Zwangerschapsbeeindiging wegens erfelijke aandoening

Discussion in 'MMM clubs' started by Carlynnnnnn, Jul 5, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carlynnnnnn

Carlynnnnnn Nieuw lid

Jul 3, 2022
    2
    0
    1
    Female
    Hai allemaal,

Ik ben opzoek naar vrouwen die de keuze gemaakt om een zwangerschap te beëindigen wegens erfelijke belasting. Zelf heb ik een zoontje met een erfelijke spierziekte en heb ik één keer de keuze gemaakt om de zwangerschap te beëindigen omdat ons tweede kindje de spierziekte ook had. Ik twijfel ontzettend erg of ik nog een keer durf om zwanger te worden.. de wens is enorm maar de angst ook. Ik zoek vrouwen die in een soortgelijke zitten/hebben gezeten en ik ben benieuwd welke keuze jullie hebben gemaakt wat betreft de kinderwens.. en hoe je bent omgegaan met het verdriet als je één keer of vaker voor de moeilijke keuze gestaan hebt om een zwangerschap te beëindigen.

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,797
    8,467
    113
    Female
    Wat een heftig verhaal... Ik heb er zelf geen ervaring mee dus dat betreft kan ik je niet helpen maar ik weet wel dat er hier meiden zijn die een PGD traject hebben gedaan/doen.

3. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Wat heftig! Wij hebben geen ervaring met het af moeten breken van een zwangerschap maar wel met een genetische afwijking waardoor bij ons de kans groot is dat een zwangerschap mis gaat. Bij ons is het “gelukkig” steeds geëindigd in een miskraam en hebben we niet zelf de keuze hoeven maken om een zwangerschap af te breken. Alsnog erg verdrietig natuurlijk :( Wij zijn na de 4e miskraam voor een pgd traject gegaan. Misschien kunnen jullie dit ook overwegen? Hierbij wordt er ivf/icsi gedaan en worden de embryo’s genetisch getest. De embryo’s die gezond zijn kunnen worden teruggeplaatst. Als je vragen hebt mag je me altijd een bericht sturen! Via een klinisch geneticus kun je ook informatie krijgen.

4. Carlynnnnnn

Carlynnnnnn Nieuw lid

Jul 3, 2022
    2
    0
    1
    Female
    Bedankt voor jullie reactie! Ik ga dat forum even zoeken en mee lezen. Wij zijn wel geïnformeerd over pgd, de lange wachttijden staan me alleen erg tegen op dit moment. :$

5. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female

Share This Page