Cyste?

Discussion in 'Zwanger worden' started by MyPrecious, Dec 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik ben op zoek naar meiden die een cyste hebben gehad..

Hoe kwam je er achter dat je een cyste had?
    Hoe was je ongie?

2. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Hoi,

Helaas heb ik ervaringen met cystes en ik kwam er achter doordat ik continu pijn had in mijn onderbuik. Uiteindelijk bleek dat ik er aardig wat had, en is er een laparascopie gepland.

Bij mij is er toen ook 1 geknapt, en ondanks mijn hoge pijngrens, wist ik niet waar ik het zoeken moest.

Gelukkig ben ik inmiddels al 3 jaar cystevrij.

Succes ermee.

Groetjes
    Elvira

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb ze gehad toen ik 15 was ongeveer. Ben er toen regelmatig aan geopereerd en uiteindelijk op medisch advies de pil gaan slikken.

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hey meid,

Ik zou als ik jou was gewoon eens naar de huisarts gaan volgende week!
    Jouw klachten lijken namelijk eerder op PCO...
    Ivm geen eisprong hebben telkens...

Maarja, een cyste zou ook kunnen idd..

Iig zou ik je huisarts maar eens bellen, want dit is niks zo steeds :(

Succes!

5. Loveable123

Loveable123 Actief lid

Nov 6, 2008
    410
    0
    0
    Ik heb in 1 van mijn vorige cyclussen (59 dagen) een cyste gehad.

Omdat we bezig zijn met zwanger worden merkte ik dat ik overtijd ging, normaal gebeurt me dit nooit, maar kreeg ook zwangerschapssymptomen zoals pijnlijke borsten, blauwe aders erom heen, stemmingswisselingen en ga zo maar door.
    Dus naar de huisarts test doen, negatief, na een week nog negatief en bleef gewoon maar negatief ik snapte er niets meer van.
    Toen ik dik 3 weken overtijd was heeft mijn huisarts me toch maar doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo en daar was vrijwel direct een grote cyste op te zien.
    Toen heb ik Primolut meegekregen te slikken voor 10 dagen om een bloeding op te wekken, daardoor is mijn cyste geknapt gelukkig want bij de nacontrole was hij geheel verdwenen.
    Een cyste zorgt ervoor dat je ongesteldheid wegblijft en dus heb je ook géén eisprong !
    Er is mij toen uitgelegd dat een cyste ook hormonen af kan scheiden zodat je denkt dat je zwanger bent, ongesteldheid blijft uit en je krijgt symptomen zodat je lichaam het gevoel heeft zwanger te zijn kan de cyste ongestoord verder groeien.
    Dus als je het niet vertrouwd ga naar de dokter en vraag om en echo, want een cyste kan je eierstokken WEL beschadigen, er zijn bij mij ook lichte beschadigingen te zien op die eierstok en het is nu maar weer afwachten hoe deze eierstok het deze cyclus gaat doen...

Ik hoop dat ik je zo genoeg informatie hebt gegeven, hopelijk kan je er wat mee...
    Succes meid ;)

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb al een heleboel cystes gehad en ik merkte het 9 van de 10 keer pas als ik een inwendige echo kreeg zagen we er altijd wel één of twee zitten. Ik heb er altijd vrijwel weinig last van gehad, terwijl ze soms wel 8 á 9 cm groot waren. Soms wat meer buikpijn, maar verder wel normale menstruaties. De meeste cystes zijn gesprongen eiblaasjes gevuld met vocht en deze kunnen ook geen enkele kwaad. Bijna alle vrouwen hebben weleens zo cyste. Eén keer heb ik een cyste gehad die zo belachelijk groot was dat die om zijn as is gaan tollen en werd afgekneld. Dat deed zo vreselijk veel pijn, dat ik in staat was om de hele boel eigenhandig te verwijderen. Ik wist werkelijk niet waar ik het moest zoeken en deze is ook direct operatief verwijderd. Achteraf gezien zijn er waarschijnlijk lichte beschadigingen door de operatie en/of cyste ontstaan, want ik heb aan de dezelfde kant een buitenbaarmoederlijke zwnangerschap gehad. Dat is natuurlijk nooit met 100% zekerheid te zeggen, maar het is wel erg toevallig volgens mijn gynaecoloog.
    Verder ben ik nog nooit behandeld voor mijn cystes, omdat ze binnen een paar maanden wel verdwenen waren en dit soort cystes zolang ze geen gekke dingen gaan doen geen kwaad kunnen volgens mijn gynaecoloog. Als je twijfelt moet je gewoon om een echo vragen, want dan kunnen ze zien of er wat zit en wat voor soort cyste het is. Succes!

7. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    ik heb dr een gehad na bevalling. mijn cyclus was toen heel onregelmatig. en had vaak last van mijn buik. en spotting ed.

mijn frauenarts heeft me toen pil voorgeschreven en half jaar verder was ie weg.
    veel vrouwen hebben ze maar bij de een geeft het problemen en bij de ander niet. en het is ook wer anders als ie gevuld is met bleod of vocht.

8. Tineke333

Tineke333 Bekend lid

Nov 7, 2008
    688
    0
    0
    ik heb ook wellis cysten. m'n eerste was echt DE,ik liep maanden rond met buikpijn.ging naar de HA die stuurde mij nar de GYN voorn echo. die kon niks vinden en stuurde me weer terug nar de HA die dacht ja maybe is t de blinde darm dus maar naar t ziekenhuis. die kondenook niks vinden. tot ik op een dag (na +- 1/2 jaar met pijn lopen) niet meer kon zitten of liggen nog lopen,en m'n vriend met me naar ziekenhuis reed waar ze weer n echo deden en weer niks konden vinden.
    de volgende ocht werd een kijkoperatie gedaan. achteraf bleek het een cyste te zijn weet niet hoe groot ie was,werd niet gezegd. hij zat fast aan m'n eierstok en was geknapt.

het is denk nu 6 jaar geleden.maar de doc zei dat ik erg veel geluk had. dat ik me eierstok had kwijt knnen raken. en dat cysten altijd weer terug komen maar ofdat klopt weet ik niet.

9. Appelflap87

Appelflap87 Actief lid

Oct 31, 2007
    100
    0
    0
    Ik heb een cyste gehad aan mijn linker eierstok op mijn 17de. Het was een hele grote en we waren te laat. Hij was vergroeid met mijn eierstok. Dus nu heb ik er nog maar 1 over. Het voelde bij mij als een bal in mn buik, maar dat komt omdat ie zo groot was.

Als je twijfelt of wat dan ook, trek aan de bel en laat een echo doen, kan nooit kwaad!
    Succes xx

Share This Page