Zwanger worden na jaren lang de pil hebben gebruikt

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Joosie, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Hallo,

Ik ben even nieuwschierig hoe snel dat bij jullie ging.
    Ik ben sinds mijn 14de gebruiken van de pil.
    En die heb ik ook altijd een maand of 3 doorgslikt op advies van de huisarts.

Nou ben ik eind augustus definitief gestopt, zodat wij zwanger hopen te worden.
    Maar nu heb ik ook al wel een paar keer gehoord, dat dat dan langer duurt omdat de pil nog in je lijf zit.
    Wat zijn jullie ervaringen daarbij?

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Groetjes Joosie

2. Col82

Col82 Actief lid

22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Bij mij was het gelijk 'raak'. Na het stoppen niet meer ongesteld geworden, maar gelijk zwanger. Helaas een miskraam geworden.
    Heb de pil ongeveer 10 jaar geslikt. Het verschilt erg per persoon hoe snel de pil uitgewerkt is. Bij mij dus erg snel gelukkig.
    Hoop voor jou ook!

Gr. Nicole.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.458
    36.379
    113
    Bij mij was het na bijna 10 jaar pil ook de eerste maand raak.

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Heb de pil zo'n 15 jaar gelsikt en ben zwanger geraakt in ronde 1!

5. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    ik heb de pil 10 jaar geslikt en ben na 2 jaar nog niet zwanger

6. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Wat verstaan jullie onder de rondes?
    Is dat de aantal keren dat je weer ongi bent geworden?

7. Nikita33

Nikita33 Actief lid

7 nov 2008
    196
    1
    0
    Ik heb 9 jaar de pil geslikt en de laatste jaren ook vaak doorgeslikt, dus zonder stopweek. Ik ben in maart 08 gestopt met de pil, maar nog niet zwanger. Het is idd erg verschillend per persoon, de een is meteen zwanger, de ander moet 6 maanden tot een jaar wachten. En je cyclus moet de eerste maanden weer herstellen en een normaal ritme krijgen

8. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    ja 1 cyclus = 1 ronde

Ik ben als jij net gestopt met de pil
    Heb je ook van die vage klachten?

Spannend he :(

9. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Jah ik heb zeker van die vage klachten. Voor 2 maand terug dat ik ook echt dat zwanger was. Pijn in mijn onderrug, prikkelbaar, veel plassen, donkerbruin/rode afscheiding. Maar helaas werd ik wel weer ongi.

Wat voor vage klachten heb jij dan?

10. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    Ik ben zelf vanaf mijn 13e aan de pil geweest tot nu. Ik was er zo vroeg bij, omdat ik hele erge menstruatieklachten had(op verzoek van arts) Ik ben dus 11 okt gestopt met de pil heel recent dus. Ik heb een leeftijd van 37 jaar. De dokter heeft me nadrukkelijk gezegd dat ik door het lange gebruik van de pil plus de combinatie van mijn leeftijd rekening moet houden met een jaar. Er zijn ook mensen die me erop wijzen door mijn leeftijd en lange gebruik van de pil dat ik er rekening mee moet houden dat ik misschien helemaal nooit zwanger zal worden... Wel vindt ik het zelf toevallig dat mijn man eindelijk na jaren ook zo ver is. Op de sterfdag van mijn oma waarmee ik een hele goede band had (10-10-2008 overleden :cry: ) Zei hij s'avonds weet je wat stop maar met de pil we gaan ervoor. Maar om even terug te komen op jouw vraag de dokter en meerdere mensen hebben mij dus ook verteld dat het lang kan duren. Ook al heb ik gewoon mijn ongi gehad.

11. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Ik ben na 10 jaar pilgebruik op 1 september jl gestopt met de pil......1e cyclus alle symptomen gehad die je je maar kunt voorstellen maar niet zwanger (het bekende ontpillen). Nu ben ik in ronde 2, nog geen klachten maar al wel een dag overtijd......Nog een paar dagen afwachten en anders toch maar even testen. Natuurlijk hoop ik dat het raak is......Het is lastig om te bepalen hoelang je cyclus is, aangezien je nog geen regelmatige cyclus hebt. Mijn eerste cyclus was 38 dagen, nu zit ik dus op dag 39 en ben ik dus overtijd.....Maar ja, wie zegt dat deze cylcus weer 38 dagen duurt? Heel lastig dus.....

12. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    IK hoop het ook voor je :)

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik heb 7 jaar de pil gebruikt en mijn cyclus was na het stoppen meteen weer goed op gang. In de 3e ronde ben ik zwanger geworden, helaas vmk.
    (4e en 5e ronde helaas ook)

Het is trouwens niet zozeer dat de pil nog in je lichaam zit oid hoor waardoor je cyclus niet op gang zou komen. De hormonen van de pil zijn namelijk vrij snel al je lichaam uit na het stoppen, gemiddeld na 3 dagen al (daarom word je ook 'ongesteld' in de stopweek na een aantal dagen).
    Maar je lichaam moet het ineens zelf gaan regelen allemaal en dat kan soms wat probleempjes geven.

14. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Bij mij was mijn cyclus wel meteen normaal.
    Ik word gewoon netjes op de dagen dat het moet ongi. Nou jah moet, eigenlijk moet ik niet meer ongi worden.
    Ik ben van de week op kraamvistite geweest bij een vriendin en zij gaf mij een strip foliumzuur. daar ben ik nu ook mee begonnen. Dat kon ook nog wel wat helpen?
    Nou we wachten af, en proberen verder

15. Thomie

Thomie Actief lid

2 okt 2008
    297
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik ben sedert juni gestopt met pil

Heb 2xcyclus gehad van 33 dagen, de laatste was ene van 46 dagen en momenteel zit ik alweer op 41 dagen.
    Het begint wat op mijn zenuwen te werken, ik voel nooit mijn eisprong dus het wordt moeilijk om dit te berekenen

Heb wel de laatste 2 maanden enorm last van mijn borsten, ze zijn gegroeid en ze zijn precies melk aan het ontwikkelen. Ze waren tamelijk wit zaterdag.
    Heb in het weekend test gedaan en negatief

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb om medische redenen vanaf mijn 15e de pil geslikt, en ben nu in september gestopt.
    Heb hem dus heel lang geslikt (tussendoor eenmaal ruim 7 maanden gestopt). We zitten nu in ronde twee en ik ben "1 dag overtijd", nu zijn in afwachting van of alsnog een ongesteldheid of een positieve test :)
    Het si nog niet te zeggen of ik nu echt overtijd ben namelijk. Eerste ronde was 29 dagen, maar ja...
    Ik heb wel een raar gevoel (beter kan ik het niet omschrijven) in mijn buik en bij vlagen zeer pijnlijke borsten.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Heb de pil ruim 6 jaar gebruikt, nu bezig met ronde 4..
    had wel ontpillingsverschijnselen de eeerste 2 maand maar daar ben ik nu gelukkig vanaf.. dacht elke keer dat ik zwanger was en die testen kosten klauwen vol met geld... :S mijn cyslus duurt 28 to 31 dagen dus redelijk regelmatig.. ook de eerste maand direct ongesteld geworden...
    het verschilt inderdaad per persoon...

Deel Deze Pagina