wachten op de fles

Discussion in 'Borstvoeding' started by ALeV84, Sep 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    #1 ALeV84, Sep 16, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 16, 2009
    Ik geef bv maar dan afgekolfd, via de fles dus. Melk bewaar ik in de koelkast en moet ik dus telkens opwarmen. Het probleem is dat mijn flessenwarmer (philips Avent) heel traag is. het duurt ongeveer 10 min. totdat de juiste temperatuur is bereikt. Mijn kind moet dus elke keer wanneer hij honger heeft zolang huilen totdat hij gevoed wordt. Soms heeft die zo'n honger dat hij er hysterisch van wordt. Ik heb het gevoel dat elke keer zolang wachten op voeding niet goed is voor zijn gezondheid. Doe ik iets verkeerd?? Hebben jullie tips, bijv. een snellere fleswarmer?? Ik probeer hem elke keer in de tussentijd af te leiden maar tevergeefs.

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Gewoon ouderwets au bain marie verwarmen? Maar ja, kan ook lang duren he? Ik ben ook niet tevreden over onze Avent-flessenwarmer maar ik geef kv dus gooi het tegenwoordig maar in de magnetron maar dat kan niet met bv...

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Volgens mij heb ik ook die flessenwarmer. Ik zette hem altijd warmer, dan was hij sneller klaar;)!

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Misschien kan je proberen iets beter naar de kleine te kijken/luisteren. En al bij de eerste hongersignalen al de fles in de warmer zetten, dan heb je nog tijd genoeg om hem warm te laten maken. Als je kindje meteen krijst om de fles ben je de eerste hongersignalen namelijk al voorbij.

En anders een beetje proberen in te schatten wanneer de kleine ong weer voor een voeding gaat komen, dus als er meestal ong 2.5 uur tussen zit, dan zet je na 2 uur en een 15/20 minuten de flessenwarmer alvast aan en als de kleine dan voor de voeding komt heb je een flesje.

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Hier ook een kleine die regelmatig afgekolfde borstvoeding krijgt. Ook met een Avent Flessenwarmer met hetzelfde probleem.

Als meneertje wakker wordt, wil hij eten, en dan wel METEEN!
    Het is inderdaad vervelend dat hij moet wachten (en steeds harder gaat huilen), terwijl ik bezig ben met het opwarmen van zijn melk. En die Avent flessenwarmer lijkt nog langzamer dan.

Meestal storm ik zodra hij wakker wordt (en dus begint met huilen) direct de trap af om die fles in de flessenwarmer te zetten. Daarna ga ik terug naar boven om 'm op te pakken en te troosten; beetje rondlopen, in de spiegel kijken (houdt hij direct op met huilen als hij die "lelijke" baby ziet, haha) enz. Dat laat de tijd een beetje sneller gaan... maar 't blijft lastig.

Maar goed, hij zal uiteindelijk wel gaan leren dat hij even geduld moet hebben en dat mama voor hem bezig is.

Ik zet de flessenwarmer trouwens ook altijd hoger... anders is de melk te koud.

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Wij hadden hetzelfde probleem :)

Maar hier de ideale oplossing gevonden; ze drinkt de melk op kamertemperatuur ;)

Ze drinkt ongeveer elke 3,5/4,5 uur dus na elke voeding halen we alweer een voeding uit de koelkast en zetten t in een keukenkastje zodat het op kamertemperatuur is zodra ze toe is aan de volgende voeding.
    Werkt super!

Misschien dat je dat dus ook kunt proberen?

7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    zat ik ook aan te denken, en als ze het niet op kamertemperatuur lust, dan is het wel sneller op de juiste temperatuur als je het dan nog op moet warmen.

8. cookiediva

cookiediva Actief lid

Mar 6, 2009
    309
    1
    16
    Wij verwarmen het au bain marie. Bodempje water in een pan, dat kookt binnen no time, en dan 2-3 minuten het flesje erin.

9. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Idd de melk voor de volgende voeding al naast de koelkast zetten, en wat misschien eventueel ook sneller gaat: water in waterkoker koken, dan in pannetje gieten en flesje erin zetten...denk dat dat sneller gaat dan au bain marie, een waterkoker heeft toch vaak in 1,5 minuut het water gekookt.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nooit je flesje gekolfde moedermelk in kokend water doen maar altijd in gewoon handwarm water. Door het in kokend water te zetten gaan de beschermende stoffen in de borstvoeding kapot en kan je hotspots krijgen wat natuurlijk erg vervelend is voor je kindje.

Share This Page