Bij mijn vorige zwangerschap had ik geen (borst)voedingskussen. Die wil ik deze keer eigenlijk wel. Welke vonden jullie prettig en waarom? Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik had er eentje van Jolien en ik vond em niet prettig. Ik vond em te groot en hij zakte te veel in. Maar goed, ik heb dan verder ook geen goede ervaring met borstvoeding geven, dus misschien speelt dat ook mee.
Ik heb er eentje van de hema en ik moet zeggen dat die mij wel goed bevalt. Gebruikte hem al tijdens de zwangerschap met slapen en nu met voeden.
Grote van prenatal. Tijdens de zwangerschappen veel gebruikt met slapen. Ook met voeden, vooral in begin. Nu niet meer eigenlijk. Hij is wel groot en zacht, maar ik vond dat prettig want kan m precies zo in de houding wurmen die ik wil
Ik had er eentje van de Hema met synthetische vulling (van die pluis zeg maar), maar daar was tijdens de zwangerschap het hele model al uit en dat ding was dus helemaal slap en ingezakt. Later heb ik er een gekocht in Duitsland, gewoon bij de supermarkt, met piepschuimbolletjes als vulling en die was geweldig! Ik kon m zelf goed in model vormen en aanpassen aan hoe Yentle aan de borst dronk en haar er dus goed mee ondersteunen en t kussen is nog steeds niet slap of ingezakt Denk dan ook dat t niet zozeer om merken/prijs draait, maar om de vulling (voedingskussen van de Hema was bijv 35 en die uit Duitsland maar 10)
Mij lijkt de small comfy wel fijn. Dat is niet zo'n groot ding, maar toch een voorevormd kussen. Maar ik heb er geen ervaring mee. Ik heb er nu een van de hema. Opzich wel fijn, maar het is wel zo'n grote lummel!!
Je kunt ook een bv kussenhoes halen en dan losse piepschuimbolletjes. Kun je het kussen zo hard/zacht maken als je wil. Heb ik ook gedaan. Die van de Hema zakte mij teveel in.
Ik had 'm tijdens de laatste weken van de zwangerschap. Sliep met dat ding tussen mijn benen, was heerlijk alleen ik moest mij vaak omdraaien omdat ik gauw last had van op 1 kant liggen en dan moest dat ding dus mee naar de overkant : D Een driepersoonsbed is dan erg handig ; ) Ik gebruikte 'm bij het borstvoeden, als ligzak voor de kleine bij mij op bed of op de bank en daarna toen hij begon met zitten eromheen gelegd zodat als hij viel zijn hoofdje zacht terecht kwam. En nu nog, 10 maanden later gebruiken we hem bij het borstvoeden, dan gebruik ik 'm zelf als hoofdsteun, heerlijk ding. De mijne heeft de piepschuimbolvulling en tijdens het borstvoeden wilde ik de kleine best hoog hebben, dan legde ik een knoop in het voedingskussen aan 1 kant waardoor de vulling zich ophoopte in de rest van het kussen en dus wat steviger en voller was. Ik kan in ieder geval niet meer zonder, ben er blij mee en heel zuinig op : D
Prenatal | deze had ik gekocht om te kunnen voeden in de auto voor de vakantie en heb hem daarna alleen nog maar gebruikt. Het is een klein voedingskussen, maar ik vond hem ideaal. Ik had eerst een grote, maar die zakte alle kanten op en deze blijt mooi in model.