morgenavond heb ik mn eerste afspraak bij de vk. ik ben benieuwd wat ze allemaal gaat doen. kan iemand mij alvast een beetje informatie geven? gaat ze ook bloedprikken of gebeurt dat een andere keer? liefs doris
Bloedprikken doen ze hier in het ziekenhuis. Bij mij moest ik ochtend urine meenemen om te controleren. En ging ze me bloeddruk meten en een hoooooop vragen stellen. Gefeliciteerd in ieder geval met je zwangerschap! Eerste afspraak bij de verloskundige - Zwangerschapspagina
Bloedprikken wordt gedaan in het lab van het ziekenhuis... Verder wordt je medischie geschiedenis besproken en die van je ouders en partner... En natuurlijk een echo tenzij dit puur en alleen maar ene intake gsprek is...
Bij mij was de eerste afspraak veel, veel vragen beantwoorden. Over je medische geschiedenis, etc. Bloeddruk wordt gemeten, urine gecontroleerd op eiwitjes. En ik kreeg een formulier mee om bloed te laten prikken bij het ziekenhuis, en een verwijzing voor een eerste echo.
ik kreeg de 1ste keer een paar vragen en een echo dat was alles. week later kreeg ik een intake gesprek , weer een echo en me bloed druk werd gemeten en kreeg een lab formulier mee om bloed te prikken.
Onze vk prikte ook het bloed zelf. Maar dat is niet overal zo. Ik moest mijn urine meenemen, maar ze hebben daar toen ik belde voor een afspraak mij ook op gewezen. Ze wogen me, namen mijn bloeddruk op en stelde inderdaad een hele hoop vragen.