Ontwikkeling, jullie ervaringen/meningen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nonamenononsense, 9 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonamenononsense

Nonamenononsense Bekend lid

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Hey allemaal! Ik had laatst een stukje geopend over mijn pittige PITTIGE baby, die met de dag steeds meer uren gaat huilen en nu met 8 maanden wel weer onder de noemer huilbaby te scharen is.
    Nou zit er deels een frustratie, want kan nog niks behalve rollen, en deels denk ik iets anders. Wat weet ik niet, ga morgen oortjes laten controleren.

Maar hij wilt niks, zitten met mij als steun is eigenlijk nog het fijnste want dan kan hij bij spullen en dingen zien. Wipstoel is een goede tweede en de rest is ruk. Liggen is direct krijsen tegenwoordig.
    Nou ga ik morgen met de huisarts wel bespreken of dat medisch kan zijn, maar eerlijk gezegd denk ik het niet.

Nou vraag ik me af, zou het voor de ontwikkeling nou kwaad kunnen als je een kind meer laat zitten? (wipstoel, met ondersteuning) puur om het gekrijs te minderen.
    -zou het voor de ontwikkeling slechter zijn als je bijvoorbeeld zon loopkarretje of springstoeltje zou gebruiken?
    En dan dus niet wb heupjes maar echt, gaan kids dan later tijgeren? Kruipen, lopen?

Ik ben nieuwsgierig, heb het met mijn eerste allemaal niet gekocht omdat ik er eigenlijk geen fan van ben. Maar ik ben zo intens moe en op van het dag en nacht huilen, ik kan niet meer. Ik vlucht af en toe als ik kan gewoon mijn huis uit, werk is een uitvlucht etc.

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Een kind van 8mnd kan prima in de Wipper zitten hoor. Niet hele dagen natuurlijk.
    Mijn zoontje zat vanaf 3mnd al in de Wipper, en met hoe ouder hij werd steeds beetje langer.
    En hij lag lekker op de buik op de grond, speelgoed net buiten z'n bereik zodat ie er naartoe tijgerde, althans dat probeerde.

Dat krijsen rond die periode klinkt wel herkenbaar hoor. Hier wilde ie meer dan ie kon, maar ineens ging ie tijgeren. 2mnd later liep ie los. Kan zometeen ineens heel snel gaan. Dan stopt het huilen ook weer

3. DeniseMK

DeniseMK Actief lid

14 sep 2018
    110
    54
    28
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Mijn dochter wilde met 8 maanden al de wereld ontdekken terwijl alle andere kinderen nog lief in hun wagentje lagen. Ze raakte gefrustreerd inderdaad om het feit dat het niet lukte wat zij wilde. Een wipstoel is ideaal want daardoor overziet je zoontje alles, en kan absoluut geen kwaad zolang je het maar geen uren achter elkaar doet. Datzelfde geldt voor een loopkarretje, zolang jij dat max een half uur tot een uur per dag doen, zal je kindje daar geen last van krijgen. Wij hebben het in ieder geval wel gedaan en mijn dochter liep met 11,5 maand en heeft het tijgeren en kruipen over geslagen.

4. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Hij kan prima in de wipper zitten, maar niet uren achter elkaar natuurlijk. Gewoon 3x een half uurtje ofzo? Babygym erbij en zoet is mijn knul van 8maanden.
    Ontw is prima hoor. Mijn zoon doet ook verder nog niets, kan ook niet zitten, rolt wel, maar ligt net zo lief op zn rug.
    heeft hij geen last van tandjes? Daar komt namelijk extra druk op als ie gaat liggen en kan dan voor extra pijn zorgen. Of oortjes? Goed dat je even naar de ha gaat om t een en ander uit te sluiten.

loopstoeltje zou ik echt niet doen. Buiten dat het slecht kan zijn voor de heupen, kunnen ze ook behoorlijk gevaarlijk zijn. Lang mogen ze er sowieso ook niet in, dus lang zoet zal hij er niet mee zijn.

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Is een Bumbo seat wellicht een idee voor hem? (Deze kan al gebruikt worden vanaf het moment dat een kindje zijn/haar hoofd zelfstandig rechtop kan houden.)

Met loopwagentjes e.d. heb ik geen ervaring, maar - zoals ik laatst in je andere topic aangaf - hebben we wel een babyjumper voor zoontje sinds een maand.
    https://www.mamaloesbabysjop.nl/mamaloes-eco-toys-woods-jumper-hc393705
    Ik ben nooit zo'n fan geweest van zulke dingen door veel tegenstrijdige berichten erover, maar hij liet al 2+ maanden heel duidelijk zien dat hij graag springt (onze armen voelen het nog ;)) dus we zijn toch overstag gegaan.
    Ik ben wel voorzichtig en laat hem dan ook niet langer dan 10-15 minuten erin zitten, maar ook al is het kort, hij heeft er wel enorm veel plezier mee :)
    Of het invloed heeft op zijn ontwikkeling? Tja, hij krijgt er gespierde benen van, maar ik zie verder niet dat hij ineens sneller of trager is met iets. Hij ontwikkelt zich prima voor zijn leeftijd, maar wil gewoonweg meer dan dat hij (zelfstandig) kan.
    Qua loopwagentjes denk ik dat het op hetzelfde neerkomt; zolang het met mate is (niet langer dan 10-20 minuten achter elkaar zolang je kindje het zelfstandig nog niet kan) dan zal het de ontwikkeling vast niet in de weg zitten.

6. Nonamenononsense

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Oh, hij zit er al in hoor! Ik bedoelde alleen, wat doe je als een baby niet wilt liggen... Maar ergens nog enigszins minder gilt in de wipstoel. Tja, zal hij dan minder snel gaan tijgeren?

Ik heb het hier over uren per dag huilen, er speelt al sowieso veel sinds zijn geboorte maar medisch alles opgelost. Dus wat het is? Laatste tijd weer toenemend

7. Nonamenononsense

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Ja daardoor ben ik er door gaan nadenken! Met mijn oudste nooit de behoefte gehad om het te kopen, maar het wordt met de dag erger en ik kan niet meer. Mijn peuter begin vanmiddag te huilen toen de jongste wakker werd, moet hij echt uit bed mama?

8. Nonamenononsense

16 mrt 2018
    839
    242
    43
    Vrouw
    Vind het alleen wel een ruimteinnemer hoor, je hebt ook zoiets voor aan de deurpost toch? Soort schommelzitje aan elastiek, iets ruimte vriendelijker haha

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Oei.. Dat is echt niet leuk om te horen... :(
    Het is ook nog zo moeilijk te begrijpen allemaal op die leeftijd...

Daar heb ik inderdaad ook heel even naar zitten kijken, maar die dingen voor in de deurpost vind ik nogal link. Iets te hard naar links of rechts zwaaien en je kindje knalt tegen de deurpost... :(
    Nee, ik had daar echt geen goed gevoel bij...
    Dit ding neemt inderdaad best wat ruimte in, maar we zetten het gewoon in een loze hoek wanneer het niet in gebruik is.
    Niet heel netjes/mooi - ik ben nogal van een opgeruimde woonkamer aan het einde van de dag, zonder speelgoed zichtbaar in beeld - maar het is even niet anders. Hoort er allemaal bij wanneer de kinderen klein zijn :)

10. Suzanne01

Suzanne01 Bekend lid

7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Al vanaf het begin zoals jouw baby was, was de mijne ook. Ze lijken wel identiek. Kwa slapen destijds(nergens anders als in een donkere kamer), voedingen, gedrag. Ook dit is idem hetzelfde als bij mijn dochter. Ik had gehoopt dat het nu met deze leeftijd wel weer zo'n beetje over zou zijn, maar hier helaas ook niet het geval. Ook ik maak overal gebruik van wat werkt, ook al is niet alles goed voor haar(met mate). Maar beter dan een huilende baby de hele dag die niks wilt. Mijn dochter kan nu wel tijgeren, maar dat is al snel huilen en ze doet het ook liever niet. De hele dag ben ik met haar bezig, anders is het brullen. Weet hoe vermoeiend het is. En juist nu ze minder gaat slapen is het nog erger.

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Qua ontwikkeling ging het bij onze oudste twee overigens heel snel vanaf 8/9 maanden. Binnen 3-4 maanden hebben ze leren tijgeren, kruipen, zelfstandig gaan zitten, optrekken tot staan, langs de tafel lopen en rond hun 1e verjaardag liepen ze beiden los. Met praten waren ze beiden ook relatief snel. Ik weet niet meer precies wanneer ze echt begonnen met hun eerste woordjes, maar het was ruim voor hun eerste verjaardag.
    Het huilen (door frustratie) nam in die periode echt aanzienlijk af en vanaf zo om en nabij hun eerste verjaardag was het echt verleden tijd. In ieder geval dat het dagelijkse kost was.
    Ze hebben nog lang genoeg hun frustraties gehad wanneer iets (nog) niet lukte/kon, maar toen konden we er i.i.g. (op hun niveau) over praten. Dat maakte echt een wereld van verschil...!
    In dit opzicht is de eerste verjaardag, naast dat het sowieso een geweldige mijlpaal is (!), ook een soort "afsluiting van een heftige tijd" voor mij.
    Ik hou me nu i.i.g. voor dat het over zoveel maanden ook zo ver is en dat het tegen die tijd alleen maar nog veel beter kan gaan :)
    Zoontje begint nu langzaam door te krijgen dat hij zich kan verplaatsen, dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan de komende tijd. Het zou i.i.g. leuk zijn voor hem - en ietsjes rustiger voor ons ;) - als hij wat meer zijn eigen gang kan gaan :)

Deel Deze Pagina