Nog een ander suplement slikken na foliumzuur?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mxm, 28 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal!

Ik heb tot 10 weken foliumzuur geslikt, en daar in middels mee gestopt. Is er nog iets wat jullie aanraden te nemen qua vitaminen? Ik ben niet echt van de capsules nemen. Meer van het drinken of een zuigtablet! Ik hoor graag jullie ervaringen!

2. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ik slik multivitamin! Maar dat zijn wel pillen.

mxm vindt dit leuk.
  3. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Is dan die Compleet Mama Omega 3 - Visolie ook goed? Ik zocht even een plaatje op; dat is met mineralen en foliumzuur nog. Dat is ook een pil, maar dan doe ik hem wel tussen m’n broodje, zo deed ik het met antibiotica ook.

4. Druifje12

Druifje12 Actief lid

1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Ik heb ze nu en het zijn wel capsules, geen pillen.
    Kun je gewoon ook na 12 weken nemen hoor, volgens de verpakking speciaal Voor 'vrouwen die zwanger willen worden, zwanger zijn of borstvoeding geven '.

5. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Alle prenatale vitaminen mag je de hele zwangerschap (en borstvoedingsperiode) blijven slikken. Alleen foliumzuur ter voorkoming van een open ruggetje heeft geen zin meer na 10 weken.
    Als je geen tekort hebt en gevarieerd eet is het vaak niet nodig om supplementen te slikken, vitamine D wordt wel aangeraden.

Ik slik zelf gewoon mijn prenatale vitaminen (Solgar) door, alleen minder strikt dan tot de 10 weken.

mxm vindt dit leuk.
  6. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Ik heb nu toch maar deze gehaald, geen kauwtabletten, maar dat komt wel goed:)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      72,9 KB
      Weergaven:
      25
  7. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Het is geen must he, supplementen slikken. Gevarieerd en gezond eten is veel belangrijker. Vette vis bijvoorbeeld biedt meer dan de visolie die je in een supplement kan nemen. Supplementen vervangen gezond eten niet, en kosten wel veel geld.

8. mxm

mxm Fanatiek lid

28 mrt 2018
    2.906
    2.400
    113
    Vrouw
    Nee inderdaad! Ik eet veel groente, fruit en zuivel. Ik houd alleen echt niet van vis.. het enige wat we is een x in de 2 weken nemen zijn vissticks, dat vind ik nog wel lekker op zich. Het is inderdaad ook duur ja, wat je zegt.
    Is er dan voor vis ook iets vervangends bijvoorbeeld?

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik slik een combi pil van b6,b12 en folaat (foliumzuur) en vit d en vit C.

Als ik straks weer mn normale multi kan slikken neem ik die weer, vitals mama

10. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ik slik de gehele zwangerschap mulitvitamine voor zwangeren (belangrijk want in de gewone zit te veel vitamine A) en vanaf het 2e trimester calcium 1000mg. Dit verlaagt de kans op zwangerschapsvergiftiging met 50%! Mijn eetpatroon is altijd gevarieerd genoeg en ik eet voldoende vis, dus slik geen extra visolie

Deel Deze Pagina