Roos... (nee, niet de bloem ;-))

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kristel86, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds een maand ofzo ineens heel erg last van roos op mn hoofd, gek word ik ervan! :)
    Ik heb dit in mijn hele leven nog nooit gehad, dus ik stond er wel even van te kijken ook.
    Nu gebruik ik sinds kort anti-roos shampoo (het bekende merk ;)), maar t lijkt nog niet echt te helpen, helaas.

Maargoed, wat ik me afvraag, komt dit nou puur door de zwangerschap?
    Hebben anderen dit ook?
    En wat kan ik er evt. nog meer tegen doen? ;)
    Ik vind t namelijk niet zo leuk, t jeukt en ik voel me er vies door :) ;)

2. mamastientje

18 mrt 2011
    24
    0
    0
    Huisvrouw
    NULL
    Hey dat heb ik ook!!
    Ik ben ook met dat bekende merk begonnen en bij mij helpt dat ook niet. Wat ik nu nog wil proberen is Resdan, kijken of dat helpt. En anders weet ik het ook niet meer.Dan hoop ik maar dat het na de zwangerschap weer over is, maar ja....;)
    Het is zo lastig he? En als je dan donkere kleding draagt dan zie je het op je schouders liggen, ik vind het heel vervelend....bah.

groetjes.

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb ook wel eens last van Roos, gelukkig gaat ze rond half 8 naar bed :D ( okee..grapje tussendoor moet kunnen, niet?)

Maarre: het is een bekend feit, dat je hormonenwinkel haar en huid danog van streek kon maken. Ik had tijdens de zwagerschap ook een erg droge huid die veel schilferde. En dat ging ook op voor mijn hoofdhuid.

4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Het kan ook eczeem zijn. Ik heb dit nu ook door de zwangerschap (hormonen) maar heb het ook wel tijdens stressperiodes.

5. Chai

Chai Niet meer actief

Bij mij was het ook heeeel erg.
    Ik had al een gevoelige hoofdhuid altijd maar dit was echt niet normaal...
    Soms had ik me haar net gewassen en dan leek het wel alsof ik het gewoon weer over kon doen, heb soms zelfs uit pure wanhoop een stofzuigerslang op me kop gezet. LOL :p
    Het enige wat een beetje hielp was het niet te laten luchtdrogen me haar, dus echt fohnen..
    En baby haarlotion op je hoofdhuid smeren, tot in hoevere je daarbij kan athans..
    :)
    En niet te vaak je haar wassen, dus niet elke dag.

6. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd al last van roos gehad. Verschillende merken geprobeerd ook al. Dat bekende merk vind ik trouwens niet de fijnste. Waar ik echt over te spreken ben is de elvive (blauwe fles) en wat ik nu gebruik is de anti-roos van nivea. Normaal had ik 1 dag nadat ik mijn haar gewassen had alweer zo'n jeuk dat ik weer moest gaan wassen. Nu heb ik het een week niet gewassen en nog steeds geen jeuk of roos te bespeuren.

7. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Hier ook door de hormonen last van roos, bij mij helpt de anti-roos shampoo van Nivea erg goed! Had eerst H&S, ma dat werkte bij mij ook niet kreeg er ook een hele droge huid van, ma die van nivea is echt top!

8. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    roos is een veel voor komend iets in de zwangerschap
    dit omdat je hormoonhuishouding over hoop ligt
    en je krijgt roos door celdeling op je hoofd roos is eigelijk gewoon oude huid.

de shampoo vanhet bekende merk werkt voor geen meter en zou der ook erg mee oppassen die kan zelfs de celdeling bevorderen waardoor de roos erger word

je haar gewoon normaal wassen met de shampoo die je normaal ook gebruikt

en over een paar weekjes is het al weer over.
    trouwens buiten de zwangerschap heeft ook iedereen eens in de zoveel tijd roos alleen kan het zijn dat het dan minder opvalt je bent het nodig om je huid mooi te houden en je haar te laten groeien

ps. ben kapster.

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik schrok me dood toen ik zag dat ik ook roos heb. Nog nooit gehad en ineens van die witte vieze schilfers op mijn hoofd. Ben meteen in de douche gegaan en 2x mijn haar grondig gewassen. Lijkt wel of het ert niet altijd is.

10. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    is er ook niet altijd roos
    maar is wel gezond krijg je een mooi nieuw hoofdhuidje van.
    roos is eigelijk het zelfde als huidschilvertjes

Deel Deze Pagina