buik slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamav2boefies, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ik ben nu 16 weken zwanger en mag graag op mijn buik liggen
    Volgens mij kan dit toch geen kwaad

Alvast bedankt!

2. prinsesje88

prinsesje88 Fanatiek lid

21 mrt 2011
    1.226
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is het zo dat zolang jij er geen last van hebt, je beebje ook niet.

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Als je er zelf geen last van hebt zal je beeb dat waarschijnlijk ook wel niet hebben. Ligt denk ik er ook wel aan hoe dik je buik nu is, als je al een mooi buikje hebt zal ik het toch maar laten..

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik ben 26 weken zwanger en slaap nog steeds op mijn buik, heerlijk!!!
    Het kindje heeft genoeg ruimte in de baarmoeder om niet in de verdrukking te komen, dus zolang jij je er lekker bij voelt gewoon blijven doen...

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

bij fynn heb ik tot 37 weken op mijn buik gelegen en nu lig ik ook nog steeds op mijn buik.

ik heb echt geen kleine buik ofzo maar ik kan gewoon niet anders slapen hahaha

6. kiekeboe

kiekeboe Actief lid

21 aug 2008
    108
    0
    0
    Ik ben ook een echte buikslaper, maar nu merk ik dat mijn buik het niet meer zo leuk vind, dus ik slaap nu met een voedingskussen, heerlijk. Af en toe wordt ik wakker op mijn buik en heb dan een harde buik, dus ik doe het niet meer!
    Bij mijn vorige zwangerschap (een tweelingzwangerschap) werd ik met 27 weken nog op mijn buik wakker, maar wel met 1 been omhoog!! Toen had mijn buik geen problemen!!
    Zoals door andere ook gezegd, luister naar je lichaam!! Als je buik het niet meer leuk vindt, moet je toch even iets anders gaan verzinnen!!

Succes

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    ik ben ook een echte buikslaper, maar nu met 8 weken lig ik al niet meer fijn op mn buik :(.
    Ik baal er van want ik slaap zó slecht op mn zij...

8. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik lig ook nog op mijn buik ondanks dat ik al een flinke buik heb...
    Ik heb 1 been opgetrokken waardoor ik nog wel lekker lig..
    Ik hoop dat ik dit nog een tijdje ksn volhouden want kan niet in slaap komen als ik niet op mijn buik lig

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb tot vorige week ook nog heerlijk op mijn buik geslapen maar er wordt nu zo heftig geprotesteerd dat ik er niet meer van kan slapen dus helaas.. dan maar op mijn zij ;):p

10. mamavanmuisje

mamavanmuisje Niet meer actief

Ik slaap ook nog half op mijn buik met 1 knie opgetrokken, heerlijk.
    Dat is nog mijn fijnste lighouding.
    Vaak moet ik toch nog draaien omdat mevrouwtje het niet zo leuk vind ;)

11. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik lig met 26 weken nog regelmatig op mijn buik, niet alleen op bed maar ook op het gras bijvoorbeeld. Het kan niet altijd want mijn buik is soms flink gespannen, maar als het wel kan waarom dan niet? Volgens mij is het niet zo dat je je baby kunt pletten. Bij mij wordt er nooit van binnenuit geprotesteerd.

Ze zeggen ook dat je niet op de rug mag slapen i.v.m. afknellen van de bloedvaten, maar mijn vlos zegt dat je echt wel wakker wordt als er iets afgekneld wordt omdat je je dan naar gaat voelen en dat je dus gerust op je rug kunt inslapen. Ik neem aan dat het met de buik net zo is. Zodra het niet goed meer is, zal het ook wel niet meer goed voelen. Als er minder ruimte in de buik komt waardoor je baby niet meer opzij kan, dan kun je ook niet meer comfortabel op je buik liggen lijkt mij.

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Zolang jij nog lekker ligt op je buik moet je t gewoon blijven doen!

*is trouwens jaloers op dat zoveel dames nog zo lang op hun buik kunnen slapen!* Ik kan t al een tijdje niet meer :(

13. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Kan geen kwaad hoor, dat je nog op je buik slaapt.
    Toen ik zwanger was van de 1e sliep ik tot een week of 25 op mijn buik. Wel met 1 been opgetrokken.
    Je kan op je buik blijven slapen, zo lang als dat je zelf prettig vindt.

Deel Deze Pagina