Mijn meisje is er klaar mee..... Bijna 16 maand heeft ons meisje borstvoeding gehad maar nu wil ze toch echt liever gewone melk uit een beker!! De laatste week legde ik haar telkens aan maar zelf naar "die" vragen en met haar hand in mijn shirt deed ze niet meer .... De laatste 4 dagen waren het maar 10 slokjes aan 1 borst en de ander wilde ze niet meer... Volgens mij was ze er klaar mee.... Gister dan ook de knoop doorgehakt en me bij haar beslissing neer gelegd .... Stiekem vind het het jammer maar aan de andere kant kijk terug, naar een hele mooie periode en ben ik echt mega trots op mijn kleine meid....En ook wel een beetje stiekem op mij zelf Nooit verwacht dat ik zolang zou voeden ik zou dat namelijk echt noooooooooooooooooooooooooit doen!! haha ... Kan niet wachten op een 3e hummel ...
Moeilijk hè, zo'n periode afsluiten en loslaten. Ik heb er veel moeite mee. Mijn dochtertje weigert sinds zaterdag. Van de ene kant ben ik heel trots en van de andere kant denk ik met weemoed terug aan hoe ze vorige week nog bij me lag te drinken en er niets aan de hand leek. Maar goed, knap werk toch 16 maanden borstvoeding. Petje af voor ons allebei!
nou je hebt t goed gedaan meis , weet je nog toen E.Lle en Sen baby waren en we zo zaten te tobben met de voedingen enzo en dan vooral die best wel anti-borstvoedingsuitspraken hahaha beiden zijn we wel bijgedraaid he t s zo leuk om te doen (eigenlijk wel hahaha ) ik ben nu op de helft van jullie tijd dus hoop hwt ook te halen
Je mag (stiekem) ook wel heel trots zijn op jezelf! Ik hoop dat ik het zolang ga volhouden, maar zulke verhalen geven mij moed!
Wauw, echt super dat je al 16 maanden gevoed hebt!! Je mag echt trots zijn op jezelf en je meisje P. is sinds een paar dagen "moeilijk" aan t doen met drinken.. Nu verloopt de borstvoeding sowieso al niet super hier, maar had gehoopt nog wel even door te kunnen gaan.. Maar het heeft blijkbaar een reden dat ze weigert.. Ik weet sinds vandaag dat ik zwanger ben van ons 3e wondertje Hoop dat ik nog even kan doorvoeden, maar ik ben er bang voor.. Jullie gaan ook voor een 3e wondertje? Hoop dat het snel raak is!
Whhhaaaa ??!! Wat super gaaf !! Van harte meis!! Jaaaa wij willen heel graag een 3e wondertje... eerst maar eens kijken wat mijn cyclus gaat doen ... hihi
Hey meiden, hier ook een mama die haar dochter 2 jaar gevoed heeft. Zoonlief wordt a.s. zaterdag 24 juni alweer 1 jaar oud... MAAR hij weigert sinds gisteren de borst. Echt weigeren....klagen als ik hem probeer aan te leggen...Maar een fles gewone melk drinkt hij wel en valt dan in slaap. Terwijl hij hiervoor altijd aan de borst wilde en dan in slaap viel. En geloof me, het was een ongelooflijk borstenkindje!!!!!! Hij zat zowaar aan me vastgeklampt. Nu heeft hij sinds 2 dagen last van wat lijkt op de 6de kinderziekte. Maar kun je dan ook last van oorontsteking hebben? Want uit de fles drinken doet hij wel. Kan bijna niet geloven dat hij ineens zo abrupt stopt met de borst.. Sinds gisteravond helemaal niet meer gedronken. En het is nu alweer bijna 16.30
Dochter weigerde hier met haar 1e verjaardag 5 dagen door een lichte oorontsteking. Hier gaf ik toen 3x per dag een flesje gekolfde melk. Uiteindelijk begon ze wel weer na 5 dagen s morgens.
Mijn dochter weigert helaas nog steeds. Nu al drie weken, ik ben nog steeds aan het kolven. Hier is het denk ik een combinatie van oorontsteking, medicatie van mij, menstruatie en groter worden.
@ Assi vorige week had ons zoontje (11 maanden) ook de zesde ziekte, hij heeft ongeveer 5 dagen niet uit de borst gedronken (dus kolven geblazen) fles ging gelukkig wel. Was bang dat hij helemaal niet meer zou willen, maar het is goed gekomen.
@Novmama: nou je kan trots zijn, hoor, 16 maande gevoed! Maar ik begrijp je weemoed. Ik zie het hier nog niet gebeuren dat ze gaat weigeren, maar ik zou het zelf gezien onze situatie (wil weer zwanger worden via IVF --> cryo terugplaatsing) niet erg vinden als ze zou stoppen. Maar ik zou wel even flink moeten huilen, hoor. Want ik geniet er stiekem toch nog van dat ze bij me drinkt, al is het niet veel meer. En ik kan dus ook niet zeggen: je krijgt het niet meer. Dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen.