even vraagje...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door patriesie, 19 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patriesie

patriesie Actief lid

18 mrt 2008
    104
    0
    0
    rotterdam
    Ik stel misschien wel een hele domme vraag hoor :oops:
    Maar klopt het dat je pas zwanger kan worden als je een regelmatige cyclus hebt na het stoppen van de pil ?

Liefs Tries :D

2. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Volgens mij ben je vruchtbaar zodra je met de pil stopt.
    Alleen moet je "ontpillen" om je maximale vruchtbaarheid weer te bereieken. En dit houd in dat ook je cyclus zichzelf weer gaat regelen.

Maar sommige vrouwen hebben nooit een regelmatige cyclus, en zij zijn wel vruchtbaar. (Althans, het staat los van elkaar)

Dit is hoe ik denk hoe het zit. Iemand anders een idee?

3. Ram2

Ram2 Lid

23 jan 2008
    28
    0
    0
    He Patriesie,

Wij zijn in december gestopt met de pil (na een jaar of 10-12 geslikt te hebben). Heb daarna niet echt een regelmatige cyclus gehad. (25/35), en nu dus RAAK!

Regelmatig hoeft dus volgens mij niet. Maar denk wel dat de stoffen van de pil uitgewerkt moeten zijn.

Succes!

Groetjes Ram

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Kijk en nu ben ik ook weer helemaal zeker van de zaak.
    Wist het namelijk ook niet helemaal meer.
    Zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren voordat ik van die ontweeningsverschijnselen af ben zeg.

5. patriesie

patriesie Actief lid

18 mrt 2008
    104
    0
    0
    rotterdam
    Maar een onregelmatige cyclus betekent dan toch wel dat het moeilijker uit te rekenen is wanneer je vruchtbaar bent ?

Liefs tries.

6. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Ja dat betekend het zeker en dat houdt eigenlijk in dat je heel regelmatig moet klussen.

7. patriesie

patriesie Actief lid

18 mrt 2008
    104
    0
    0
    rotterdam
    En als je na het stoppen van de pil niet ongesteld wordt ?
    Dan kun je toch niet zwanger raken ?

Liefs Tries :D

8. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    jawel...je ei is dan gewoon later dus gewoon door klussen tot je ongi! of je moet onder tussen zwanger zijn...

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik was direct na 4 weken ongi na het stoppen van de pil (17 jaar geslikt). Nu is mijn cyclus wat van slag, duurt 6 weken, maar door de ovu-testen weet ik dat ik gewoon een heel laat ei heb. Maar dus wel goed vruchtbaar...

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Je bent vruchtbaar zodra je weer een eisprong hebt. Als je de pil slikt heb je namelijk geen eisprong en de menstruatie die je krijgt is fake.
    Het ligt er dus niet zozeer aan hoe lang je cyclus duurt maar of je tijdens je cyclus een eisprong hebt.

11. patriesie

patriesie Actief lid

18 mrt 2008
    104
    0
    0
    rotterdam
    Ik lees weleens dat meiden na het stoppen soms wel een jaar niet ongesteld worden....
    Zwanger worden kan dan niet ?

12. Bianca019

Bianca019 Lid

22 jan 2006
    95
    0
    6
    ik zie hier vragen die ik mezelf ook wel eens af vraag
    ik heb ook een vraagje :oops:

hoe weet je als je met de pil gestopt bent of je een eisprong hebt gehad?

groetjes bianca

13. patriesie

patriesie Actief lid

18 mrt 2008
    104
    0
    0
    rotterdam
    hahaha....
    Ik ben blij dat ik niet de enige ben !
    Ik hoop dat iemand ze voor ons kan beantwoorden..

Liefs Tries.

14. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Niet... da's het vervelende. Er zijn wel manieren om er achter te komen. Tempen is volgens mij het meest betrouwbaar. Als je elke dag 's ochtends voor je opstaat (zelfde tijdstip) tempt, dan kan je aan je temperatuur zien als je eisprong is geweest; die gaat dan namelijk - tot je weer ongesteld wordt/bent - met zo'n 0.3/0.5 omhoog.

Verder kan je het zien door het FSH-gehalte in je bloed te laten meten, maar dat wordt alleen gedaan als daar een reden voor is.

Met ovulatietesten kan je zien of je een LH-piek hebt; dit hormoon zorgt ervoor dat je eitje springt. Meestal volgt dus op een LH-piek (=positieve ovulatietest) een eisprong, maar niet altijd. Je weet dan in elk geval wel wanneer je in je vruchtbare periode zit.

Zwanger worden direct na het stoppen met de pil kan wel, alleen duurt het bij de één maar 2 weken na het stoppen tot ze de eerste eisprong heeft, bij de ander duurt het 5 maanden (of nog langer).

15. Sommige vrouwen voelen hun eisprong ook. Combinatie van ovulatietesten en temperaturen is het meest betrouwbaar.
    Het beste is om je 1e cyclus af te wachten, dan weet je wanneer je kan beginnen met ovulatietesten.

Deel Deze Pagina