afvallen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yasminaa, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Ik weet nog niet of ik zwanger ben of niet..maar voordat ik zwanger ben wil ik het liefst nog even aantal kilo's afvallen!
    Mocht ik toevallig zwanger zijn moment dat ik bezig ben met afvallen etc ..
    Vroeg ik me af of het kwaad doet?!

Is het erg om het eerste drie maanden buikspier oefening te doen ..gaan rennen etc?
    ik weet eigenlijk eerlijk gezegd of rennen wel kan of niet maar toch vraag ik het ?!
    ik vroeg me dit gewoon allemaal af zo .............:)

ervaring , tips? graag welkom

2. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb ergens gelezen dat het kindje er geen hinder van ondervind, bewegen en afvallen. Het afvallen is alleen voor jezelf misschien niet prettig, omdat je energie nodig hebt. Vrouwen die misselijk zijn vallen ook nog wel eens af en hier is het kindje tegen bestand.

4. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    volgends mij kon het geen kwaat als je genoeg blijft eten en je lichaam aan de bewegingen gewend is.

begin je meteen begin van je zwangerschap met intensief sporten is dit niet goed voor je lichaam is mij geleerd toen

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik heb weer vernomen dat bij afvallen er afvalstoffen vrijkomen in het lichaam, die van invloed kunnen zijn op de gezondheid van de foetus.

Nou kan gezond eten en lekker bewegen niet echt kwaad lijkt mij, maar streng lijnen lijkt me geen goed plan. Zoals hierboven ook al werd gezegd heb je ook je nergie nodig.

Is er een mogelijkheid om ergens deskundig advies in te winnen, bij een dietist of een verloskundige ofzo? Lijkt me verstandiger :)

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hier enorm op mijn vingers getikt omdat ik op dieet was. Lijnen is slecht als je zwanger bent volgens mijn vk

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Als je afvalt door de zwangerschap (misselijk en niks binnen kunnen houden), vind ik dat wel wat anders dan dat je willens en wetens gaat afvallen als je zwanger bent, waardoor de gezondheid van je kind beinvloed kan worden.

Als je dan zo nodig nog af wilt vallen, doe dat dan vóór je zwanger raakt.

8. Laura1986

Laura1986 Bekend lid

21 nov 2011
    513
    0
    0
    Applicatiebeheerder middelbare school en eigenares
    Dordrecht
    Ook ik wil graag een kilo of 5 kwijt. Maar ik neem aan dat het geen kwaad kan als ik dat doe door 2 keer in de week een uurtje te sporten en gezond en gevarieerd ga eten zonder te snoepen? Echt streng lijnen doe ik niet.

9. Balou23

Balou23 Actief lid

12 okt 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afvallen tijdens een zwangerschap is niet goed, omdat je dan niet voldoende voedingsstoffen en vitamines + mineralen binnen krijgt. Juist als je zwanger bent heb je deze juist nodig, voor zowel de kleine als voor jezelf.

Zoals al is gezegd, is intensiever sporten ook niet goed tijdens je zwangerschap.

Je kan het beste letten op je voeding: zie de schijf van vijf van het voedingscentrum en kies magere varianten voor beleg en vlees ed. Hiervoor kan je de keuzetabel van het voedingscentrum gebruiken.

10. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hoi,
    ik heb ook begrepen dat afvallen niet goed is. Ik ben echter in de eerste 12 weken ruim 7 kilo spontaan afgevallen tijdens mijn zwangerschap.
    Buikspieroefeningen schijnen ook niet goed te zijn. Sporten kan geen kwaad (heb zelf gewoon een tijd door gevolleybeld).

groetjes mamsieM

Deel Deze Pagina