Ieniemini 2e lijntje op testen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kristel86, 8 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik heb vorige maand een vmk gehad en daar zit ik nog steeds mee..
    Om de een of andere reden moet en zal ik zwanger zijn deze maand en daarom test ik nu ook al vanaf dinsdag :( Mijn NOD is komende maandag (mn eisprong was wat later dus banner klopt niet) en ik weet dondersgoed dat t weinig zin heeft om nu al te testen, maar toch zie ik vanaf dinsdag op elke test die ik doe een superkleinienieminilicht tweede streepje :( De streepjes zijn zoo licht dat ik echt t plastic omhulsel eraf moet halen en goed moet kijken voordat ik m zie. Mn vriend ziet t streepje ook dus ik verbeeld t me niet.
    Alleen het streepje wordt maar niet duidelijker :(
    En het vreemde is nog, vorige maand had ik rond de innesteling (vanaf 6 dagen na eisprong) hele erge steken in mn liezen, dat heeft toen 3 dagen geduurd.
    Als ik nu ga terugrekenen naar eisprong en eventuele innesteling zou ik de innesteling (als dat al zou gebeuren) afgelopen zondag/maandag gehad moeten hebben, of iig het begin ervan.
    Alleen heb ik sinds vandaag ineens weer van die hele vage steken in mn liezen, al de hele dag. Ook beginnen mn borsten richting mn oksels gevoelig te worden..
    Mijn temperatuur is sinds maandag voor de 2e keer omhoog gegaan. Na eisprong is ie normaal altijd 37.3 en sinds maandag 37.7.

Mijn verhaal zal wel een beetje warrig zijn en er zal niet echt een conclusie/slotvraag uitkomen, maar ik moet het gewoon even kwijt, want ik maak mezelf helemaal gek!

Wat betreft die streepjes, ik krijg steeds meer het idee dat het indroogstreepjes zijn, omdat ze zo licht blijven, maar een indroogstreepje is er toch niet al na 5 minuten?
    Ook vind ik het gek dat ze niet duidelijker worden... Wel zijn de streepjes bij de kruidvattesten bijv. na een half uur ofzo al bijna weer weg :(

En wat ik ook niet snap, als die testen dan echt positief zouden zijn al vanaf dinsdag en ik heb vandaag pas mn innesteling als ik ga kijken naar de pijn in liezen, dan kunnen die testen vanaf dinsdag toch niet al positief zijn? Kan het zijn dat een eventuele eerdere innesteling mislukt is en dat t eitje t nu weer succesvol opnieuw probeert?

Sorry als het allemaal heel vaag en onduidelijk is, maar ik trek het op t moment niet meer. Ik moet het gewoon allemaal even kwijt en ik hoop dat iemand me een beetje gerust kan stellen...

Herkent iemand trouwens nog meer het gevoel na een (v)mk dat je meteen weer zwanger MOET zijn?

xx

P.S. Na vmk heb ik al genoeg negatieve testen gehad

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hoi,

na een (v)mk meteen weer zwanger "moeten" zijn ken ik maar al te goed.

Over die testen, ik zou als ik jou was nu wachten tot je nod
    anders zit je je eigen alleen maar gek te maken met een hele
    lichte posi en wordt je straks ongie.
    maar ik heb dit ook gedaan hoor na mijn eerste mk.

ik hoop natuurlijk voor je dat je dik zwanger bent en blijft ;)

toitoitoi tot je nod

liefs Noesje

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hij is inderdaad echt heeeeeeeel erg licht... Ik wil je niet ontmoedigen maar zou dat niet kunnen komen doordat je net een miskraam hebt gehad?

Overigens bleven mijn testen de eerste paar dagen ook heel licht. Pas sinds mijn NOD zijn ze donkerder geworden.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bij een mk kunnen de hormonen nog weken in je lichaam blijven. Dat kan het lichte streepje verklaren. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon zwanger zijn. Je hormoonspiegel stijgt om de 2-3 dagen. Dus als je over 3 dagen nog een test zul je vast meer duidelijkheid hebben.

5. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    HEy meissie

Ja dat gezeik had ik toch ook iedere keer
    vorige maand had ik ook tot 3x toe een licht positieve test en werd ik ongi
    nu afgelopen dinsdag had ik mn nod weer test weer heeeeeel licht posi en savonds om half 12 werd ik alsnog weer ongi
    het kan heel goed zijn dat het de voorgedrukte streep is wat je ziet, want dat is dus ook bij mij t geval iedere keer waarschijnlijk
    maar ik duim voor je
    :)

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik denk dat je het MOETEN eens moet laten
    je kan de natuur niet dwingen
    Ik weet dat na een mk dat je heel graag weer wilt
    maar leg je erbij neer (zo werkt het niet)
    Ik heb al 2 mks gehad de laaste in oktober en we zitten nu in mei en ben ook nog steeds niet zwanger

heb je na je vmk wel weer getest of je test nega was?
    En ik zou pas morgen of overmorgen een x testen

Ik denk dat je jezelf helemaal gek maakt zo
    geduld meid

7. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Yep, op de bijsluiter van de test (althans op eentje die ik eens heb gedaan) staat ook dat je tot 6 weken na een mk een positieve test kan hebben.
    Nog even afwachten dus: ga gewoon lekker iets leuks doen dit weekend en dan is het zo maandag! Bless you!

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey :)

Tja, ik weet dat ik niks kan dwingen en dat een zwangerschap komt wanneer t komen moet/mag. Het is alleen zo frustrerend, ik heb 'eindelijk' (wil al 6 jaar kinderen maar vond mezelf natuurlijk te jong etc) zwanger mogen zijn en dan wordt t je zomaar afgenomen weer... En nu voel ik weer dezelfde dingen die ik vorige maand ook voelde (steken in liezen, pijn aan borsten, krampen in baarmoeder) en zie ik kleine streepjes, maar ik weet gewoon niet wat ik ermee aan moet...

De streepjes kunnen er niet zijn door hormonen van de vorige keer, mijn vmk is namelijk 'begonnen' met een negatieve test, de dag erna ging ik bloeden. Daarna heb ik ook nog negatieve testen gehad..

Alleen iets klopt er gewoon niet aan mn verhaal.
    Het feit dat ik vorige keer die steken in mn liezen had was een teken van de innesteling (ben er nog mee naar de dokter geweest, zo'n pijn deed t) en 5 of 6 dagen later had ik een duidelijk positieve test.

Nu zie ik streepjes voordat ik die steken enzo weer kreeg.

Ik snap er gewoon helemaal niks van en word knettergek van mezelf :(

9. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Hey lieve Kristel,

Ik lees je spanning en frustratie door de regels heen... ik ben zelf nog niet zwanger geweest, maar kan me zo goed voorstellen dat het heel pijnlijk moet zijn om een mk te krijgen; eerst helemaal happy en dan zo'n domper! Ik leef met je mee.

Misschien dat die steken deze maand later komen dan vorige maand. Maar je lichaam heeft natuurlijk ook een flinke klap gekregen van je mk, dus misschien is je lichaam gewoon van streek. Zijn de steken net zo erg als de vorige keer? Heb je vaker last van gevoelige borsten (ik heb dat bijvoorbeeld vrijwel altijd na m'n eisprong)? Hetzelfde geldt voor krampen in je baarmoeder.
    Het is zo moeilijk om jezelf niet voor de gek te houden; helemaal omdat je extra gefocused bent op je lichaam!

Sterkte & Dikke knuf voor jou!

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey Loving :)

Ja de spanning en frustratie is heel hoog hier :(

Maar die 'klachten' die ik nu heb zijn eigenlijk hetzelfde als vorige maand. Die steken in mn liezen en pijn aan mn borsten heb ik nooit gehad voordat ik zwanger was. Ik weet niet meer of de steken net zo erg zijn als vorige keer. Eigenlijk weet ik heel veel niet meer. Ik weet dat ik bepaalde klachten had, maar in welke mate? Al sla je me dood :(

Ik weet ook dat ik van niemand een antwoord zal krijgen, dat antwoord kan ik alleen krijgen door te wachten op een menstruatie of een positieve test.
    Het is alleen dat ik zo mn verhaal kwijt kan en dat er mensen zijn die me eventueel gerust kunnen stellen of iets dergelijks...

11. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Vervelend meid! Je kan idd beter een complete negatieve test hebben dan steeds zo'n mini streepje. Ik heb precies zo'n test voor me liggen met ook zo'n lijntje..ook ben ik te vroeg met testen. Maar waarom staat dat lijntje er dan he? Het zou toch niet een voorbedrukt lijntje mogen zijn? Zit idd niks anders op dan afwachten.
    Denk aan je en duim voor je!

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb in dec ook een vroege miskraam gehad. Maandags een positieve test, woensdag toch ongesteld. Maar het leven gaat door! Iedereen die zwanger probeert te worden hoopt dat het snel raak is. Toch ben ik van mening dat je er wel heel gestresst mee bezig bent. Wacht het nu gewoon eens even af joh. Doe over een par dagen nog een test, en kijk dan wat de test zegt. Ik zag inderdaad ook een dun streepje op je test dus dat geeft hoop. Ontspan, en ga lekker genieten van het zonnetje. Als je weer zwanger bent, merk je het snel genoeg!

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey Alice :)

Voor zover ik altijd lees zitten er nooit voorbedrukte streepjes op testen, maar ik ga daar nu wel heel erg aan twijfelen.

Ik heb laatst testen van Clearview besteld en op al die testen zien mijn vriend en ik een 2e streepje, superlicht. Ook op kruidvattesten.

Op matcare (die ook in mn album staat) had ik dinsdag ook een 2e streepje maar sinsdien niet meer.
    Om die reden ga ik me afvragen of de testen wel kloppen allemaal, of ze geen voorbedrukt streepje of iets dergelijks hebben.

En idd, geef mij maar gewoon een negatieve test óf een dikke positieve, maar niet zoiets als dit :(

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Natuurlijk gaat t leven door, maar dat wil niet zeggen dat je ergens verdriet om mag hebben ondertussen... En idd, ik ben er heel gestressd mee bezig, maar wat ik ook doe, of juist niet doe, die gestressde, gefrustreerde gedachten/gevoelens gaan er niet van weg.
    En misschien zeg ik nu iets gevaarlijks, het is iig niet persoonlijk bedoelt op iemand of iets, maar sommige mensen kunnen dingen heel snel achter zich laten, bijna alsof er niks gebeurt is en die gaan weer vrolijk verder. Andere mensen (zoals ik) hebben daar gewoon meer moeite mee.
    Tuurlijk, ik ga ook verder en zie wel weer wanneer ik weer zwanger mag zijn (en blijven), maar ondertussen heb ik wel mijn zwakke momenten dat ik gewoon boos wordt erom. Als in: Waarom mogen drugsverslaafde hoertjes wel een kind krijgen terwijl ze t niet willen en waarom mogen mensen die het heel graag willen het (nog) niet?! Waarom wordt t mij afgenomen? Waarom wordt t mij niet gegund?
    Dat soort dingen.. Tuurlijk, er zijn genoeg stellen die er 1,5 jaar over doen om zwanger te worden, maar ik bén al zwanger geweest en t wordt me afgenomen, daarom stress ik er zo over.
    Als ik nog helemaal niet zwanger was geweest was t een stuk makkelijker geweest.

15. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hey Diepvrieskippie! Wat een gedoe allemaal zeg met die testen van jou! Kan me voorstellen dat je jezelf helemaal gek maakt!

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en dat het positief is en blijft! Verder kan ik niks zinnigs zeggen over je test uitslagen?! Het kan volgens mij alle kanten op! Succes in ieder geval!

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik ben het niet helemaal met je eens. Jij weet tenminste dat je zwanger kunt worden. Houd je daar eens aan vast. Heel veel meiden hebben een cyclus van 100 dagen bijvoorbeeld en zitten in de MM om te kijken of ze wel zwanger kunnen worden. En vruchtje wordt niet zomaar afgestoten. In mijn ogen is er echt niets van je afgenomen (probeer je eens in te denken dat er mensen zijn die al maanden zwanger zijn en dan een dood kindje moeten baren, dan word er pas iets van je afgenomen) Ergens ging er iets niet goed in het proces. Je bent nog maar 3 maanden bezig. Een jaar is heel normaal. Echt ga je proberen een beetje te ontspannen! Je tijd komt echt wel!

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik ben hier niet om discussies te voeren over hoe of wat. Het enige wat ik zal zeggen is dat wat ik net verteld heb mijn gevoel is, geen mening, dus er valt niet mee eens te zijn of niet.

18. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Wat ik wel nog even kwijt wil is dat ik weet dat er vrouwen zijn die na een aantal maanden erachter komen dat hun kindje dood is of dat ze een dood kind moeten baren. Ja, dat IS ook veel erger!

Maar dat neemt niet weg dat ik me klote voel bij wat er gebeurt is en ik voel me ook absoluut niet schuldig of lullig of wat dan ook dat ik me er klote bij voel. Ik VIND dat de normaalste zaak van de wereld om je er klote bij te voelen als je je kind verliest, of dat nu in een vroeg stadium is of niet. Of het nu zoals bij mij nog maar een hompje cellen is of niet, het is en blijft mijn kindje, met een ziel.
    En ik hield er meteen al van.

19. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Melissa, ik vind je wel kort door de bocht gaan! Iemand die vroeg een miskraam krijgt mag daar toch net zo verdrietig om zijn! Het komt nu net over of haar situatie niet erg genoeg is omdat het altijd erger kan!

Iedereen is anders en gaat anders om met situaties, ze geeft alleen maar aan dat ze gek wordt van haar gevoel en gevoel kun je niet uitzetten! Ik denk ook dat ze zich beter niet zo druk kan maken maar als dat het aard van het beestje is heeft ze daar weinig aan! En ik kan me goed voorstellen dat ze in de war is, verdrietig en ongeduldig, dan kun je toch alleen maar met iemand mee leven en iemand proberen gerust te stellen! Vind niet dat je dat moet doen door te zeggen dat anderen het slechter hebben getroffen!

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik ben er niet op uit om iemand te kwetsen. Ik wil alleen aangeven dat een beetje relativeren geen kwaad kan. Dus nogmaals (wat ik in mijn eerste berichtje ook al aangaf): Kristel: ik hoop dat je gevoel terecht is, en dat je toch over een paar dagen een positieve test hebt.

Deel Deze Pagina