Overgestapt melkpoeder, nu slechter slapen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door RobinBird, 24 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Hoi allemaal,

    Ik baal als een stekker. Eindelijk na bijna 9 maanden ging mijn baby echt een stuk beter slapen. Snachts maar 1x voor een fles en overdag ging ook ontzettend goed. Dit na een hele hoop gedoe rondom slaap.
    Nu ben ik (achteraf gezien) zo stom geweest om over te willen stappen op andere voeding. Ik vond de vorige voeding te zoet èn de nieuwe voeding kon ik makkelijk meebestellen via picnic ipv iedere keer last minute naar de supermarkt moeten.

    Sindsdien zijn de nachten weer gebroken en overdag slaapt hij weer hazenslaapjes, àls hij al slaapt.

    Hij is nu net 9 maanden.

    Ik ben langzaamaan over gestapt op de nieuwe voeding en zit nu nog op een mengsel van 1 schepje oud en 6 schepjes nieuw per flesje (hij drinkt grote flessen van 210). Maar ben dus geneigd om weer terug te keren...
    Hij drinkt zn flessen nu ook niet meer goed leeg.

    Wat zouden jullie adviseren?
    Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?
    Ik denk zelf eigenlijk niet aan de 8-9 maanden regressie... ik heb niet het gevoel dat dat het is, juist omdat het rond 8 maanden nagenoeg perfect ging.

    Liefs.
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.459
    4.015
    113
    noord holland
    Van welk merk naar welk merk ben je gegaan?
    Opvolgmelk is toch überhaupt niet zoet?
    Ik denk eigenlijk niet dat t aan de voeding hoeft te liggen, de merken hebben toch vooral veel overeenkomsten ivm wettelijke normen en op deze leeftijd worden er ook al andere dingen gegeten. Of is t echt een ander soort voeding? Ik dacht dat frisolac bijv iets lichter verteerbaar is en kindjes die licht reageren op lactose deze beter verdragen?
    Toch lijkt het me logischer klinken dat je kindje qua gedragingen weer even anders is, sprongetjes e.d. Ik kan me herinneren dat altijd als ik dacht dat we weer even in een fijn ritme zaten het wel weer veranderde. In die zin dat t toch best vaak was dat er weer iets wijzigde in ritme/slaapjes/doorslapen/huilen/vermaken.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  3. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Super bedankt voor je reactie. Ik ben van Albert Heijn Biologisch 2 overgestapt op Biobim 2. Hij smaakt iig een stuk minder zoet. En dus eerlijkheidshalve dacht ik "de makkelijke weg" te kiezen ivm wekelijkse picnic bezorging...
    Jij denkt dus toch aan een sprong? Hij is nu 9 maanden en 10 dagen.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    Babypoedermelk nummer 1 en 2 is exact hetzelfde, enkel bevat nummer 2 meer suiker. Dus kan idd zoeter smaken.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  5. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.708
    7.778
    113
    Vrouw
    Met 9 maanden is er een slaapregressie, ik denk dat dat aannemelijker is.
    Je kunt anders gewoon toch even overstappen terug naar de AH? Als dat het blijkt te zijn, dan zou ik daar voor kiezen hoor, slaap is heel wat waard :)
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.322
    26.024
    113
    nee hoor, melk 2 bevat meer ijzer, calcium en nog wat dingetjes want baby’s vanaf 6 maanden hebben meer van bepaalde voedingstoffen nodig en minder van andere.
    Suikers zijn nodig voor energie en de ontwikkeling van de hersenen. Baby’s vanaf 6 maanden hebben daar ook meer van nodig.


    On topic: wat @Malbec zegt ja! Ze zitten weer eens in een sprong :rolleyes: Mijn baby (ook 9 maanden) drinkt slecht op het moment, wil wel veel vast eten. Ze slaapt ook slecht door verlatingsangst en eenkennigheid. Ik denk zelf dat het toeval is hoor :) Maar anders ga je gewoon weer terug naar het andere merk?
     
    Malbec en RobinBird vinden dit leuk.
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.938
    5.642
    113
    Vrouw
    Ik vermoed eerder een slaapregressie dan dat het aan de voeding ligt. Hier last van gehad van 8,5 maand tot 10,5 maand. Ineens ook een slechter drinkend jongetje, hazenslaapjes overdagen ‘s nachts ineens voor 2-3 voedingen komen, terwijl hij al maanden doorsliep en overdag ook 3 goede slaapjes had.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    Dat denkt men, maar klopt echt niet. Er is geen verschil in samenstelling, is gewoon misleidende reclame. Een baby ouder dan 6 maanden kun je zonder problemen nummer 1 melk blijven geven. Ouders denken: o, mijn baby is 6 maanden dus moet nummer 2, en betalen daarvoor meer.
     
    Suzy85 en RobinBird vinden dit leuk.
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.322
    26.024
    113
    Huh? Je kunt de ingrediënten gewoon vergelijken en dan zie je dat er verschillen zijn. Waarom er verschillen zijn is ook wetenschappelijk onderbouwd.. namelijk: een baby heeft vanaf 5 a 6 maanden meer nodig van bepaalde voedingsstoffen en minder van anderen.
    Ook is melk 2 goedkoper trouwens. Hier in FR althans. Ik heb even snel op de Albert Heijn site gekeken en daar is Nutricia 1 en 2 even duur.

    Ik denk dat het prima is om bij melk 1 te blijven als je kindje met 6 maanden al goed vast voedsel eet (en op die manier dan ijzer etc binnenkrijgt) maar zelf zou ik gewoon overstappen op een melk dat aansluit bij de behoefte van je baby. Waarom moeilijk doen als er gewoon passend voedsel beschikbaar is (voor dezelfde prijs of zelfs goedkoper)
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    Nummer 2 is commerciële praat. Of wil je zeggen dat bv na 6 maanden ook ineens andere samenstellingen krijgt?? Nummer 1 voeding is voor alle baby's prima.

    Je hoeft me niet te geloven hoor, vraag het na aan mensen die er volgens jou verstand van hebben.
    En iedereen die wil overstappen naar nummer 2 (of 3, 4, etc) moet dat lekker doen als je graag teveel betaald.
     
    RobinBird en Catou vinden dit leuk.
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.322
    26.024
    113
    Borstvoeding past zich toch constant aan aan de behoefte van een baby? Goed voorbeeld is het colostrum van de eerste dagen/week. De samenstelling daarvan is anders dan de melk die daarna komt en de melk blijft zich aanpassen aan de behoefte. Daar leren de makers van kunstvoeding juist van en weten dus dat de behoeftes naar ijzer, calcium, suiker (en nog wat dingen) rond de 6 maanden veranderen.

    Je mag het commerciële praat vinden maar dat is het gewoon niet. Je mag ook vinden dat melk 2 duurder is maar dat is ook gewoon niet zo.
     
  12. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.531
    1.753
    113
    Geloof je wel de keuringsdienst van waren? Anders moet je die uitzending eens opzoeken.
    Tuc heeft echt gelijk.
     
    Suzy85, RobinBird en tuc vinden dit leuk.
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    Dat is dus gewoon wel zo.
    Ik wilde net de keuringsdienst van waarde noemen, maar @Catou was me voor.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  14. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.322
    26.024
    113
    Ik weet niet wat dat is.

    Ik snap de opstand niet hoor. Kijk gewoon achterop de doos van melk 1 en 2 en dan zie je verschillen. Kijk bij de bordjes en je ziet dat de prijzen hetzelfde zijn bij Albert Heijn en zelfs goedkoper in Frankrijk. Praat met een kinderarts en hij/zij legt je gewoon uit waarom er verschil is.
    Wil je je vasthouden aan een tv programma ga je gang hoor.
     
    Achterkantvandemaan en RobinBird vinden dit leuk.
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    Jeetje, ik kan soms eigenwijs zijn, maar jij spant de kroon.
    De keuringsdienst van waarde is geen amusementsprogramma, het wordt werkelijk getest.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  16. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.531
    1.753
    113
    tuc vindt dit leuk.
  17. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.322
    26.024
    113
    Wie is hier nou eigenwijs? Jij houdt vol dat melk 2 duurder is terwijl dat gewoon niet zo is.

    737325EA-D740-4324-B05A-1449D48F29ED.jpeg


    Je zegt dat ik de aflevering moet kijken dus dan denk ik dat het tv-programma is?
     
  18. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.322
    26.024
    113
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    Dit is aangepast dus zie ik, of verschilt per winkel. Maar het eigenwijze ging mij om dat jij maar blijft zeggen dat nummer 2 geen commerciële onzin is. Dat is het dus wel.
    Ik zie dat je het topic gaat lezen, dan gaat er een wereld voor je open.
     
  20. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.322
    26.024
    113
    Ik heb hem gelezen maar ik zie nergens onderbouwing dat melk 1 en 2 hetzelfde zijn, en ook niet waarom melk 2 onzin is?
    Ik zie ook nergens een link naar de aflevering of een artikel.
    Waarom moest ik dit topic lezen?
     

Deel Deze Pagina