Overgewicht kan wel degelijk bijdragen aan verminderde vruchtbaarheid, laat ik dat voorop stellen. Maar zoals je kunt lezen zijn er genoeg dames die "gewoon" zwanger raken zonder al te veel problemen. Het kan dus inderdaad wel direct goed gaan! Overgewicht en zwanger worden Ik zou persoonlijk mijn kinderwens niet opschuiven. Wel heeft mijn nichtje bijvoorbeeld overgewicht en proberen zij tevergeefs al 1,5 jaar zwanger te raken. Zij is nu dus wel bezig met afvallen om de kansen te vergroten. Dat wil echter niet zeggen dat ze wel zwanger zal raken als ze wel is afgevallen. Ik weet ook niet of ze zich verder heeft laten onderzoeken en of er dus ook iets anders kan spelen.
gewoon doen hoor meid......ik zit hier ook aardig met een overhewichtje,maar dat weerhoud me echt niet voor mijn kinderwens!de mensen mogen lullen over me,zolang ze maar niet van me eten!oftewel......ik ben altijd al dik geweest,en heb er nooit last van gehad met de zwangerschappen...alhoewel ik kwam er altijd slanker uit,dan dat ik er in ging!hihi
hebben jullie dat ook weleens mensen zeggen oh wat leuk je bent zwanger ofzo terwijl dat helaas nog niet zo is ik voel me dan echt rot maar die mensen die het zeggen ook weet ook niet zo goed wat ik er op moet zeggen dan het liefs nee hoor ben gewoon dik maar ja dat durf ik niet zo goed ik hoop dat we allemaal snel zwanger zijn succes ermee
Ik heb ook overgewicht (altijd al gehad) en ik ben in ronde 7 zwanger geworden. Netjes dus!! Nou heb ik ook altijd gehoord dat het erg helpt als je gezond eet!
Hoi, Ik zelf heb ook flink overgewicht daardoor ook een langere cyclus. Bij onze eerste dochter hebben er ongeveer 2 jaar over gedaan omdat ik het eerste jaar niet ongi werd daarna om de 3 maanden ongi toen zwanger. Bij onze tweede dochter in 1 keer zwanger was toen wel veel lichter maar nog steeds overgewicht. En nu in een jaar tijd ondanks mijn lange cyclus 3 x zwanger helaas met een verkeerde afloop. Maar goed het zwanger worden geen probleem zie je wel ondanks de lange cyclus. Gyn heeft ook niet gezegd dat ik af moest vallen ofzo. Ja als je logich nadenkt kan het natuurlijk nooit kwaad. Maar dat is altijd makkelijker gezegd dan gedaan daar ben ik nu wel van overtuigt Succes!
Ik heb het weleens gehad dat ze aan me vroegen wanneer ik moest bevallen! Alleen toen was ik twee weken terug al bevallen!!!!! Dat verschil zag je wel hoor!
Hee Meid, Een Kennis van ons woog denk zon 150kg, heel forse vrouw! En heeft mooi 4 kinderen gebaard! Ik zelf heb ook overgewicht, en helaas nog niet zwanger, maarja dat zou ook andere redenen kunnen hebben! Wens je veel succes