Tweede verhoging na eisprong?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kristel86, May 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hoi allemaal :)

na even weggeweest te zijn ben ik er weer :)

En bij deze heb ik ook meteen een vraagje ;)

Ik heb vorige week dinsdag mn eisprong gehad en sinds zaterdag heb ik een tweede temperatuurverhoging. Normaal is mijn temperatuur 37.3 na mijn eisprong maar nu sinds zaterdag is ie tussen de 37.5 en 37.7. Ook heb ik last van een soort opvliegers. Dan heb ik het echt bloedheet! (en nee dat komt niet door t weer ;) )

Vorige maand was ik zwanger alleen dat is met 4,5 week fout gegaan. Iets staat me bij dat ik toen ook ineens een hoge temperatuur had en dat ik toen dacht dat ik ziek was, maar ik weet t allemaal niet precies meer..

Vanavond heb ik een testje gedaan, al is dat echt veeeeel te vroeg, dat weet ik zelf ook wel, maar ik zit zo in de 'stress' over wanneer ik weer zwanger mag zijn en of t dan wel goed mag gaan dat ik t gewoon even niet meer trek. Nu zag ik op die test een heeeeel vaag 2e lijntje, bijna niet te zien, maar mn vriend zag t ook.

Nu is mijn vraag eigenlijk, zijn er meer die zwanger waren en ook last hadden van een 2e temperatuurverhoging na de eisprong en/of 'opvliegers' ? Of vrouwen die hier meer van weten?

2. Lyn73

Lyn73 Lid

Apr 27, 2008
    25
    0
    0
    Hi Kristel..

Wat naar dat het mis is gegaan.. maar wat ik hier continue gelezen heb is.. een streepje is een streepje dus postief..!

Ik hoop dat het raak is!

Gr Lyn ;)

3. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    hoi kristel

ik had de maand van mijn bevruchting wel opeens een hogere temp dan ik normaal had.. normaal kwam die niet boven de 36.9 en nu was die op me NOD nog 37.2 en had inderdaad ook echt last van opvliegers.

maar ik las dat je weer voor je NOD wil testen en ik had gelezen toen je een mk kreeg en toen had je ook voor je nod getest ik denk dat het nu beter is als je wacht tot sowieso je NOD of nog later zodat je niet weer hetzelfde krijgt.

ik duim voor je dat het raak is en dat het nu ook allemaal goed zal gaan..

Liefs xx

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik heb vorige maand 3 dagen voor NOD positief getest... als ik op mn NOD of een paar dagen erna had getest was ie ook positief geweest. De MK heb ik 6 dagen na NOD gehad, dus ik was toen al bijna 5 weken zwanger... Dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit dat ik voor mn NOD al wist dat ik zwanger was...

Verder vind ik het gewoon heel moeilijk nu om te wachten ermee. Ik voel weer vanalles en merk vanalles waardoor ik het idee krijg dat ik zwanger ben, maar ik ben gewoon heel bang nu ik weet hoe t kan voelen dat mn lichaam me voor de gek houdt nu.

5. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    als jij graag wil testen voor je NOD dan moet je dat gewoon doen hoor.. ik heb het zelf ook gedaan ook 3 dagen voor me NOD en die waren ook echt heel duidelijk positief.. ik hoop ook echt voor je dat je nu weer zwanger bent!

en ik snap dat het heel moeilijk is om te wachten ! ik kon het zelf ook niet en ik had toen ook echt het gevoel dat ik moest testen en dat ik zwanger ben..
    maar die dagen nog tot me NOD waren echt heel spannend hoor..

ik duim voor je!

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Heb je na je miskraam al een negatieve test in handen gehad? Het kan namelijk zijn dat je nog wat hcg in je lichaam hebt van je vorige zwangerschap.

7. sterr

sterr Actief lid

Apr 27, 2008
    213
    0
    0
    ja indd ik heb ergens gelezen dat je tot 9 weken (als ik me niet vergis) na een mk nog positieve testen kan hebben

8. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ja dat klopt..

je kan inderdaad nog HCG in je lichaam hebben duurt een menstrautie soms voor het eruit is..

hier heeft het 2,5 weken geduurt en was het eruit na mijn curretgae dan..

maar het kan er veel langer in blijven zitten

9. Trees

Trees Niet meer actief

Ik hoop voor je dat het HCG van een nieuwe zwangerschap is. Over een paar dagen nog een test doen en als het streepje duidelijker is ben je weer zwanger. Ik heb zelf tot drie weken na de miskraam nog positief getest en mijn streepje werd juist lichter.

Bij deze nieuwe zwangerschap had ik ook weer een temperatuursverhoging een week na mijn eisprong. Ik heb eerst zes dagen te vroeg getest en ook een heeeeel vaag streepje. Vervolgens weer drie dagen van te voren en een hele duidelijk streep en op mijn nod knalde deze bijna van mijn scherm. Je bent dus echt niet de enige die te vroeg test en iedereen mag daar zelf zijn keuze in maken vind ik.

Ik duim voor een dikke streep over een paar dagen :D

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Heyhey :)

Trees ik zie dat jij dus ook een tweede temperatuurverhoging had en zwanger bleek! Gefeliciteerd! :-D

Nou, bij mij is de miskraam zo verlopen: Ik kwam erachter dat er een mk aan zat te komen doordat ik ineens een negatieve zwangerschapstest had...
    De dag erna ben ik gaan bloeden..
    Dus als mijn test nu positief blijkt te zijn dan zou t van een nieuwe zwangerschap zijn.
    Ook heb ik vorige week dinsdag mn eisprong gehad (ovutesten) en voor zover ik weet krijg je geen eisprong als je nog HCG in je lijf hebt..

Wat betreft de testen, tja, het is gewoon nog veel te vroeg om duidelijkheid te hebben daarover.
    Mij gaat t meer om die temperatuurverhoging weer en 'opvliegers'.
    Ik weet gewoon niet zo goed meer waar ik vorige keer 'last' van had, dus vandaar dat ik me afvraag of dat dus echt iets is of niet...

11. Trees

Trees Niet meer actief

Kristel helemaal vergeten, maar ik heb ook sinds vorige week last van opvliegers ;)

Enne pas toen ik negatief testte kreeg ik ook weer voor het eerst een eisprong.

Wat spannend allemaal! Hou je ons op de hoogte?

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hoi !

Ik heb net weer een test gedaan en binnen een paar minuten kwam er een tweede streepje :)
    Het streepje is heeel vaag nog steeds, maar gisteren stond er nog helemaal niks op deze test (MatCare Midstream).

Ik zit nu 6 a 7 dagen voor NOD en zo'n streepje als wat ik nu heb had ik de vorige keer 3 dagen voor NOD pas.
    Dat houdt toch in dat ik nu meer hormonen in me lichaam heb of niet? En zou dat kunnen betekenen dat het nu wel misschien goed mag gaan? :-D

13. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Nou meid, wat spannend. Ik hoop dat je zwanger bent en dat het deze keer goed gaat. Succes met de spanning de komende dagen!

14. mona23

mona23 Niet meer actief

ik hoop ook voor je dat je zwanger bent, gewoon over een paar dagen weer testen.

succes en als je zwanger bent dan kunnen de slingers uit ;)

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Zouden jullie misschien in mn album kunnen kijken?
    Ik heb een normale foto + een in negatief erop gezet.. Het is heel moeilijk om het te zien volgens mij op de foto, maar als jullie misschien even mee willen kijken?

Mn vriend en beste vriend (die op bezoek is) zagen t streepje allebei zitten...

16. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,054
    2,189
    113
    Brabant
    hey kristel,
    op de negatieve foto zie ik niks, maar op die andere zie ik wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel licht streepje, maar..... ik durf nog geen gefeli te zeggen! overmorgen weer even testen, als t streepje dan duidelijker wordt, weet je genoeg he?
    sterkte met wachten meid!

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    tot overmorgen wachten? dat lukt me echt niet haha.

Ik had vorige maand ook een superlichte streep van ochtendurine op deze test (Matcare Midstream) en 's middags heb ik een kruidvattest gedaan (zo een van 7 euro) en daarop zag je al een veel duidelijkere streep.

Ik denk dat ik straks maar even naar de kruidvat ren en zo'n test ga halen weer.. Kijken of daar de streep ook dudielijker op is :) Ik weet nu in ieder geval uit ervaring dat die vrij gevoelig zijn.

Wel gek trouwens dat je op de normale foto wel wat zien en die in negatief niet, bij mij is het juist andersom ;)

18. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    ik heb de test in negatief ook nog even met aanduiding erbij gezet...

19. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ik zie een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel licht streepje bij de foto in het negatief. maar normaal zie ik hem niet. Zal inderdaad even wachten nog 2 dagen met testen.

20. Ik zie het streepje op de negatieve ook niet en op de gewone wel.
    Grote kans dat het raak is, maar zou inderdaad over een paar dagen weer testen en dan zie je het.. Anders wachten zit er niet op. Die stijging van temp kan zeker wat betekenen, maar het hoeft niet zo te zijn.

Share This Page