Droge hoofdhuid/berg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snoopy1979, 20 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoi,

Eva heeft behoorlijk wat schilfers op haar hoofd, is dit nu een droge huid of berg? Ik kan het er met mijn nagels (voorzichtig ;)) afkrabben en dan borstel ik de schilfers uit haar haar. 's Ochtends doe ik haarlotion in haar haar en olie op de droge plekken (bijna overal dus) en dan borstel ik de ergste schilfers los en de olie door haar haar. De rest van de dag heeft ze dus een vet koppie (wetlook ;)). De volgende ochtend is haar hoofdhuid weer heel droog en doe ik weer hetzelfde. Ik heb tot nu toe 1x haar haar gewassen, maar toen werd het daarna wel erg droog.

Heeft iemand tips voor mij? Want het lijkt er niet op of het minder wordt. Of moet ik toch elke dag haar haar gaan wassen en ' s avonds ofzo olie erin doen?

groetjes,
    Snoopy

2. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik ga meelezen, Sharon heeft het namelijk ook. Ik heb wel van die pads gekocht van Zwitsal (echt megaduur), die doe ik er twee keer per dag op en dan moet ik haar haren regelmatig wassen met shampoo... het helpt een beetje.. (of ik ben ongeduldig ;))

3. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Ons manneke heeft er ook veel last van. Het was een tijdje over heb toen weer haarlotion van zwitzal gebruikt en hij kreeg het weer terug. Ben nu ook weer aan het invetten met olie. Dit kun je gewoon het beste blijven doen totdat het over is. Dan maar een vet koppie ik heb liever dat het over is.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja ik heb ook liever een vet koppie, ziet er nog altijd beter uit dan al die schilfers. Ze heeft alleen een nogal bolle toet en met die hele platte haartjes nog meer ;).
    De haarlotion zal ik dan maar eens laten staan.

Wassen jullie de haren wel regelmatig? Ik had op internet gelezen dat je dat bij berg moet doen, maar had daar nooit van gehoord. Bij Eva werd haar huid na het wassen dus juist nog droger en schilferiger, dus ik durf het niet zo goed meer. Ze vindt het ook niet echt heel erg leuk, dus dan liever niet (als het toch niet werkt ;)).

5. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Mijn kindje heeft het ook. Ik was het haar zo min mogelijk en smeer het in met een vettige creme. Verder kun je de hoofdhuid ook masseren en vaak borstelen, dat schijnt ook te helpen

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik masseer na de ochtendvoeding olie in en borstel dan de schilfers weg met een borsteltje. Best wel hard voor de doorbloeding en om wat schilfers weg te krijgen. Ben benieuwd of het zo weggaat en wanneer dan. Misschien scheelt het dat ik ga stoppen met de haarlotion.

7. hoi hoi

iris had het ook heb toe ook pads gekocht van etos eigen merk en werkte goed

groetjes yvonne en Iris

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Berg is niet erg ... gaat vanzelf over. Ziet er misschien een beetje smerig uit, maar is verder niets om je druk over te maken. Eventueel voorzichtig insmeren met babyolie, maar ik zou er ook weer niet te veel rotzooi op doen.

Als je denkt dat je kindje er last van heeft of als je kindje voor de rest ook veel exceem/uitslag heeft, kun je naar de HA gaan. Die kan dan kijken of het misschien te maken heeft met bijv koemelkallergie of iets voorschrijven (maar dat is al snel hormoonzalf en dat is vrij agressief) ...

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze heeft het alleen op haar hoofdhuid en haar oren zijn ook erg droog met wat korstjes. Dus ik denk wel dat het berg is. Het zal ook wel over gaan, maar ik vroeg me af ik het goed doe zo ;). Zou niet handig zijn als het door mijn toedoen juist erger wordt.

10. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik merkte dat mijn zoontje schilvertjes/berg kreeg toen ik elke dag de haar lotion gebruikte. probeer eens goed in te vetten met olie en dan als ze bv savonds in het badje gaat te wassen met wat shampoo. dit doen wij op het werk al we mensen hebben die last hebben van berg en het werkt.

11. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    hier ook nog steeds.... maar ik moet ook zeggen dat ik er nooit wat aan gedaan heb, aangezien hij een dikke lok haar heeft en het dus niet erg opvalt.
    Ik weet niet wat beter is... maar voor mijn gevoel kan ik er maar beter afblijven. wel peuter ik soms wat schilvers uit zijn haar....
    ZIjn haren heb ik nog nooit gewassen met shampoo ofzo... gewoon in het badwater waar balneum extra vettende badolie in zit of onder de douche met alleen water...

ze zeggen dat het vanzelf over gaat.....

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva gaat nu maar zo'n 1x per week in bad, soms nog een keer onder de douche. Dus elke dag haren wassen kan wel, maar als het niet werkt gaan we dat dus niet doen. Haar huid droogt alleen maar uit van een badje, ik was haar dan liever even met een washandje.

Eva heeft ook wel veel haar, maar niet op alle plaatsen even dik, dus dan zie je het wel.

13. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Vorige week heb ik een gaasje over het kammetje gedaan en zo kreeg ik het heel erg goed weg (hiervoor had ik het wel ingesmeerd met zo'n Zwitsal pad), misschien dat je dat ook zou kunnen proberen?

Ahum, ik zie nu dat je ze wel wegborstelt :oops:, lekker dom van mij.

Als het niet weggaat, zou je dan niet een keertje naar de HA gaan? Of vind je dat te ver gaan? (Bij Sharon heb ik zoiets van; het gaat vanzelf wel een keertje over namelijk)

14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    je hoeft het ook niet elke dag te doen maar gewoon een keer om te proberen het idee er achter is dat door de olie je de schilvertjes vet en los maakt en dan wassen zodat je het er uit spoelt.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou hier niet zo snel voor naar de huisarts gaan, wel evt. consultatiebureau als ik daar toch ben voor de prikjes. Maar ik was wel benieuwd wat jullie doen.

Ik ga vanavond maar haar haar wassen met heel weinig shampoo. Kan de vettigheid er even uit. Ik heb net aardig wat schilfers losgepeuterd. Ik denk dat ik ook even geen olie ga gebruiken, tenzij het wel erg droog is. Wil wel weer even genieten van die zachte haartjes ;).

16. tamaradeboer

tamaradeboer Nieuw lid

20 feb 2008
    2
    0
    0
    moeder
    IJmuiden
    Ik las op de weleda site dat calendula weer-en windbalsem van weleda werkt. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar deze moeder was erg enthousiast.

17. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    bij lars was het rond zijn eerste verjaardag "over"

Deel Deze Pagina