Een laat ei . . . ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by madeliefjuh, Jul 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

Sep 16, 2007
    637
    0
    0
    hoe kom je erachter dat je een laate ei heb gehad..?
    en ik ben nu 13 dagen overtijd altijd een cycles sinds gestopt met de pil van 28 a 29 dagen.. meestal 28.. waarvan 1x inapril 4 a 5 dagen overtijd en toen ongi geworden maar nu.. wat is dit ? testen allemaal negatief 4 gedaan waarvan 1 van kruidvat binnen 10 min. een heele vaage streep op kwam ik weet niet ik beschouw hem als negatief je ziet hem amper paar dagen daarna vandaag dus weer een test gedaan van mat care.. negatief... ik heb de hoop op een eventueele zwangerschap al opgegeven..ik heb een paar kleine sympthonen maar ik ben niet misslijk niet zo erg als de meeste zwangeren en geen last van boobs of tepels alleen overtijd troebele urine, een raare dunne zwangerschapsstreep lopen van navel tot schaambot, en wel wat aders en pukkeltjes rond mijn tepel en op mijn boobs maar meer niet en wat lui... zou ik nou een late ei hebben of helemaal geen ei gehad hebben,,?
    wat denken jullie

XXX

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hoi

ik was ook 12 dagen overtijd van mijn langste cycus uitgegaan. heb ondertussen ovu testen gedaan en het bleek bij mij een verlate ei!
    had nog nooit langer dan 35 dagen gehad zat altijd tussen de 30 en 35 dagen nu 47 dagen dus ook behoorlijk langer.
    ik dnek dat je je ongi moet afwachten en als die niet komt gewoon blijven testen tot positief.
    ik ken mensen die hadden pas positieve test naar drie maand dus dan heb je ng even te gaan hahaha.

succes

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Door ovu testen te gebruiken of te tempen.
    Anders kan je niks anders doen dan afwachten.

4. Marietje83

Marietje83 Actief lid

Jul 12, 2008
    479
    0
    0
    De eerste cyclussen na mn pil waren bij mij ook netjes 28 dagen. Daarna ineens een cyclus van 37 dagen, dus t kan zijn dat je deze keer een langere cyclus hebt...

5. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

Sep 16, 2007
    637
    0
    0
    maar wat is de temp. als ik een verlaat ei heb? en als ik een ovu test doe (nooit gedaan) ken die test mij dan ook zeggen wanneer ik mijn ei heb gehad.......?

6. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

Sep 16, 2007
    637
    0
    0
    kan iemand mij misschien zelf een beetje uitleggen wat ovu testen precies tot in de puntjes zijn hoe je het test en welke het beste is..? heel erg bedankt!x

7. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

Sep 16, 2007
    637
    0
    0
    kan iemand mij misschien zelf een beetje uitleggen wat ovu testen precies tot in de puntjes zijn hoe je het test en welke het beste is..? heel erg bedankt!x

8. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ovutesten stop je in urine, die meet dan je LH, is een bepaald hormoon. Als je een positieve test hebt, krijg je binnen 1 tot 2 dagen je eisprong. Dat kan je nu wel doen, mocht je een late eisprong hebben.

Tempen doe je vanaf dag 1 van je volgende cyclus, bijvoorbeeld via fertility friend. Zodra er een duidelijke tempstijging is, heb je je ei gehad. Dit heeft dus nu geen zin meer.

Je kan ook niks doen en gewoon afwachten en lekker klussen als jullie daar zin in hebben om de druk er af te halen.

Ik hoop dat je heeeeeel gauw een positieve test hebt!

9. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

May 10, 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    hoi Madelief,

duurt het wachten nu al 2 weken voor je, frustrerend, toch?
    Hopen dat er snel duidelijkheid komt....

Groetjes Bikkel

10. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

Sep 16, 2007
    637
    0
    0
    dank jullie wel voor de reactie's!
    ja het is nu wel erg frustrerend ja nu wel sinds gister maak ik me nu wel erg druk!
    Pff... ik heb wel de hoop op een eventueele zwangerschap nu wel opgegeven ik denk niet dat ik nu zwanger ben,, test vn mat care eergister weer negatief en niks vaags te zien dit keer.. vmk misschien? x

11. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Bij een vroege miskraam zou je moeten gaan vloeien. Dus dat denk ik niet. Die zwangerschapsstreep heb ik de ene maand wel en de andere maand niet.

Als je je zorgen maakt, zou ik gewoon een afspraak maken met de huisarts. Die kan via en bloedonderzoek misschien wat meer duidelijkheid geven.

12. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

Sep 16, 2007
    637
    0
    0
    ja dat is zo ,, maar ben te bang dat ik weer word teleurgesteld ik wacht mijn volgende nod af dus nu nog precies 2 weken want heb een preciese cyc. van 28 dagen en als ik dan weer 3 dagen overtijd ben doe ik nog mijn alleerlaaste test en dan ga ik naar de huisarts want dan heb ik al 2 cyc. niet ongi geweest dan moet er wel iets zijn of iets zwaar mis zijn toch?

13. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Nou zwaar mis? Dat weet ik niet hoor. Maar als jij je er nu niet lekker bij voelt, zou ik gewoon gaan. Als je het gevoel hebt dat het niet goed zit, dan moet je jezelf gewoon serieus nemen. Het is jouw gevoel en jouw lichaam. Sterkte.

14. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    2,529
    0
    0
    Ik heb deze maand ook een erg late eisprong gehad... Dacht zelf ook dat ik zwanger was..
    Misschien dat je er wat minder mee bezig moet zijn.. dan volgt de ongesteldheid meestal sneller dan je denkt.. Geestelijk kun je je lichaam soms ook sturen... misschien een tip

15. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

Sep 16, 2007
    637
    0
    0
    dank jullie wel voor de reactie's ik was er niet te veel mee bezig alleen sinds eergister en gister maar vandaag weer niet ik wacht ewoon af en zie wel.. xxx jullie allemaal ook veel suc6!
    heb nu wel wat ongi krampen ...

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Je kan door tempen of ovutesten nu niet meer zien hoe het zit met je eisprong, tenzij je eisprong nog moet komen, dan zou je ovutesten kunnen doen.

Ovutesten meten dus LH, dat hormoon heb je altijd in je lichaam, maar vlak voordat je ei gaat springen bereikt dat hormoon een piek. Dat is te zien op ovutesten doordat de teststreep dan heel donker wordt. Binnen 24-48 uur heb je dan je eisprong.

Met tempen kan je niet zien wanneer je ei eraan komt, alleen of je een ei gehad hebt en wanneer ongeveer, maar achteraf dus alleen.

Op dit moment zou je alleen maar kunnen afwachten op je ongi, of je moet echt het idee hebben dat je eisprong nog niet geweest is, dan zou je kunnen beginnen met ovutesten.

Als je wilt weten welke merken goed zijn;
    Ik ben de eerste ronde begonnen met de digitale ovutesten van CB. Zo hoefde ik geen streepjes af te lezen, ik snapte dat toen namelijk niet echt ;) Daar krijg je een smiley als je eisprong eraan zit te komen. Ze zijn alleen vrij duur.

Toen ik met die digitale kon zien hoe dat nu zat met de streepjes als ie positief was ben ik Sensitest dipsticks gaan gebruiken. Die zijn goedkoop en je kan ze snel aflezen!

Voor zover ik weet izjn in principe alle testen goed, je moet soms even uitvinden welke het beste voor jou is, alleen de kruidvat ovutesten niet. Die geven heel lang positief aan en zo weet je dus nog niks...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je gauw duidelijkheid hebt!

17. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

Sep 16, 2007
    637
    0
    0
  18. natjes

natjes Niet meer actief

@ madeliefjuh:

Vraag aan je huisarts een voorverwijzing naar gyneacoloog. Ik heb hetzelfde gehad. Ook wel wat vage klachtjes ed..ook 1 test gehad met heeeeeeeel vaag streepje.
    Ben doorverwezen en echo gekregen, had persisterend follikel. Dan kan je lang wachten op je ongi als je dat hebt. Dmv kuurtje primoluut na 2 weken ongi geworden. Zonder dat had ik nu nog zitten wachten. Uiteindelijk duurde die cyclus ruim 100 dagen.

Mijn tip: vraag gewoon doorverwijzing.

19. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

Sep 16, 2007
    637
    0
    0
    oke heel erg bedankt ,, ik heb alleen sinds vanmiddag ongi krampen en verloor rond een uur of 5 a 6 een beetje roze slijm dus geen rood of donker rood en ook niet veel en geen klontjes...
    maar heb dus wel ongi gevoel... last van die soort krampen dus ik wacht eerst even dit af, nog nooit roze slijm verloren het slijm ziet eruit alsof ik in mijn meest vruchtbare dagen zit dus kan er lange draden mee trekken alleen dan wat roze achtig.. heel apart.. ben 16 dagen overtijd (onderhand alweer 17) groetjes en weltrusten x mij

Share This Page