Buitenbaarmoederlijke zwangerschap???

Discussie in 'Miskraam' gestart door manuela23, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manuela23

manuela23 Actief lid

2 aug 2009
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi word ff gek van mezelf misschien dat een van jullie t weet 11 april licht positief getest 13 april bloed verlies krampen naar mijn gevoel een miskraam ook een witte test gehad dinsdag toch een zwanger gevoel toch getest zie bovenste vandaag weer getest middag zie middelste net weer onderste flinke buikpijn rugpijn zweten wat denken jullie ? K word ff gek van mezelf .....

Bijgevoegde bestanden:

2. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik vind het een beetje lastig omdat je ook een negatieve zwangerschapstest hebt gehad, maar deze 3 testen lopen wel op.. Heb je veel bloedverlies gehad? Na een miskraam kan hcg altijd nog even in je lichaam blijven zitten, maar het is vreemd dat hij oploopt i.p.v. lichter wordt.. Ik weet het dus niet zo goed.. Ik heb zelf een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en ik had nergens last van gehad qua pijn, ik had alleen heel lichtjes wat bloedverlies en vreselijke knaltesten, maar volgens mij is dat bij iedereen weer anders.. Misschien morgen je huisarts even bellen om advies!

3. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Ik heb afgelopen week ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap achter de rug..

Ik testte op dinsdag 9 april positief, zaterdag naar de huisartsenpost met aanhoudende pijn aan de linkerkant onderin..
    Hier vermoedden ze meteen een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. HCG gaf een normale waarde, en mocht weer naar huis omdat er niets te zien was en ik verder geen klachten had..
    Zondagmiddag kon ik niet meer staan en lopen, dit zakte naar een uurtje weer af..
    Maandag moest ik weer langskomen voor bloedprikken en echo, bloedwaarde weer goed verdubbeld alleen nog niks te zien op echo..
    Donderdag weer langskomen, bloed weer goed verdubbeld maar nog geen goede echo.. Vanaf die donderdag begon ik ook iets roze te verliezen met dezelfde pijn als die zondag..
    Vrijdags moest ik nog keer bloedprikken en echo, was de waarde weer verdubbeld en nog niks te zien op de echo, dan moest ik gelijk een kijkoperatie..
    Dit was niet meer nodig, het HCG was flink gedaald in 1 dag, en het bloeden werd meer.. mijn lichaam heeft de buitenbaarmoederlijke zwangerschap zelf afgestoten..

Hoelang zal je nu zwanger zijn?
    Als je echt het vermoeden heb, zal ik toch even langs je huisarts gaan of langs de verloskundige..
    Klachten hoeven niet zo te zijn zoals op de meeste sites beschreven..

4. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Bij een gewone miskraam lopen de testen meestal niet op.
    Het zou een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen zijn. Ik heb het ook gehad vorige maand. Mijn testen bleven eerst een week heel licht dat ik al dacht van nou die zouden nu wel wat donkerder moeten zijn inmiddels. Toen een week na nod kreeg ik bloedverlies en krampen. Na een paar dagen over en toen begon het opnieuw. Ik nog maar een test gedaan want ik dacht misschien een miskraam van 1 van tweeling ofzo. En die test was heel donker!
    Ik snapte er niks meer van. Maar moest van verloskundige wachten op de echo die ik met 7 weken kreeg. Toen paar dagen voor de echo kreeg ik zo'n pijn in mijn lies wat doorstraalde naar mijn been. Dat kwam echt met aanvallen op een gegeven moment.
    Toen op de echo zag ze vocht in de buik en niks in de baarmoeder dus ze wist niet goed wat het was.
    In het ziekenhuis opnieuw gekeken en toen bleek dat er dus bloed in de buik zat en ze vermoeden van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dus toen diezelfde avond een kijkoperatie gehad en toen bleek dat het vruchtje in de eileider zat hebben ze de eileider verwijderd.

Hoelang zou je nu zwanger moeten zijn? Misschien is het bij jou wel goed gegaan! Maar buikkrampen is vaak geen goed teken. De verloskundige al gebeld? Ik zou dit gewoon uit leggen en vragen om een echo!

5. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Het is niet onwaarschijnlijk.. Bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap kreeg ik ook eerst een "miskraam" (dacht ik) en twee weken later stond ik met een knaltest in mijn handen, wat dus helemaal niet kon. Bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn dus..

Ik zou contact opnemen met de huisarts als ik jou was...

Veel sterkte!!!

6. manuela23

manuela23 Actief lid

2 aug 2009
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx dames . Woensdag was mn hcg 30 erg laag gynaecoloog wilde afwachten tot aankomende woensdag testen blijven oplopen sinds vanmorgen bruin verlies en sinds net flinke pijn links .... kijk het heel ff aan anders ga ik bellen voeld gewoon bijnaals een eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap pffff wat een ellende dit zit er ff doorheen

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hopelijk is het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap, sterkte!
    Als je echt veel pijn krijgt gewoon bellen hoor!

8. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Hopelijk is het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap meis.
    Het is vandaag voor mij precies een maand geleden dat ik de tweede heb gehad.

Bij de eerste kon ik niks meer van de pijn en was ook mijn eileider al gescheurd. Deze hebben ze ook moeten verwijderen.

Bij de tweede verloor ik wel wat bloed en hcg bleef stijgen. Twee weken achter elkaar elke dag een echo gehad gezien mijn eerste buitenbaarmoederlijke zwangerschap om uiteindelijk tot de conclusie buitenbaarmoederlijke zwangerschap te komen.

Dus twee heel verschillende ervaringen, maar wat wel overeen kwam was de misselijkheid.

Meid, echt als je het niet vertrouwd blijf dan gewoon kei hard doorbellen. Ze hebben echt twee weken lopen zoeken bij mij voor ze iets vonden dus het zal misschien niet makkelijk zijn, maar je gevoel wil ook al veel zeggen!!

Ik duim voor je!!!

9. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Manuela, waar heb je de pijn? Ook in je lies?
    Hoe gaat het nu?

Ik zou net zoals nijntje zei wel weer bellen als je het niet vertrouwd. Ik vind dat ze er altijd veel te laat achter komen of iemand een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft.
    Ik had ook al een paar keer gebeld omdat ik het niet vertrouwde maar moest blijven wachten op de echo die ik 1,5 week later pas kreeg. Nou op diezelfde dag werd ik met spoed geopereerd omdat het gevaarlijk werd.
    Als ik die echo eerder had, was me veel pijn en misschien ook wel ellende gespaard gebleven!
    Sterkte meis en ik duim voor je dat het niks is en je gewoon zwanger bent!

10. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Esther, wat heftig dat je net de 2e hebt gehad zeg! Misschien ivf proberen lees ik? Maar toch heb je een zoon en wel spontaan zwanger geworden dus? Zou mooi zijn als dat nog lukt!

11. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis

Dank je wel meis.
    Ja mijn zoontje is spontaan gekomen en wordt als een groot wonder gezien.
    Ik heb zo'n 15 jaar geleden een lelijke ontsteking gehad aan beide eileiders en baarmoeder. Dat is voor 99,8% zekerheid de reden van buitenbaarmoederlijke zwangerschap bij ons steeds. Dus aan beide kanten ook. Dus ik mag nog wel spontaan zwanger worden (wat bij ons steeds minimaal 16 maanden duurt), maar het risico op herhaling is echt heet groot.

TS hoe gaat het met jou nu meissie???

Deel Deze Pagina