Ik zou het absoluut niet leuk vinden als mijn man niet mee zou gaan. Tuurlijk kan het zijn dat je vriend geen vrij kan krijgen dat vind ik wat anders, maar ik krijg het idee dat het hem niet zoveel boeit. Ik vind het iet dat je samen doet. Leg hem uit dat het voor jou heel belangrijk is dat hij meegaat. Mijn man is tot nu toe meegegaan en vond het zelf ook erg bijzonder. Als je je alleen moet wegen is het wat minder belangijk maar hij kan toch wel mee naar een echo?
Alle echo's gaat hij (uiteraard) mee. Controles niet altijd, ligt eraan hoe laat het is en of er iets bijzonders moet gebeuren (vingerprikje bijv.). Voor de rest hoeft ie van mij niet echt wat te laten. Bier, rosbief etc. neemt ie gewoon, en terecht.
Ooh, oke.. Ja ik hoor verschillende dingen.. Anderen zeggen: ja joh, ze gaan sowieso luisteren naar het hartje. Ik heb hier ook weleens gelezen dat vrouwen met 8 weken al mochten luisteren naar het hartje? En als het eerder is, dan moet het inwendig. Ach, ik zie wel hoe het loopt straks. Als het niet kan dan wacht ik nog wel.
Mijn man is tot nu toe mee geweest naar ALLE afspraken met de VK en het echoburo. Nu heb ik tot nu toe de meeste afspraken op een vrijdag kunnen plannen (dan was hij meestal thuis, vanwege verschoven uren) en verder hebben we wat afspraken 's avonds en in onze vakanties gehad.... Maar hij gaat juist erg graag mee! (als ik zeg, ga lekker wat leuks doen, dan zegt hij meteen NEE, ik ga lekker met je mee!) Nou ik vindt het fantastisch dat hij uit zichzelf zo enthousiast is en ik niet hoef te zeuren of hij nu een keer mee wil gaan! Het verschilt echt per situatie en persoon. - kan hij wel of niet makkelijk vrij nemen - moet hij gemiste uren echt inhalen - kun je afspraken maken in de avonduren
Je moet toch zelf ook werken enzo? Dus dat maakt niets uit. Mijn vriend gaat mee naar alle afspraken van verlos en ging mee naar de cursus en mee naar de echo's. Ook drinkt hij niet etc. Dat vinden we beide vanzelfsprekend. Waar haal je als man het lef vandaan om te denken dat omdat je niet het kind draagt je niet mee hoeft (te doen)? Die hebben vast de emancipatie gemist.
ja maar JIJ krijgt vrij om naar de vk te gaan hoor! (betaald) en van dat drinken enzo... die van mij drinkt sowieso niet maar al zou die dat wel doe. lekker boeiend. zal wat zijn. nee schat. je mag geen drank, biefstukje, broodje filet enne nee dat kaasje mag ook niet. die van mij zou echt tegen zijn voorhoofd tikken hoor.
' Ik krijg van mijn werk tijd om naar de vk te gaan, dat is mijn recht, daar hoef ik geen vrije uren voor op te nemen. Mijn man zou wel iedere keer vrije uren in moeten leveren, en dat voor alle afspraken.... loopt op hoor! Ben blij dat hij dat niet doet en in plaats daarvan lekker drie weken vrij is als de kleine er eenmaal is (overbodig te zeggen dat mijn man dus ook alleen bij de echo's, intake en evt. noodgevallen erbij is he? )
Mijn vk werkt niet 's avonds, dus ik ga altijd alleen naar de controle, omdat mijn vriend overdag werkt. Het is drie keer voorgekomen dat hij toevallig vrij was, en dan gaat hij natuurlijk wel mee. En bij alle echo's/onderzoeken is hij ook meegeweest. Hij vraagt wel elke keer of ik het niet erg vind dat hij niet steeds mee kan, maar ik zit er totaal niet mee. Als er iemand betrokken is bij de zwangerschap van zijn vriendin is het mijn mannetje wel, dus ik maak me niet druk.
nou okay iedereen zijn mening maar ik ga echt niet van mijn man verwachten dat ie 45 min heen en 45 min terug rijdt van en naar zijn werk voor 5 minuutjes verloskundige en 's avonds werkt ie aan de opbouw van een eigen zaak, en ik krijg er inderdaad bijzonder verlof voor maar mijn man niet hoor, en hij drinkt nog steeds en ik maak voor hem af en toe biefstuk, ik neem dan wat anders, geen probleem vind ik. als jij en je vriend zich kunnen vinden in wat je schrijft dan is het toch goed? ik heb geen emancipatie gemist omdat ik er anders over denk hoor, en emancipatie betekend trouwens "zelfstandig", zelf doen.
Ik neem geen vrij om naar de VK te gaan! Ik werk graag aan mijn carrière. Vlees eten we niet. En mijn vriend vertelt ook vol trots aan anderen dat hij mee doet met alles. Als hij wel zou drinken zou ik of ook drinken. Je wilt toch beide een kind. Het is niet eerlijk om het een wel van de een te verlangen en de ander niet. Dus beide wel of beide niet. Ik vind het heel jammer om te lezen dat zoveel nog traditioneel denken over al dit soort zaken, of het nou gaat om alcohol of werk of afspraken.
ik neem wel vrij om naar de vk te gaan, ouderwets he? en ik vind het jammer om te lezen hoe jij erin staat, maar jah, gelukkig geen mens op aarde hetzelfde!
Ik zie echt niet in wat dit met emancipatie te maken heeft... Ik vind het eerder te maken hebben met moeilijk doen over dingen waar je je gewoon niet druk om zou moeten maken
ik vind het wel een beetje klinken als jij moet solidair zijn aan mij.ik mag het niet dus jij ook niet.denk dat als ik dat doe dan begint er hier een te lachen die komt niet meer bij denk. nee ik vind het eigenlijk niet echt kunnen je man iets ontzeggen omdat jij het niet mag. de opmerking of alle 2of alle 2 niet.dus als je man zegt ik drink gewoon mijn biertje en help mezelf aan een kater ga jij ook aant bier? verder vind ik niet dat een man mee moet voor de 3 minuten zou wat zijn zeg moet ik mijn vent terug laten komen met een tankwagen vol benzine etc om 3 minuten bij de vk te zijn en ja hij kan wel vrij krijgen maar ja dan had hij na de bevalling niet de 4 weken vrij kunnen krijgen en dan ook nog 4 weken over houden voor de rest van het jaar. hij is wel iedere keer mee geweest maar dit is met rede dat hij onregelmatig werkt en ik daar dus rekening mee hield.
De uren die ik nodig heb voor de VK-bezoeken die KRIJG ik gewoon VRIJ(kost mij dus geen vrije uren) conform regels in CAO. Als mijn man er echt vrij voor zou moeten nemen en ik bv een afspraak om 10.00uur heb is dat een beetje zonde van zijn werkdag! IK werk namelijk vlakbij huis en ben dus zo heen en weer gereden, maar mijn man zit momenteel op een klus in harlingen.... Als hij dan om 10.30uur (na de VK-afspraak) daar nog heen moet rijden (reistijd bijna 2 uur), dan heeft dat niet zoveel zin! En dit zal voor meer mannen gelden. Zij krijgen nou eenmaal niet die uren ook standaard vergoed, dat is alleen maar een tegemoetkoming van de baas als hij het wel doet! Dus ik snap best als de mannen niet mee kunnen (kunnen en willen is een heel verschil he) naar alle afspraken, maar je kunt er vaak rekening meehouden met het inplannen van je afspraken (bv vroeg in de ochten, eind van de middag en soms 's avonds)
mijn vriend gaat alle onderzoeken, echo's etc. mee. Hij wil overal bij zijn en niets missen. Hij vindt het net zo belangrijk als ik, leest alle sites die hij kan vinden, dit forum van voor tot achter en wil overal van op de hoogte zijn Ik vind het fijn dat hij zich zo opstelt. Verder moet ie gewoon doen wat ie anders ook doet. Drinken, eten, filet ... het maakt me niet uit. De natuur heeft nou eenmaal bepaalt dat ik een kind moet krijgen en niet hij. Dus niet gaan wijzen naar de ander dat ie solidair moet zijn aan mij, dat vind ik onterecht. We zijn niet zielig, we zijn zwanger. Ik heb er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan, wel of niet alleen gaan. Het gaat vanzelf zo bij ons, eigenlijk met alles. Overigens ben ik wel zelfstandig. Hij werkt 5-ploegen, dan leer je prima voor jezelf zorgen
Ik ga niet alles bijlezen hoor (ik zie dat er nogal een discussie gaande is... ) Maar wij doen eigenlijk alles samen wat betreft bezoek aan de VK enzo. Of ik nou wel of geen echo krijg dan, het is gewoon iets wat we graag samen doen. Het is ONS kindje toch? Mijn man kan gewoon thuiswerken wanneer hij wil, dus als ik een afspraak heb dan blijft hij die dag thuis werken en dat uurtje wat ie dan mist haalt ie 's avonds gewoon weer in. En zo gaat t eigenlijk altijd al, ook als ik naar de huisarts moet oid, hij gaat altijd mee. En andersom ook. Net als bij Dwezelin gaat dat vanzelf bij ons
Al zou mn vriend vrij zijn, dan zou ik nog alleen heen gaan denk ik, niet dat hij niet zou willen, maar ik vind het gewoon onzin. Huisarts en tandarts neem ik mn vriend ook niet mee naartoe...en ja ik vind dat precies hetzelfde. Het is gewoon ff snel een controle. Thuis kunnen we ook het hartje luisteren en kan m na mn bezoek ook vertellen hoe hoog of laag mn bloeddruk was...voor de rest gebeurt daar niks spannends Nu heb ik een makkelijke zwangerschap...als er echt ernstige dingen zouden zijn....ja dan had ik het fijn gevonden als hij even een keer mee ging, maar dat is hier niet het geval. Bovendien zou ik dan niet bij een verloskundige lopen lijkt me
kan me voorstellen dat het "vanzelf" gaat als je man zo makkelijk thuis kan werken ja, maar dat geldt natuurlijk voor bijna niemand.