PCOS - Clomid ? Ervaringen aub!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ThinkPink1201, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 123aap123

123aap123 Actief lid

19 apr 2013
    254
    1
    18
    thinkpink : bij mij op me folders en behandelingsplannen staat, als de menstruatie na 18.00 uur savonds optreed je dan de volgende dag als dag 1 moet tellen.

2. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Echt heel shit!!! had dit ook!! heb alles bij elkaar lopen huilen toen. Uiteindelijk werkt 150 mg wel voor mij.. (al 2 rondes).
    Hopen dat de 100 het voor jou doet!! sterkte

3. SowNice

SowNice Lid

25 feb 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ThinkPink1201 Jeetje balen zeg! Bij ons in het foldertje van het zkh, staat ook dat indien je na 18.00 uur ongesteld wordt (helderrood bloed verliest) je de volgende dag als dag een moet tellen. Wel knap dat je zo positief bent/blijft!

@Daantjuh85, Balen dat in deze ronde de Clomid niet aangeslagen is! Bij ons was dat precies t zelfde maar dan met 100mg. Heel vervelend en ook een tegenslag maar waarschijnlijk werkt 100mg dan sowieso voor je. Laten we te hopen!

@Jij82, Heel veel succes! Dat ook jij snel zwanger mag worden en de medicatie (lees: troep) achter je kunt laten.

Ik heb zojuist de uitslag gehad van het bloedprikken op endiometrose en het progesteron. Ik heb geen endiometrose (Whoehoooeee! Vreugdesprongetje!) en het progesteron was heel goed (33). Morgen een afspraak in het ziekenhuis om de medicatie te bespreken.

4. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    zou het aan de clomid liggen of niet? Ik ben nog nooit zo erg ongesteld geweest :s

5. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Mijn Ongie was ook best wel erg.. Vooral de 2de dag.. Kon wel janken hahaha..

Sterkte ermee

6. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    ik heb nu al 4 dagen clomid 100mg genomen en heb deze keer echt niets van bijwerkingen? Wil dit zeggen dat het niet zal aanslaan??

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Neehoor, dat heeft er niks mee te maken. Ik had ook de ene keer meer buikpijn dan de andere keer.

8. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    een hele opluchting :)

9. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

Als ik niet goed zit met mijn verhaal dan hoor ik het graag

Ik zit even in een onzekere tijd,
    Ik heb 19 juni een curettage gehad en sindsdien niet meer ongesteld geweest.
    Wel na 7 weken 3,5 dag bruin verlies en roze.
    Nu heb ik vorige week donderdag een inwendige echo gehad en daar was op te zien dat mijn baarmoedermond er goed uit zag, mijn baarmoederslijmvlies was goed verdikt (weet niet hoeveel), in mn rechter eierstok zitten 4 rijpende eitjes en in mijn linker 16.....

Nu heb. Ik bloed moeten laten prikken en krijg daar donderdag de uitslag van.
    Ze heeft me laten prikken op
    Tsh
    Vrij t4
    Fsh
    Prolactine
    Oestradiol
    Hcg
    Wat houdt dat allemaal in muv van hcg dan ;)

Ze heeft niks gezegd over een evt pcos maar wel over mn overgewicht.
    Lijken deze symptomen op pcos?
    Ik dacht zelf aan asherman omdat mn menstruatie altijd goed is geweest en ik ook snel zwanger was. Heb al mn hele leven overgewicht.

Wat kan ik verwachten als ik wel pcos heb?
    Misschien alkemaal te voorbarig maar ik ben liever voorbereidt dan straks een hele harde klap.

Thnx alvast

10. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    ze zullen waarschijnlijk naar de hormoonwaarden in jouw bloed kijken en aan de hand daar van kunnen ze ook al een diagnose stellen vb. PCOS maar kan evengoed iets anders zijn!

11. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Is Asherman niet dat het slijmvlies te dun is? Ik hoop het iig niet voor je meis.

16 follikels klinkt wel een beetje als PCOS. En dat in combinatie met overgewicht zou het niet heel erg vreemd zijn.
    Maar goed ikzelf heb geen overgewicht, maar wel PCOS.

Misschien heeft je lichaam gewoon even wat tijd nodig om te herstellen na je miskraam.

PCOS is niet het einde van de wereld hoor. Alleen je moet er iets meer "moeite" voor doen.

Komt vast wel goed. Hou je ons op de hoogte?

12. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dat weet ik even niet of het baarmoederslijmvlies dan dun is. Iig heb je dan verklevingen in je baarmoeder waardoor het eitje niet binnen kan.

K houdt jullie op de hoogte.
    Kan goed zijn dat k pcos heb maar ik vind het dan wel raar dat ik snel zwanger was en mn menstruatie altijd goed is geweest. K hoop iig dat ik medicatie krijg om de menstruatie op te wekken zodat mn eisprong weer vanzelf op gang kan komen.

Het is zeker niet het einde van de wereld haha, k krijg de laatste tijd zoveel te verduren dat dit er nog wel bij kan ;)

13. times2

times2 Lid

15 sep 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben na 4 rondes clomid een dubbele dosis gaan nemen 100mg.
    En 5 weken later kwamen ze er in het ziekenhuis achter dat ik zwanger was van een dubbele dosis.. oftewel een tweeling. Ben nu 21 weken

14. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Oh wow dubbel zo veel plezier! :D Gefeliciteerd.

15. times2

times2 Lid

15 sep 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
  16. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

17. sophiec

sophiec Nieuw lid

10 aug 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Misschien even voorstellen, ik ben Sophie, en sinds december 2012 gestopt met de pil. Cycli van de afgelopen maanden varieerden van 27 dagen tem 45 dagen.

De langste cyclus had ik dus vorige maand, ben ervoor in juli naar een gynaecoloog geweest (niet mijn eigen gynaecoloog, die was op vakantie) en die vertelde me dat aan de hand van de bloeduitslagen (hormonen) alles oké was en er duidelijk een goede eisprong geweest was. Uit de inwendige echo bleken geen "afwijkingen".

Aangezien ik deze maand weer een zeer lange cyclus heb (zit nu op dag 39), heb ik gisteren nog een afspraak gehad bij mijn eigen gyn en echo gekregen, die vertelde me plots dat ik PCO had (duidelijke krans van eitjes)! Ik viel langs de ene kant uit te lucht omdat een maand geleden nog niets te zien was op de echo, maar langs de andere kant had ik in juni reeds opgezocht wat het was (nav lange cyclus).

Mijn man moet nu ook een vruchtbaarheidsonderzoek doen, ivm kwaliteit sperma, en dan op 10 oktober moeten we terug ivm uitslag en waarschijnlijk te starten met clomid. Ben er wel een beetje niet goed van, je gaat er natuurlijk niet direct vanuit dat natuurlijk zwanger worden niet lukt. Maar ik lees hier wel vele goede verhalen, probeer er mij wat aan op te trekken.

Wat denken jullie hiervan? Kan de ene echo tov de andere met 1 maand verschil zo een verschil in diagnose geven?

Ik wacht nog stiekem even af, aangezien op de echo een sterk verdikt baarmoedervlies te zien was (maar was vorige maand ook zo), maar denk niet dat ik zwanger ben. Ben de vorige maand ook al gestart met acupunctuur, als het niet helpt, dan voel ik er mij zowiezo wel meer ontspannen door.

Iedereen nog veel succes!

Groetjes!

18. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    straks weet ik of ik een mooie follikel heb of niet...
    Heb zo een zenuwen, hopelijk krijgen we nu eens goed nieuws!!

sophiec ik nog eens een echo laten maken als je het niet vertrouwd...

19. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    Joepie !! Vandaag dag 11 en ik heb een follikel van 16,5mm :)
    maandag krijg ik de pregnyl !

20. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    vandaag eindelijk de pregnyl gekregen. Mijn follikel was 21mm en mijn baarmoederslijmvlies was ook erg dik dus goed!

Deel Deze Pagina