tarwekiemolie/ teunisbloem

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sweetlakecity, 15 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Hoi,
    Wie van jullie gebruikt tarwekiemolie of teunisbloem?
    Ik gebruik nu tarwekiem en ben benieuwd naar meiden die hier positief over zijn.
    Teunisbloem heb ik liggen maar mag ik pas de 2e helft van mijn cyclus slikken staat daarop.
    Liefs

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Tarwekiem!
    Werkt bij mij. Toen ik zwanger wilde worden van mijn dochter had ik een ponregelmatige en lange cyclus. Na het slikken 27 of 28 dagen, dus lekker kort en regelmatig!
    Nu slik ik het meteen na het stoppen van de pil weer en heb nu een cyclus van 26 dagen! Kan het dus alleen maar aanraden!
    Bij de kruidvat potje capsulles van de kruidvat zelf, 3x per dag 1 innemen.

3. Sweetlakecity

ja heb ze ook bij de kruidvat. ergg goedkoop.
    Ben benieuwd. Wish me luck.
    Heb ook maar maansteen om mijn arm. T schaad vast niet.
    Tarwekiem was ook goed voor andere dingen las ik.

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik heb afgelopen 2 cyclussen tarwekiemolie geslikt en ben hier helemaal niet blij mee. Mijn cyclussen die altijd netjes 28 dagen waren werden ineens 37 en daarna 44 dagen :confused:
    Het kan natuurlijk toeval zijn maar voor mij hoeven die tabletten niet meer, deze ronde trouwens weer mooie cyclus.
    Misschien helpt het alleen als je al lange cyclussen hebt.

5. Sweetlakecity

oo ben benieuwd naar nieuwe antwoorden.
    Ik heb een cyclus van 25 a 28 dagen.

Hoe waren jullie dagen als je dit geslikt had/ hebt?

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik gebruik sinds drie maanden tarwekiemolie én teunisbloemolie. Wel beiden in de halve dosering. Mijn menstruatie was altijd erg weinig: een paar druppels donker bloedverlies en dat was het dan. Sinds ik de tarwekiemolie en teunisbloemolie gebruik is mijn menstruatie wat normaler, namelijk drie dagen 'gewoon' licht bloedverlies. De lengte van mijn cyclus is niet veranderd.
    Ik lees hier dat je teunisbloemolie maar een deel van de cyclus mag gebruiken, maar hoe kan het dan een positieve invloed op de cyclus hebben?

7. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Kan tarwekiemolie ook je mentruatie opwekken?
    Ik heb hier op de site wel eens iets over gelezen, ik zit er aan te denken dat morgen te halen zodat ik weer mijn normale cyclus kan volgen.

8. Sweetlakecity

nou nu ik het slik moet ik zeggen: het is wel langer en meer dan voorheen. Ik denk alleen maar maak het maar goed schoon, dan kan mijn wondertje, als hij.zij mag komen er goed innestelen. hihi

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Dat je iets heftiger ongesteld bent kan heel goed, ik had het zelf niet maar hoor het wel vaker. Staat ook op het potje volgens mij stimuleert de bloedsomloop ofzo.

10. Stefys

Stefys Actief lid

20 jun 2007
    138
    0
    0
    Ik ben laatst bij de dokter geweest, voor iets anders Maar zei dat ik gelezen had over tarwekiem capsules en of het idd effect zou kunnen hebben op je lichaam en cyclus. Maar hij zei dat dit een grote fabel is!
    Ik ben er ook meteen mee gestopt, want als een arts het al zegt....

11. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Huisartsen vinden heel vaak dat alles wat niet in hun straatje past een fabeltje is. Dat voedingssupplementen niet bij kunnen dragen aan genezen/voorkoming van kwalen e.d. en juist dát is de grootste fabel die er is.
    Je dokter heeft toch echt niet de wijsheid in pacht!

12. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik heb ze bij mijn laatste cyclus gekocht....van Vogel.
    Dezelfde maand was ik na 16 maanden zwanger...
    of t ermee te maken heeft? Geen idee

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik gebruik vanaf ronde 3 Tarwekiemoliecapsules van het kruidvat. Alleen ipv 3x per dag nam ik maar 1x per dag een capsule. Weet ook niet of het ermee te maken heeft, maar ik was diezelfde ronde zwanger, en de ronde erna ook en die daarna ook.. (alledrie vmk).
    Sinds een paar weken gebruik ik het niet meer...

Nu heb ik omega vetzuren capsules voor zwanger worden/zijn. Daar zit ook teunisbloemolie in, dus ik snap even al die verhalen niet dat je t maar een bepaald deel van je cyclus mag gebruiken. Ook hoor ik heel veel verhalen dat je t niet mag gebruiken als je zwanger bent...
    Maar als dat zo is, waarom zit het dan in ALLE Omega vetzuren tabletten voor de zwangerschap? :(

Het zal de dosering wel zijn dan denk ik... maar iig, over de tarwekiemoliecapsules ben ik heel tevreden, alleen kreeg ik er heel veel pukkels van! Nu ik ermee gestopt ben zijn de pukkels ook alweer bijna weg.
    Nu maar even kijken hoe het zit met die nieuwe pillen van me, met de teunisbloemolie. Hopelijk werken die net zo goed alleen dan ZONDER pukkels ;)

14. Sweetlakecity

ooo nog geen pukkels gesignaleerd....
    Zal zeker de samenstelling zijn van teunisbloem. Deze zijn alleen met teunisbloem erin.

15. LadyAnn

LadyAnn Actief lid

27 apr 2008
    110
    0
    0
    Gastouder/kinderopvang
    Hoi Allemaal

Ik slik teunisbloemolie. Ik ben wel tevreden. Ik was al een ruime tijd overtijd toen ik begon met slikken en nog geen week later kwamen mijn duivels. :evil: Nou weet ik natuurlijk niet of het echt door de teunisbloem kwam maar blij was ik wel :)
    ben wel iets langer en meer ongesteld dan als de pil ongesteldheid maar goed dat is logisch.

Op mijn potje (etos) staat niet dat je halve wege de cyclus pas moet beginnen. Gewoon 2 pillen bij het ontbijt. Ze zijn wel mega groot zeg :confused: Ben benieuwd of ik nu ook korte cyclus krijg want weer 2 maanden schiet niet op :(

Succes Allemaal

16. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

ik ben ook begonnen met de Tarwekiemolie tabletten van de Kruidvat.

Ik ben erg benieuwd :D

Liefs Inger

17. Sweetlakecity

hai inger,
    succes! hihi

18. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Goed zo Inger ;)
    Suc6!

19. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ik ben ook begonnen met de capsules tarwekiemolie van kruitvat
    wie weet helpt t! baad t niet dan schaad t niet!

20. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Alleen heb ik nog een stomme vraag wat doen ze eigenlijk precies :oops: het is voor je bloedsomloop en weerstand :( is het ook goed ter bevordering van de innesteling? En mag je ze ook slikken als je eventueel zwanger bent?

Thanks! groetjes Inger

Deel Deze Pagina