buitenbaarmoederlijke zwangerschap?!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mounia777, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mounia777

mounia777 Lid

9 aug 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    vandaag naar de gyn. geweest waarschijnlijk 6 weken zwanger, maar geen vruchtzakje te zien, ook niks in me eileiders, wel verdikt slijmvlies.
    De bloeduitslag hcg test is 1100 dus echt een zwangerschap, de gyn. denkt dus een buitenbaarmoederlijke zwangerschap!!!!!
    ik heb geen buikpijn of bloedverlies of andere klachten, wie heeft dit nog meer meegemaakt?

2. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    nee niet meegemaakt, maar ben wel benieuwd wat voor actie ze nu gaan ondernemen bij je, ik dacht dat een bbz er altijd zo snel mogelijk uit moest?

3. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    vorige week ben ik dus geopeerd aan een bbz

ik had ook geen klachten ze zagen ook niks in baarmoeder alleen verdikt slijmvlies eileiders zagen ze ook niks mijn hcg was 2400 ik moest 2 dagen later terug hcg weer gestegen maar weer niks te zien in baarmoeder ik ou ongeveer 7 weken zijn.
    ik ben gekijk opgenomen en geopereerd om te kijken waar de vrucht zat en het zat toch in me linker eieleider vrucht en eileider zijn bij mij verwijdert vond dit erg heftig zo ben je zwanger en zo niet meer

ik hoop voor jou dat het bij jouw toch goed is maar het bleek dat de vrucht van mij ook pas 5 weken was en dat kan wel kloppen.

dus ja ze hoeven niet perze iets te zien bij je eileiders soms is het gewoon te klein maar ik denk dat ze gaan kijken eerst bloed prikken om te kijken og je hcg omhoog gaat als dat zo is en ze zien weer niks in je baarmoeder dan gaan ze een kijkoperatie doen.

bij mij wachten ze niet want het risico is te groot.
    ik hoop voor jouw dat ze er snel achter komen maar misschien ben je wel korter zwanger en kunnen ze nog niks zien in je baarmoeder.

maar je zit zo in de onzekerheid ik werd daar gek van en ik ook een goede hoop maar helaas voor mij was het bij mij fout.

ik wens je heel veel sterkte in deze onzekere tijd en hopelijk ben je korte zwanger en komt het goed.

gr jojo29

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik heb dit ook meegemaakt. Een week later kreeg ik weer een echo en weer bloedgeprikt op HCG. Bij de 2e echo zat er wel een mini knipperlichtje.
    Bleek bij de eerste echo 4,5 week zwanger te zijn ipv 6 weken..

Ik duim voor je!

5. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik heb het recent meegemaakt (of eigenlijk zit ik er nog middenin)

Bij echo 6 weken 3 dagen ook alleen maar verdikt baarmoederslijm. Controle bij gyn bleek het een bbz te zijn. Aan de hand van mijn klachten gaan ze ervan uit dat het vruchtje aan de achterkant de eileider heeft verlaten en zich in mijn buikholte bevind.

In begin om de dag voor controle HCG waarde en echo geweest. HCG zakte langzaam dus mijn lichaam loste het zelf op.
    Afgelopen donderdag was HCG nog 193 dus nu pas volgende week maandag weer voor controle.

Had pijnklachten net boven mijn lies (stekende pijn) dit kwam trouwens pas na de eerste echo waaruit bleek dat het niet goed was. Circa anderhalve week later ben ik gaan vloeien en is het baarmoederslijm afgestoten.

Nu is het wachten tot mijn HCG weer onder de 5 komt zodat het vruchtje is opgelost en mijn clyclus weer op gang komt.

Op zich is dit de beste optie als je een bbz hebt, ingrijpen dmv operatie of chemo is dan gelukkig niet nodig.

Hoop dat het bij jou ook voorspoedig zal verlopen! sterkte!

Bij (ernstige) pijnklachten wel direct het ziekenhuis bellen hoor, maar dat zullen ze je ook wel verteld hebben neem ik aan.

Deel Deze Pagina