Hallo, baby's en dreumessen gaan meestal rond 19 uur naar bed merk ik, zo ook hier. Nu vroeg ik mij gewoon af wanneer dat wat later gaat worden? Niet dat ik dat al in wil voeren, gewoon een vraag zodat ik weet wat ik kan verwachten. Onze oudste wordt binnenkort een peuter dus vandaar. Ik begrijp dat er geen vaste tijd voor gegeven kan worden, maar wat zijn de ervaringen? Groetjes
Hier geldt deze bedtijd voor onze 7-jarige ook nog. Zij leest nog bijv wel eventjes, maar 19 uur is prima nog.
Hier een zesjarige die nog steeds om 7 uur naar bed gaat! Verschil is dat er geen middag slaapjes gedaan worden natuurlijk 😉 Op deze site staat een handig overzicht met bedtijden voor kinderen: Bedtijd voor kinderen - Zwangerschapspagina
Mijn dochter van 2 gaat al een hele tijd rond 20.00 uur naar bed, soms 20.30 uur. We eten rond 18.15/18.30 uur en na het eten gaan we nog lekker spelen en om 19.30 uur in bad. Toevoeging: ze wordt rond 08.00 uur wakker, soms later (vandaag 09.00u) en slaapt 's middags van 13.00-15.30 uur, soms langer.
19 Uur hier ook, dit is nog niet veranderd, ze is ondertussen 4, en ze heeft die uren echt nodig om morgens fris te zijn.
Dochter gaat rond 8 uur naar bed. Vier jaar en drie kwart bijna vijf dus. Zoon gaat om 10 uur naar bed. ( 14 jaar)
Hier sinds kort iets verschil, dochter gaat tussen half 7 en 7 uur ( later red ze echt niet) en zoontje gaat tussen 7 en half 8. Dochter is 4, zoon is 6.
Hier liggen onze zoon en dochter (4&2) er tussen 18:30 en 19:30 in. Ze zijn beiden direct vertrokken naar dromenland ze worden beiden tussen 6 en 7 wakker. Later naar bed doen resulteert niet in langer slapen dus hier blijft het nog even zo.
hier gaat de jongste rond 20.16 naar bed, en kort daarna zn broer. Ook rond half 7 in bad en lekker nog even spelen of tv kijken
Kids gaan tussen 19.00 en 19.30 naar boven en zich klaarmaken. Jongste (bijna 3) slaapt tussen 20.00 en 20.15 meestal, oudste(6 jaar) rond 20.30/20.45. Zeker de oudste is echt een avondmens. Zou het liefst pas 23.00 uur slapen als het aan haar ligt. En al is ze heel moe, vroeg naar bed gaan heeft geen zin want ze slaapt echt niet voor 20.30. Daarentegen slaapt ze wel graag uit
Hier gaat zoontje tussen 18.30 en 19.00 naar bed. Soms in het weekend wel eens iets later, rond 19.30-20.00.
Probeer 19.30-19.45 met een enkele uitschieter naar 20.00 uur, mede omdat vl net rond deze tijd thuis komt en ik t ook belangrijk vind om papa even te zien. Ze is een uitslaper, tussen 08.00-09.00 wordt ze weer wakker