Foliumzuur; tot wanneer?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Esmeralda32, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmeralda32

14 mei 2008
    27
    0
    0
    Hoi meiden!

Dat we foliumzuur moeten slikken weten we allemaal, maar tot hoeveel weken moet je dit innemen? Ik las ergens tot en met 10 weken, maar hoorde ook van iemand dat je het je hele zwangerschap moet slikken?

Tot hoe lang nemen jullie foliumzuur?

Groetjes Esmeralda

2. Niet meer actief

Ik heb gelezen tussen de 8 en de 10 weken dat je kan stoppen. Ik ben zelf nu 12 weken, en ik ben net gestopt met slikken. Je hebt het foliumzuur alleen de eerste paar weken nodig, daarna is het eigelijk niet meer nodig.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    tot 10 weken zwangerschap, daarna kan je overgaan op zwangerschapvitamines, zit ook nog foliumzuur in.

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Je hoeft niet te stoppen.. kan je leven lang blijven slikken (schijnt goed voor je hersenen te zijn) maar in mamavitamines zit ook foliumzuur dus dat zou een beetje dubbelop zijn.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je mag het blijven slikken tot 10 weken maar je mag het inderdaad ook doorslikken. Ik slik gravitamon, daar zit ook 5 mcg foliumzuur in en ben 26 weken zwanger. Je hoeft hiernaast geen foliumzuur meer te slikken (maar het kan opnieuw geen kwaad, je kan geen overdosis foliumzuur krijgen gelukkig ;) )

6. Chris81

Chris81 Actief lid

29 okt 2007
    252
    0
    0
    ik ben na 3 doosjes (90 dgn) overgegaan op gravitamon, daar zit ook foliumzuur bij in,.. dus krijg het nu elke dag nog binnen, t is puur vitamine dus echt kwaad kan het niet...

7. Esmeralda32

14 mei 2008
    27
    0
    0
    Hoi hoi!

Bedankt voor jullie adviezen! Ik maak het potje gewoon leeg en ga daarna over op een multivitamine voor zwangeren.

Groetjes Esmeralda

8. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik ben gestopt met 14 weken, maar overweeg toch weer te beginnen met zwangerschapsvitaminen. Ze kunnen geen kwaad, en gevoelsmatig is het beter om het gewoon tot het einde van mijn zwangerschap door te slikken. Vreemd.

9. Niet meer actief

Ik heb tot 12 weken foliumzuur geslikt en nu ook de vitamines van Gravitamon :D

Deel Deze Pagina