Hallo allemaal, Ik ben zo trots op ons meisje van 21 maanden! Van de week was haar papa jarig en hebben we geknutseld. Ik had allemaal woorden uit de krant geknipt (onder andere de woorden: papa, gezin, stoer, lief, knuffel enz) en die wilde ik met haar samen gaan plakken. Nou, ik mocht de lijm op het a3tje doen, maar zij heeft alles zelf gepakt en geplakt! Steeds zei ze vol trots: mama, kijk! Daarnaast had ze gescheurde stukjes zelf op zitten plakken. Zo geweldig om te zien. Vanavond zit ik met haar te eten, mijn man moest overwerken. Zegt ze: mama ik doe. Pakt ze haar vorkje en bordje en eet zo haar bordje helemaal leeg, zonder hulp van mama! Het zijn misschien twee hele kleine dingetjes, maar ik moest het even kwijt. Ik ben zo trots op mijn meisje dat ze dit zo geweldig gedaan heeft!
Geweldig om te zien hoe je kleine meisje verandert in een zelfstandig mensje he (aan de ene kant ook wel een beetje moeilijk soms, vind ik dan Van mij zou ze altijd klein mogen blijven, ik vind het geweldig!) Hier ook zoiets moois gisteren; we waren naar de kinderboerderij en mn dochter is altijd erg geïnteresseerd in de koeien, maar durft er nooit dichtbij te komen. Al vanaf een meter of 3-4 wordt ze nerveus, roept ze "nee nee nee" en wil ze weg. Maar gisteren durfde ze ineens dichtbij te komen (samen met mama weliswaar) en ging ze de koe ook nog eens aaien! Ohhh wat was ik trots op mn meisje dat ze zo haar angsten overwonnen had
Ik snap helemaal wat je schrijft, geweldig dat ze zelfstandig wordt, maar ook wel eens moeilijk! Gaat zo snel allemaal. Zo...goed van je dochter dat ze haar angst heeft overwonnen! Een koe is een enorm beest voor haar en dan zelfs aaien! Heel erg knap. Zeker iets om heel trots op te zijn!
prachtig hoe snel die kindjes zich ontwikkelen. mijn zoontje is nu ook 21 maanden en ooww hij leert in 1 keer zoveel! hij kan helemaal zelf tot 4 tellen en als je verder gaat dan doet hij je na.
Ja, ze leren echt snel en veel in een korte tijd! Tot 4 tellen vind ik ook al heel erg knap! Leuk hoor!
Hier een dochter van 2,5 jaar... die gaat sinds 3 weken naar een school in Engeland.. gloednieuw natuurlijk. Nu was ze altijd wel goed in taal.... maar ze bleek bij de intake al meer ontwikkeld te zijn dan de meeste engelse kindjes. (hele ABC, tot 20 tellen en minimaal 5 engelse liedjes) toen steeg mn trots ook heel erg zo ook gisteren in de speeltuin.. eerst een klimstukje toen een hogere glijbaan. Ze durfde niet en begon te huilen en klom eraf. Ik pushte haar een beetje, en alleen met mama durfde ze wel. Ik zette haar bovenop t klimstuk zodat ze meteen kon glijden, en toen durfde ze wel