Hele droge huid

Discussie in 'Gezondheid' gestart door inge1983, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Hoi

Ik heb sinds 2 weken allemaal droge plekken in mijn gezicht. Het wordt alleen maar erger.
    De vlekken worden nu ook helemaal rood en schilferig.
    Ik kan geen make up meer op doen want dat wordt er niet mooier op haha. Het trekt nu zelfs ook mijn nek in.

Heeft iemand een tip wat ik hieraan kan doen?

Groetjes Inge

2. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik heb van mezelf al een hele droge huid. Erg fijn na het douchen.. maar niet heus :S Voor mijn lichaam gebruik ik Vaseline bodylotion, en voor mijn gezicht Dove dagcréme. Bij mij helpt het heel goed.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Vaseline intensive rescue! Geweldig spul, weet alleen niet of ze die ook voor het gezicht hebben.

4. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Ja ik had ook al bij vaseline op de site gekeken en ik kan ook nergens vinden of dat geschikt is voor het gezicht.

Het lijkt mij wel toch?

5. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik gebruik het ook voor mijn gezicht. Na het douchen is mijn hoofdhuid heel schilferig en strak. Dan smeer ik het eerst in met Vaseline rescue lotion, even later als dat erin is getrokken smeer ik nog eens dove dagcréme.

6. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Dikke lagen bodybutter van de bodyshop. Moddervet maar voor mij de oplossing anders valt mijn make up er gewoon 'af' :)

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik gebruik altijd de bodybutter van intensive rescue voor mijn handen, maar die is denk ik wat te vet voor in het gezicht.

8. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik had dit ook,met nadruk op had :D
    ik krauwde me kapot van de jeuk aan me huid,overal,me rug me benen me gezicht,echt alles
    puur van de droogte kwam dat
    ik moest naar de dokter voor die plekken,omdat ik dacht dat het een alergie was,bleek echt extreem droog te zijn gewoon,en heb vette creme gekregen,en het werkte super,geen plekken meer en weg jeuk van de droge huid ;)

9. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Ik heb bij de apotheek het wondermiddel vasaline/cetromacrogol geadviseerd gekregen en echt, het werkt als een tierelier! Wel wat dikke creme, maar kan prima op je gezicht, benen, billen...overal!

10. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Hoi Inge,

Ik heb dat ook op mijn gezicht...Vooral na het douchen, weet dan niet hoe snel ik mijn gezicht met een heeele vette substantie in moet smeren! :) Heb ook rode geirriteerde plekjes die de hele dag door een soort van schilferen...
    Ik gebruik weleda huidcreme daarvoor. Ruikt heeerlijk, is supervet, natuurlijk en daarmee dus ook vriendelijk voor een aangedane huid. Je kan weleda producten in de natuurwinkel kopen. Het is een lichtgroene tube, dus niet speciaal voor het gezicht, maar voor de huid staat erop! Succes, ik hoop dat je snel een voor jou passend product vind.

Vlindertje

11. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Hey allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Ben ook wel blij te lezen dat ik niet de enige ben die zo rondloopt, want ik schaam me af en toe diep met die vlekken in mijn gezicht haha.

Ik ben zostraks nog even naar de drogist geweest, want ik had ook nog een dagcreme nodig. Ik vroeg of de intensive rescue ook geschikt was voor het gezicht en toen raadde ze me de dag/nachtcreme van Louis Widmer aan.
    Ze garandeerde me dat het hielp en anders moest ik terug komen.
    Ik heb hem zostraks meteen opgesmeerd en het is wel al iets minder geworden heb ik het idee.
    Maar ik zit er nu toch over te denken om die dan als dagcreme te houden en dan of de intensive rescue te halen of die vasaline/cetromacrogol voor 's nachts want daar hadden collega's het ook al over.

Nogmaals dank voor jullie hulp! Ik ben weer bijna helemaal happy, want wat word je daar toch depressief van hahahaha :)

Groetjes 'vlekken' Inge

12. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Ik gebruik zwitsal voor het droge huidje. Dit is nu dus ook me dag creme geworden,de rest reageer ik heel sterk op door een nog drogere huid te krijgen.

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik heb van mezelf al een droge huid en 's zomers is dit heel extreem altijd.
    Ik heb toen eens als tip gekregen om Eucerin te gebruiken op mn gezicht.
    Dat werkt echt super!

Het is niet de goedkoopste creme die er is (ik denk iets van 15 euro voor een potje) maar het werkt echt heel goed en zo hoef je niet met een glimhoofd rond te lopen ;) (wat je bij hele vette cremes dus wel moet...)

14. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Voor je gezicht is Eucerin is idd heel erg goed, weleda ook en je hebt bij de apotheek "lanette creme", zit in een tube.
    Dat is ook superspul, het is wel alleen voor je lichaam.
    Ik zou geen creme met parfum voor je gezicht kopen, dat kan door je droge huid weer irritatie uitlokken.
    O'ja, je hebt van dr.van de Hoog ook hypoallergene dag en nachtcreme, die werkt ook super.
    Die kan je kopen bij de etos drogist.
    Suc6!

15. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Nou ik gebruik nu dus een aantal dagen die creme van louis widmer en hij werkt echt geweldig!

Bedankt voor alle hulp van iedereen, ik heb er zeker iets aan gehad!

O ja en natuurlijk nog allemaal een heel gelukkig 2009!

Groetjes , 'vlekkeloze' Inge

16. Pruppeltje

Pruppeltje Actief lid

28 nov 2008
    309
    0
    0
    ik heb van ellende maar nivea sos handcreme opgesmeerd, dat helpt ook enigzins... :d

17. Laus85

Laus85 Actief lid

7 nov 2008
    234
    0
    0
    Tandarts assistente
    Zuid-Holland
    Probeer eens purol zalf. Voor lippen en kloven op handen enz.. Geeft ook een mooi glansje na op je lippen.
    Er zijn verschillende soorten purol maar gebruik die zalf in zo'n metalen doosje die je open moet drukken. Ideaal!

18. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Hoi inge1983,

even een aantal vraagjes,

- welke reiniging producten gebruik je?
    - was je je gezicht onder de douche met douchegel?
    - heb je deze klachten sinds je zwanger bent?
    - heb je naast deze plekjes ook nog plaatselijk een glimmende huid?
    - jeukt het, en komt er vocht uit?
    - ben je gewisseld van make-up of huidverzorging?
    - andere shampoo of créme spoeling?

Ga deze punten even voor je zelf na, ik hoor graag van je.

groetjes Miss Dior

19. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Hoi Miss Dior,

- Als reinigingsproducten gebruik ik oogmake-up reiniger van Nivea, reinigingsmelk van l'óreal (die roze) en een scrub (1 keer per week) van Nivea.
    - Ik was mijn gezicht nooit met zeep, alleen met de scrub 1 keer per week, onder de douche (ik douche wel vaker hoor haha).
    - Ik heb deze klachten sinds ik zwanger ben, daarvoor had ik wel een erg gecombineerde huid met vaker wat drogere plekjes, of juist weer puistjes (voornamelijk op de kin).
    - Ik heb nergens glimmende huid in mijn gezicht.
    -Het jeukt niet (jawel als ik er niks op smeer, dan trekt het) en er komt geen vocht uit.
    - Ik ben niet gewisseld van producten.

Het is nu wel al erg verbeterd sinds ik de creme van Louis Widmer gebruik. Deze smeer ik 's morgens en 's avonds na het reinigen van mijn gezicht en nek. In mijn gezicht zijn de plekken niet meer rood, maar wel nog iets schraal, in mijn nek wil het rode maar niet weggaan.

Groetjes Inge

20. Miss Dior

Miss Dior Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.230
    0
    0
    Huidtherapeute, docente.
    Duitsland
    Hoi Inge,

ok,je hebt dus als ik het goed begrijp niet veranderd in je huidverzorgings patroon. Als je zwanger bent veranderd er een heleboel in je lichaam, vooral die vervelende hormonen die met ons spelen. Je huid is instaat zich zelf van nature ook al prima te verzorgen, je huid maakt van nature mooie werkstoffen aan ( vooral als je jong bent ) die werktstoffen zorgen ervoor dat je huid gezond en stralend blijft en minder snel verouderd. Als je ouder wordt worden die werkstoffen iets trager aangemaakt door je lichaam, vandaar dat er vandaag de dag ontzettend veel huidverzorging op de markt is die de werkstoffen in je lichaam stimuleren of juist kalmeren ( ligt eraan wat je probleem is )

Nu, door zwangerschap of door menstruatie veranderd er ook een hoop, je hele lichaam veranderd en dit kan helaas ook invloed hebben op je huid! Veel vrouwen merken in hun leven wel eens dat ze al jaren de zelfde cosmetica gebruiken en opeens er niet meer tegen kunnen.... dat komt omdat je lichaam veranderd en ook je huid, je huid krijgt andere behoeftes. Als ik naar je leeftijd kijk is het naar mijn idee een echte hormoon kwestie, mede ook door het weertje nu, erg koud en droge schrale wind, dan zitten we lekker binnen met nog eens de centrale verwarming op sauna temperatuur ( droge lucht ) dit alles kan meespelen op je huid probleempje nu, dit komt wel weer goed hoor, je zal er alleen goed voor moeten zorgen.

- Droge huid betekend vaak vocht tekort, probeer dan ook als je kan 2 liter water te drinken per dag ( buiten de thee en koffie om... )

- geef je huid iets extra´s b.v. een heerlijk maskertje 2 a 3 keer per week. Het beste is een vocht verzorgend masker wat niet hard wordt in je gezicht. Tijdens een masker sluit je je huid tijdelijk af voor alle invloeden van buitenaf, zo krijgen de werkstoffen hun beste kans om in te werken. De meeste bijsluiters adviseren afspoelen, ik zeg op mijn buurt... neem het goed af met doekjes en laat de rest lekker zitten, de ochtend erna maak je je gezicht weer schoon zoals je gewend bent en doe je er dag créme op. ( niet nog eens over het afgenomen masker nacht verzorging doen ) wel eventueel een oogcréme.

- probeer nu zo min mogelijk te scrubben! Een droge gevoelige huid is vaak dun en kwetsbaar van structuur, dus liever even niet scrubben. Als je toch persé wilt scrubben koop dan een scrub zonder korreltjes, deze breng je aan als een maskertje en hij weekt als het ware de losse oude huiddeeltjes van je huid af zonder te hoeven scrubben. Deze scrubs zijn uniek, je voelt echt meteen resultaat zonder dat je huid teveel belast wordt.

- Wat ook eventueel een prettige aanvulling is op je huidverzorging is een speciaal vocht verzorgend serum. Een serum is sterk geconcentreed en dit product doe je onder je dag en nacht verzorging. Je kan het preventief gebruiken of als kuurtje.

- Kijk een bij de clinique lijn. Redness Solutions, speciaal ontwikkeld voor de gevoelige droge, rode huid. deze lijn bestaat uit een aantal producten waaruit je kan kiezen, verkrijgbaar bij de betere parfumerie, desnoods haal je proefjes. qua prijs zit clinique ongeveer op louis widmer.

Het is even geduld hebben, komt weer goed hoor.

Ik hoop dat je er iets mee kan, als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Deel Deze Pagina