ik vroeg me pas af... Ben je nu je zwanger bent al moeder? Je hebt al wel een kind in je buik.. Of gaat dat pas in als het geboren is? ik hoor daar zoveel verschillende meningen over. Hetzelfde voor de vader? liefs
Ik vind als je kind er echt is... voor die tijd kun je het ook nog niet helemaal beseffen wat het is om 24u per dag verantwoordelijk te zijn voor iemand. Als je zwanger bent zorg je natuurlijk ook wel voor je kind maar dat gaat vanzelf min of meer.
Ik ben nu sinds drie maanden moeder en ik voel me nog niet eens moeder. Vind het nog steeds heel vreemd dat ik dat dus ben: de moeder van... Maar ik vind wel dat je moeder bent op het moment dat je kind geboren is. Dus als je zwanger bent nog niet, maar zodra hij of zij eruit is, wel. Dubbel eigenlijk...
Als je er van uit gaat dat je moeder bent als je 24 uur per dag verantwoordelijk bent voor je kindje, vind ik dat je al moeder bent als je zwanger bent. Alles wat je dan doet of laat kan al invloed op je kindje hebben. Over moeder voelen....tja, dat krijg je meer na de geboorte pas denk ik.
ja vind ik ook maar vind bv dat als je bevalt van een kindje wat niet levensvatbaar is dat je OOK mama bent ook al heb je nooit "mama-taken" uitgevoerd..
ik vind ook dat zodra je kind eruit is dat je papa en mama bent. soms denk ik nog steeds van jeetje ik ben mama en mijn dochter is alweer bijna 2 jaar
In de letterlijke betekenis van het woord moeder ben je t ook als je zwanger bent! JA dus ik ben moeder... Moeder Let op: Spelling (deels) uit 1864: v. (-s), vrouw die een kind of kinderen heeft; vrouw die zwanger is; wijfjesdier; bestuurderes, opzigtster (in een godshuis); [figuurlijk] bejaarde vrouw; [figuurlijk] oorsprong, bron, grondoorzaak; [in de ontleedkunde] ) baarmoeder; zich - gevoelen; met de - gekweld zijn, aan hysterische aandoeningen lijden; de - Gods, de Maagd Maria. Maar denk dat t nu anders voelt dan straks als de kleine in mn armen ligt, dan zal t moedergevoel echt gaan groeien..
In mijn definitie: als je kindje er is en jij je moeder voelt. De één voelt zich wel een moeder bij een vroeggeboorte of miskraam en de ander niet, dat is gewoon heel persoonlijk. Maar je bent in ieder geval moeder op het moment dat je kindje geboren wordt! Heel bijzonder!
Ik voelde me al een beetje moeder toen ik zwanger was. Nu Niels er is voel ik me 100 keer meer moeder
Ik zie het iets anders, maar dat zal ook met mijn omstandigheden te maken hebben. Voor ons heeft het best lang geduurd voor we zwanger waren, en er was een periode waarin we niet eens zeker wisten of het voor ons wel weggelegd zou zijn. Maar als je eenmaal besloten hebt dat een kind welkom is, en als je er al anderhalf jaar mee bezig bent, dan verander je. Dan is een kinderloze toekomst geen optie meer. Natuurlijk, een kind hebben (of gehad hebben) verandert je leven totaal, en je weet pas hoe het is als het eenmaal zover is. Maar als je in je hart al ruimte hebt gemaakt voor een kind, dan kun je dat niet meer ongedaan maken. Dan ben je in je hart al moeder. In de ruim drie jaar dat het uiteindelijk geduurd heeft heb ik mijn kind gemist, ook al was het er nog niet. Terwijl ik in de 31 jaar daarvoor nooit het gevoel heb gehad dat er iemand ontbrak in mijn leven. Ik weet dat vrouwen die niet naar kinderen verlangen het niet zullen begrijpen, en waarschijnlijk is het ook anders voor vrouwen die heel makkelijk zwanger worden. Maar de vrouwen uit het medische circuit zijn de moeders zonder kinderen. En sommige moeders blijven kinderloos. Ik ben er eentje die geluk heeft gehad. Belle, kan niet wachten tot haar wonderkindje er eindelijk is.
Ik vind dat je al papa en mama bent als je zwanger bent... want het kindje is al een kindje et zit alleen nog in je buik... daarom zeg ik altijd dat ik niet moeder word, maar dat al ben maar dat is mijn gevoel hihi... dat is voor iedereen natuurlijk anders
Je bent een aanstaande moeder en vader als je in verwachting bent. Zo gauw het kind geboren is kun je jezelf mama of papa noemen
Ik vind dat je al moeder bent als je zwanger bent, je draagt toch een kindje. Voor mij maakt het niet uit of t kindje erin of eruit is, het kindje bestaat en jij draagt zorg voor dat kindje, is t niet bewust, dan is t wel onbewust. Ik voelde me overigens al moeder voordat ik zwanger was. Ik heb jaren verlangd naar die positieve test en deze zwangerschap en voelde me tot aan mijn eerste zwangerschap (die uitliep in een miskraam) een moeder zonder kind(eren).
Ik vind mezelf al wel moeder ja, ik heb de verantwoordelijkheid over dit kleintje in mijn buik. Ik kan gaan roken, drinken enz, maar dat doe ik bewust niet, omdat ik degene ben die voor dit kleine hummeltje moet zorgen. Dus ja, ik ben nu al moeder
Ik vind dat je al moeder bent als je de baby in je buik draagt. Je hebt een levend kind waar je ook je best voor doet om er goed voor te zorgen bij je. Alleen is het een stuk anders dan wanneer je bent bevallen. Dan is de zorg intensiever etc.