zoals de titel al aangeeft, wie heeft er, helaas, ervaring met perforatie van de baarmoeder bij het plaatsen van de mirena? Ik ben weer eens een van de gelukkigen waarvan de odds niet bepaald in my favour zijn. De gyn heeft vandaag dr mirena geplaatst en na controle met de echo hem ook direct weer verwijderd omdat hij door de baarmoederwand gegaan is. Het litteken van een eerdere ks zat toch in de weg en Mn baarmoeder was schijnbaar toch nog te kwetsbaar na de zwangerschap. Ik baal er flink van, want los van de ongemakken nu, adviseert de gyn toch andere ac te overwegen, mijn ervaring met de minipil zijn niet al te best maar dat lijkt nu wel de beste oplossing (ik geef bv en wil dat voorlopig nog blijven doen). Wie heeft dit ook meegemaakt en later alsnog de mirena laten plaatsen? Ging het toen wel goed? Vanochtend was ik door de pijn er heilig van overtuigd nooit meer een mirena te overwegen dus heb niet gevraagd wanneer de gyn het eventueel weer durft te proberen. Ik ga de minipil dus maar een kans geven maar als dat weer ellende wordt wil ik toch nog een keer met de gyn in gesprek, vandaar dat ik graag ervaringen lees van dames die dit ook meegemaakt hebben
Wat vervelend @Kinderwens87. Gelukkig geen ervaring mee. Er bestaat een spiraaltje die ze aan de baarmoeder haken ipv met pootjes. De gynefix. Misschien is dat een optie? Niet elke gyn mag die plaatsen. Het is wel koper dus je wordt gewoon ongesteld.
Jeetje @Kinderwens87 wat onwijs rot! Ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt. Heb je al een keuze gemaakt? Ik heb geen ervaring met een perforatie, maar wel een algehele rotervaring met de Mirena. Zie ook mijn reactie zojuist in dit topic: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/gewichtstoename-na-plaatsing-mirena.691008/#post-22288772 Los van de gewichtstoename die ik daar benoem, kreeg ik ook paniekaanvallen (nooit eerder last van gehad), en heb ik eigenlijk het hele jaar lang de Mirena voelen zitten en ook last gehad van krampen. Het plaatsen was ook een hel. Niet zo erg als bij jou, geen perforatie gelukkig, maar de Eerste Hulp moest wel uitrukken en ik moest aan de hartmeter. Ik kreeg hele heftige weeën, het was tot nu toe de pijnlijkste ervaring in mijn leven (inclusief nierstenen...). Ik... raad de Mirena echt aan niemand aan. Heb je de Nuvaring al overwogen? Ik heb die 6 jaar lang gehad voor ik aan de Mirena ging, en was eigenlijk heel blij daarmee. Ik kreeg na 6 jaar wel klachten, maar dat hoor je vaker als mensen heel lang één methode gebruiken. Nu heb ik al meer dan 2 jaar de LadyComp, waar ik ook heel erg blij mee ben.