Hoe lang blijft menstruatiegevoel?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kristel86, Apr 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hoi :)

Ik weet sinds zaterdag dat ik zwanger ben en ik heb me toch een buikpijn steeds! Heb ik al vanaf 2 dagen na mn eisprong. Dus een dikke 2 weken nu, maar het lijkt wel of het sinds een paar dagen erger is.
    Het voelt echt alsof ik elk moment zwaar ongesteld ga worden!

Ik weet dat meerdere hier last van hebben/hadden en dat t normaal is.
    Maar ik vroeg me af hoe lang dit ongeveer aan kan blijven houden?
    Hoe lang hebben/hadden jullie er last van?

2. mommy to be

mommy to be Bekend lid

Dec 4, 2006
    549
    0
    0
    hoi hoi.
    gefeliciteerd met je zwngerschap!
    ik ben inmiddels bijna 19 weken zwanger en af en toe heb ik nog steeds dat menstruatie gevoel in mijn buik. volgens mijn omgeving is het heel normaal omdat alles zo aan het groeien is.
    dus niet te veel zorgen maken denk ik.
    kuzz

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    ik ben nu 14 week zwanger en heb t nog steeds.
    wel minder, maar toch nog steeds aanwezig :(

4. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    En ik ben bijna 34w en het gevoel komt weer terug met momenten ;)

Dus ik denk dat dat er allemaal wel bij hoort ;)

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hmmz, dat klinkt niet echt hoopvol allemaal :p
    Het wordt wel minder naar verloop van tijd?
    Ik heb het nu namelijk echt continu..
    Ik had toen ik zonder pil ongesteld was ook echt enorme pijn steeds. De eerste 2 dagen kwam ik echt niet door zonder een pak Aleve feminax. Maargoed, die mag je dus alleen nemen als je echt ongesteld bent en dus niet zwanger bent...
    En ik voel me echt weer zo alsof ik ongesteld ben/moet worden. Maarja, de hele dag aan de pijnstillers is ook niks :(
    Dus ik hoop dat t na verloop van tijd wel minder wordt!

6. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,062
    0
    0
    Heeft bij mij ongeveer anderhalve week geduurd, toen niet meer, af en toe zo'n krampje, groeien van je baarmoeder. Aan het einde inderdaad kwam het terug, indaling en voorweeen.

Komt vast goed! Succes

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Wat doen/deden jullie eigenlijk tegen de pijn?
    Ik voel me nu namelijk een beetje een aansteller :oops: :oops: omdat jullie zeggen: oh dat komt wel goed, en dat soort dingen :(
    Het is gewoon echt pijnlijk en ik kan nu al niet eens meer normaal het huishouden doen ofzo :(
    Of hadden jullie dat ook?

8. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Nu doe ik gewoon niets. Ik maak me er gewoon geen zorgen meer om ;)

Om de pijn te verzachten maak ik een pittenkussentje lekker warm, en dan onderaan aan mijn rug. Dat verzacht de pijn ook wat.
    En een lekker warm bad aan het eind van een vermoeiende dag (dan heb ik er vaker last van...) kan ook al eens wonderen doen :)

Da's een soort van "last" die je er moet bijnemen denk ik.
    Ik heb sinds week 32 er weer vaak last van. Af en toe met harde buiken en echte krampen. Niets aan te doen :)

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hmm ok :) Een bad hebben wij helaas niet :( Bah, wat mis ik een bad! Thuis bij m'n moeder lag ik bijna 2x per week in bad, dus ik heb echt moeten afkicken :p
    Ik zal mijn pittenkussentje dan maar eens vaker gaan gebruiken. Ik gebruikte t ook al zo af en toe ertegen, maar die dingen worden voor mijn gevoel snel koud...

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik had het ook de eerste anderhalve week (dus tot 5,5 - 6 weken) zo eng ook! Als het te erg was nam ik 2 paracetamolletjes.
    Na die tijd heb ik het nog een paar keer 2 dagen gehad, telkens zo'n beetje in de periode dat ik ongi had moeten worden, dus om de 4 weken zo'n beetje (met 8, 12, 16 en 19 weken, daarna niet meer) maar wel iets minder heftig dan die eerste dagen. Maar warmte, rust en een paracetamolletje doen een hoop :) .

11. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,045
    0
    0
    Ik heb het ook nog zo af en toe merk daarna wel dat me buik weer gegroeit is dus denk dat het daar mee te maken heeft.

12. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,384
    0
    0
    omgeving oss
    hallo
    ik heb het ook nog steeds af en toe

grtjes

13. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Bedankt voor de antwoorden :)
    Ik weet nu dus iig dat ik me geen zorgen hoef te maken (tenzij de pijn heeeeel erg wordt natuurlijk, maar daar gaan we niet vanuit :-D)
    Ik probeer nu iig zo rustig mogelijk te doen en ik laat t maar op me af komen natuurlijk :)

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Ik heb het nu ook nog steeds af en toe. Als het weer zo'n pijn doe doe ik een stapje terug. Als dat niet gaat dan maar 1 paracetamolletje (of nog liever een lekker warme douche) Ik merk inderdaad ook dat als ik die menstruatiepijn heb gehad mn buik weer een spurtje heeft gemaakt. Haha dat beloofd nog wat want heb het alweer een dag of 2...

15. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ha meis,

ik ben nu 16weken en heb het af en toe nog, best irri soms maarja het is nou eenmaal zo :(

succes

16. Esila

Esila Fanatiek lid

Sep 17, 2006
    2,389
    831
    113
    Ik heb het ook nog steeds.

17. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik heb het tot 6 weken ook heel erg gehad....echt elke dag en uren achter elkaar.
    Nu heb ik het alleen nog maar als ik een drukke dag heb gehad.

Ik ben afgelopen dinsdag naar de verloskundige geweest en vroeg wat dat was en hoe het kam...het is dus groeipijn...je baarmoeder is nu aan het groeien en alles moet daarvoor wijken...sommige vrouwen houden het hun hele zwangerschap sommige alleen de eerste weken,
    In ieder geval niks om je zorgen om te maken en als je het hebt even rustig gaan zitten...!

Groetjes Debby

Share This Page