Hoihoi, Op mijn 20 weken echo werd bekend dat mijn placenta slechts 1 cm van de uitgang ligt (aan de voorkant ook) Heeft iemand hier ervaring mee, moet ik me zorgen maken? Ik heb de verloskundige nog niet gesproken. xxxxxxxxxxxxxxxx
Wie weet vind je hier wat antwoorden op je vragen: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/438064-placenta-praevia-totalis.html
Bij mij werd er ook gezegd dat mijn Placenta redelijk laag ligt met de 20 weken echo. Heb het toen ook nagevraagd bij de VK en die zei dat hij nog mee omhoog kon groeien en dat we daar ons niet te druk over hoefden te maken omdat 20 weken vroeg was om te bepalen of het zo blijft. Ze gaan er rond de 30 weken bij mij nog eens naar kijken. En als het dan nog zo is wordt het een ZH bevalling voor mij ipv thuis. Laat je vooral niet gek maken door de ervaringen die anderen opgeschreven hebben. En zou het voor de zekerheid gewoon aan je VK navragen. Desnoods bel je de VK even.
bij mij lag mn placenta ook helemaal laag. moest met 30 weken terug voor nog een echo om te kijken of het omhoog gegroeid was. en dat was ie! niks aan de hand dus. heb ook nooit bloedingen o.i.d. gehad.
Bij mij ligt de placenta ook te dicht bij de uitgang. Ik moet bij 32 weken terug komen en ik zou idd wat bloedverlies kunnen krijgen. Mocht de placenta nog steeds te dichtbij liggen, zou t een keizersnede worden. Maar zover is t nog lang niet. Ik ga er eigenlijk vanuit dat die wel verschuift met t groeien van m'n bm.
Ik heb het ook met mijn zoontje gehad. Toen moest ik met 30 weken terug komen om te kijken of die omhoog getrokken was. Dat was gelukkig ook het geval, maar het was net aan. En daarom moet is wel ik het ziekenhuis bevallen ivm complicaties. Maar alles is goed gegaan en binnen 4 uur is ons zoontje geboren!
Mijn placenta ligt 2cm vanaf de uitgang, was prima zei ze omdat je baarmoeder nog 10x zo groot wordt en je placenta maar 2x zo groot dus de kans is groot dat het nog omhoog trekt. Meer dan dit kan ik er ook niet over zeggen!
HIer lag de placenta met 20 weken ook tegen de uitgang aan met 27 weken nogmaals een echo gehad en toen was ie er 5 cm vanaf.. dus hij kan nog goed omhoog mee groeien.