Poffertjes en Pannenkoeken-UNITED 2 (POF > Vervroegde overgang-Lage eicelreserve)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door FSK, 18 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolfijntje01

Dolfijntje01 Actief lid

28 jan 2013
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag lieverds!

Sorry dat ik al zo lang niks van me heb laten horen. Ben jullie echt niet vergeten, ik krijg gelukkig af en toe nog een update over jullie van Babsie.
    Ik zal de komende tijd ook even niet meer hier komen. Niet omdat ik jullie niet lief vind, maar omdat alle verhalen me nogal aangrijpen en ik word er onrustig van. De angst zit heel diep dat het nooit meer gaat lukken en die angst wordt steeds versterkt als ik hier lees. En dat is onbewust hoor, door de vakantie en geen internet hebben ben ik een stuk rustiger geworden en dat gevoel wil ik graag vasthouden. Ik hoop dat jullie mijn kronkels begrijpen.

Bittersweet, een enorme knuffel voor jou... Ik kan je berichtjes niet terugvinden, maar begreep dat je een knuffel zeker nodig hebt.
    Miss, mijn duimen draaien enorm voor je. Hoop zo gigantisch dat deze poging 1000x beter zal gaan als de vorige!
    MI87, heerlijk je verhalen over de kippen. Ik hoop dat jij snel antwoorden zal krijgen en dat je doorkan met de cryos. Sterkte!
    Fsk, dikke knuffel voor jou... Sterkte met de 75 mg, ik slik dat nu ook om de dag. Ene dag 50 en andere dag 75 kn opdracht van dr S. Ik hoop dat het effect zal hebben bij je!
    Natascha, wat een heftige tijd met je zus... Ik heb je berichtjes gedeeltelijk gelezen, het was iets te confronterend voor me omdat alles terugkwam van Jasmijn*. Ik wens jou en je zus heel veel liefde toe.
    Verder voor alle lieve poffers een dikke knuffel. Ik neem echt geen afscheid, maar ik kom heel wat minder dan voorheen hier.

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Dolfijntje, begrijpelijk hoor. Ikzelf lees ook af en toe ergens vluchtig overheen wb info over eicelreserve want anders zie ik ook door de bomen het bos niet meer. Goed dat je die ontspanning hebt gevonden en probeert vast te houden.

Ik ga van het weekend eens red velvet cupcakes proberen te maken met cream vanille frosting.
    Even voor de vertaling: buttermilk is toch karnemelk?

3. lamaris

lamaris Niet meer actief

Lekker! En ja buttermilk=karnemelk.

@Dolfijntje: I hear ya. Ik moet ook echt een knop omzetten anders ben ik ook zo hele dagdelen aan het Googlen en de nachten aan het malen. Moet er echt een hobby bij gaan zoeken nu. Misschien ga ik ook wel cupcakes bakken. Fijn weekend dames!

4. Wondertjes

Wondertjes Bekend lid

19 sep 2011
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lamaris het is ook allemaal zo spannend afwachten afhankelijk van artsen enz... Natasja84 ontzettend bedankt voor de schema's! Wat vervelend mi87 dat je zo'n ervaring hebt met het Radboud! Bij mij vermoeden ze het direct op basis van verhaal en echo 1 ste wat ze zei was amh dat hebben we nodig want het lijkt erop dat je verminderde eicelreserve hebt en daar hangt hele behandelplan vanaf! Wellicht ligt het aan de arts of weten ze er inmiddels meer van! Klaasje82 wat een verschil in tijd voor dezelfde waarde uitslag zeg jeetje!

5. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Dolfijn, ik begrijp het heel goed. Ik ben zelf ook een stuk minder actief op het forum en wat betreft lezen en speuren op internet. Het slokte me op, ik werd er depri van en toen ik terug kwam van vakantie heb ik ook het besluit genomen om dat niet meer te doen. En het voelt goed.

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Lamaris, je kunt ook nog met kippen beginnen lol!!!!

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    FSK, volgens mij was jij dat laatst maar sinds een paar maanden ben ik heel erg veel aan het nadenken over een leven zonder kinderen. Het is werkelijk het aller aller allerlaatste wat ik wil.
    Maar ik heb het niet voor het zeggen en gek genoeg geeft het een soort bevrijding om na te denken over wat we gaan doen daarna: Opleiding? Nieuwe carriere? Verre reizen maken? Kleiner wonen of een hond? Al die opties komen hier voorbij.

Het klinkt heel raar want ik wil zoooooo graag kinderen. Maar het is ook erg fijn om eens de hele ellende die je tot nu toe mee maakt en nog moet maken lekker in een klein hoekje te douwen en gewoon even helemaal niet na te denken, alsof je nooit kinderen hebt gewild. Alleen maar de toekomst. Dan heb je eindelijk, eindelijk iets om naar uit te kijken waar je WEL controle over hebt.

Dat heb ik dus. Dat geeft mij heel veel rust. Ergens op kunnen focussen waar ik WEL iets voor het zeggen heb en die kinderwens, dat gaat gewoon door, de behandelingen gaan gewoon door, maar het heerst niet meer over mijn leven. Heerlijk

8. FSK

FSK Bekend lid

18 jan 2013
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat was ik MI87, en het is inderdaad bevrijdend. Ik geef ook niet op en zolang Dr S door wil gaan en het nog een (kleine) kans geeft, ga ik door. Maar ik focus me nu ook op andere dingen die ook heel leuk kunnen zijn. Maakt het leven wel wat aangenamer.

9. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Goeiemorgen dames!

Ik reageer later op wat er allemaal geschreven is maar heb wat vragen :)

De eerste gaat over het 's ochtends en 's avonds spuiten van hormonen. Vorige keer deed ik het keurig op hetzelfde tijdstip. Dus 's ochtends om 9.30u en 's avonds om 21.30u. Deze keer was dat echter wat lastiger omdat we bij die vrienden in Duitsland waren en de ochtend soms net anders liep. Dus deed ik de ene dag 9.30u/21.30u en de volgende dag 10.30u/22.30u. Is dat ok denken jullie? Het gaat erom dat er steeds ongeveer even lang tussen zit, dan is dit toch best netjes?

Vandaag ga ik naar een festival, ik dacht erover de Puregonpen mee te nemen maar aangezien ik om 00.00u wel weer thuis denk te zijn, doe ik het liever dan in alle rust. Of gaat dat wel erg afwijken van de andere dagen? Ik zou de ochtendprik ook iets later kunnen zetten? Graag wat geruststelling of het niet erg is dat ik wat met de tijden schuif!

Nog een laatste vraag: op mijn schema staat Puregon als eerste vermeld en daaronder Menopur. Maakt toch niet uit welke ik 's ochtends doe en welke 's avonds hoop ik?! Ik doe Menopur namelijk 's ochtends en Puregon 's avonds.

Ik denk zelf dat ik de antwoorden op deze vragen wel weet (namelijk dat het allemaal prima is zo) maar check het liever voor de zekerheid!

Oh, ik heb gelogen: heb nog 1 vraag! ;)
    Hoe doen jullie het met alcohol? Ik drink al sinds augustus bijna niet (3 maanden voor start eerste IUI) maar heb het sinds de miskraam en nu sinds de faliekant mislukte eerste ICSI een beetje moeilijk. Ik ben denk ik een beetje pissig dat alles wat ik ervoor doe en laat geen enkele moer uitmaakt en word daar wat recalcitrant van. Wat ik drink stelt nog steeds niets voor (bij speciale gelegenheid 2 wijntjes en dat hooguit 1 of 2 keer per maand) maar ik word gek van het heen en weer geslingerd worden tussen zelfmedelijden (dus ik neem een wijntje) en schuldgevoel (deze poging mislukt door dat wijntje). Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen! Zelfde geldt overigens voor koffie. Was ik al maanden helemaal mee gestopt en nu ineens heb ik het er zo moeilijk mee. Echt irritant! Ga vanaf vandaag proberen allebei weer te laten staan..

Fijn weekend allemaal!

X

10. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss; niet meer dan half uur schuiven met tijden en het ik zou je ook aanraden niet te drinken. Je hebt maar een paar kansen, meid, benut die ook ten volle! Het lijkt nu alsof je stiekem al een beetje opgeeft....

11. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Thans Babsie, dan neem ik de pen gewoon mee! Moet 'ie wel om 14u uit de koelkast maar dat is dan maar niet anders, toch?

En goed dat je me even toespreekt want ik heb af en toe zeker het gevoel dat het toch niet meer gaat lukken en dat ik de komende poging(en) puur nog voor de afsluiting doe. Ik moet proberen er weer in te gaan geloven, maar dat is zo moeilijk na de afgelopen keer :(

Dat is overigens geen reden om te drinken hoor! Zal dat even nuanceren. Ik drink niet tijdens de cyclus dat ik een behandeling heb. Heb ik nooit gedaan en ga ik ook niet doen! Alleen heb ik woensdag (toen ik totaal onverwacht ongesteld werd terwijl ik dacht nog een paar dagen te kunnen ontspannen) wel 2 wijntjes gedronken met mijn vriendin, die ik al 2 jaar niet had gezien. En daar voel ik me dus heel erg schuldig over. Pffff... stomme mmm!

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoi meiden,

Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen, maar ik weet even niet zo goed waar ik mijn vraag anders zou moeten stellen en een nieuw topic ervoor vind ik een beetje te veel van t goede :)
    Een aantal weken geleden ben ik bij de huisarts geweest met diverse klachten en hij liet vrij snel "de overgang" vallen.
    Ik schrok daar wel een beetje van, maar niet direct zodanig om er wat mee te laten doen.
    De laatste tijd heb ik toch wat meer informatie opgezocht erover en ik herken vrij veel van mijn klachten erin waardoor het nu echt in mijn hoofd blijft spoken.
    Omdat ik niet meteen panisch naar de huisarts wilde heb ik online een testset gekocht - Meno-Check® Menopauze Zelftest
    Dit meer voor mezelf omdat ik er vanuit ging dat 'ie wel negatief zou zijn en ik zou kunnen zeggen "zie je wel, niks aan de hand"
    Maar nu bleken beide testen dus knalpositief te zijn (teststreep was er eerder dan de controlestreep en is donkerder ook)
    Deze testen meten het FSH in je urine en zouden reageren vanaf 25 (nog iets per ml)
    Ik schrok hier echt heel erg van en heb meteen de huisarts gebeld waar ik gistermiddag geweest ben.
    Mijn eigen huisarts was er niet dus ik kwam bij een andere die ik niet ken.
    Ik heb daarna bloed laten prikken op FSH en Oestradiol - is dit voldoende?
    Ik heb nog gevraagd voor AMH (dit had ik gelezen) maar dit wilde ze niet doen.

Nu vraag ik me eigenlijk af; heeft een van jullie ooit zo'n thuistest gedaan? Zo ja, is dit betrouwbaar?
    Zijn er nog dingen qua bloed prikken o.i.d. die echt gedaan moeten worden om uitsluitsel te geven? Of zal FSH en Oestradiol toch voldoende zijn?
    Zijn er wellicht nog andere dingen waar ik op moet letten?

Ik ben een beetje de weg kwijt op t moment...
    Onze kinderwens is gelukkig vervuld na een aantal zware jaren (veel vroege miskramen), maar ik vind het behoorlijk heftig op t moment weer... Helemaal omdat er nooit een verklaring is gevonden voor de vele vmk's en die vraag speelt nu ook weer enorm op van "zou het wellicht aan mijn eicellen hebben gelegen toen al?" (vooral ook door het emotionele aspect van de vmk's hebben wij besloten om het bij onze 2 meiden te houden, terwijl mijn gevoel anders zegt)

Wie kan mij misschien wat meer duidelijkheid geven?

13. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss: in Maastricht hebben wij destijds ook geïnformeerd hoeveel de spuittijden mochten afwijken maar meer als een half uur speling gaven ze toen niet, naar wat ik mij herinner. Net aan mijn man gevraagd en die dacht ook een half uur. Ik spoot toen ook Puregon. Kun je de Puregon niet ergens koud leggen tussendoor? Dr S zei laatst toch echt nog dat dit spul zo gevoelig was voor temperatuursschommelingen. Gaven ze bij de apotheek destijds ook aan dus vind het zo gek dat jij laatst zei dat het niet meer koud hoeft te liggen. Zou dat veranderd zijn? Anders bel DD even!

Het is niet zozeer dat wijntje dat mij zorgen baart in jouw verhaal maar jouw instelling. Je laat je mooie koppie hangen doordat de vorige poging zo slecht afliep. Die ene poging zegt nog helemaal niks. Het kan gerust zo zijn gelopen omdat je lichaam nog aan het herstellen was van die miskraam. Kom op meid, je hebt maar een paar kansen, je vergeeft het jezelf nooit als deze mislukken doordat je er slordig mee omging. Ik geloof juist enorm in jou door je fanatieke en positieve instelling. Hoop dat je een gezellige dag hebt vandaag!

14. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kristel: jee, wat schrikken zeg! Ik heb nog niemand gehoord over die thuistesten. Heb je die wel op dag 3 van je cyclus uitgevoerd? Want fsh moet wel altijd geprikt worden op die dag. Ik neem aan dat daar ook wel wat over in de bijsluiter stond.

Er zijn hier wel een paar meiden met een laag amh die ook al een hoop vlindertjes hebben. Bij eentje (Logan) wordt inderdaad beweert dat dit door het lage amh komt. Of de eicelkwaliteit door laag amh slecht is lijkt bij iedereen verschillend te zijn. De één wordt relatief gemakkelijk zwanger maar krijgt te maken met veel miskramen, de ander wordt juist moeilijk zwanger maar als het dan eenmaal gelukt is gaat het ook goed... Er is geen touw aan vast te knopen. Zijn jouw kindjes wel beide helemaal gezond?
    7 vlindertjes... Wat heb je veel moeten doorstaan...

hoe verschrikkelijk ook, toch ben ik blij voor je dat je er nu pas achter komt, nadat je 2 kindjes hebt gekregen. Ik denk dat iedereen op dit forum kan beamen dat ontdekken dat je een laag amh hebt bij een onvervulde kinderwens een enorme dosis paniek en stress met zich meebrengt. Ik heb zelf altijd het idee dat dat het zwanger worden al helemaal niet bevordert. Je voelt je een tikkende tijdbom...

Heel veel sterkte! Laat je ons weten hoe de bloeduitslagen waren?

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Babsie: Bedankt voor je reactie! :)
    In de bijsluiter stond dat als je nog een cyclus hebt je tussen dag 2 en 7 moest testen - ik heb de test op dag 7 gedaan (toen had ik 'm pas binnen)
    Het bloedprikken heb ik op CD 8 gedaan, volgens de huisarts was dat geen probleem?
    Meteen bij thuiskomst heb ik de 2e test gedaan (eigenlijk moest die een week later, maar ik wilde wel eens weten wat ie nu zou doen i.v.m. het bloedprikken)
    Nu doe ik die testen verder ook niet meer omdat het nu in handen ligt van de huisarts en evt. gynaecoloog (huisarts zou me doorverwijzen als de bloeduitslag afwijkend zou zijn).
    Mijn cyclus wordt steeds korter; nu heb ik nooit echt een lange cyclus gehad; eerst zo'n 25 tot 29 dagen en nu nog maar 18 dagen gemiddeld.
    Mijn LF werd ook al steeds korter - van 11/12 dagen 5 jaar geleden tot de laatste keer dat ik het bijhield i.v.m. zwanger worden nog 8/9 dagen (iets meer dan een jaar geleden). Bij onze jongste dochter heb ik ook Utrogestan gebruikt i.v.m. de korte LF.

Je zegt dat FSH op CD 3 geprikt moet worden; zou ik het nu dan opnieuw moeten laten doen in de volgende cyclus?
    Of hoeft dat niet per se als de waarde nu ook al hoog zou zijn (CD 8)?

Ik begrijp het helemaal wat je zegt dat het fijner is om er nu pas achter te komen, mocht het zo zijn. Hoewel ik ook vaak angsten uitgestaan heb of het ooit wel goed mocht gaan, maar ik heb wel altijd hoop gehad. Als ik wellicht toen al zo'n diagnose gehad had was de hoop misschien ook vrijwel vervlogen.
    Wat ik wel erg vind is dat ik altijd heb gezegd dat als wij helemaal klaar zouden zijn met kinderen krijgen ik heel graag eicellen zou willen doneren. Dat spookt nu ook door mijn hoofd dat dat misschien nooit meer zou kunnen?
    Ik weet gewoon uit ervaring dat kinderen krijgen niet vanzelfsprekend is en zou zo graag anderen willen helpen.
    Blegh, er gaat echt zoveel door mijn hoofd op het moment...
    Ik hoop dat ik snel meer weet.

Wel wilde ik a.s. maandag mijn eigen huisarts bellen om te vragen voor AMH-controle, is dit zinvol? Of kan ik beter toch eerst de uitslag afwachten? Ik hoop dat ik die dinsdag of woensdag heb.

Ik vind het overigens wel moeilijk om hier mijn verhaal te doen aangezien onze kinderwens al vervuld is...
    Wij wilden heel graag een derde kindje en zijn hier ook voor gegaan met behulp van Utrogestan weer, maar helaas is het toen weer een vmk geworden. Ik zat er helemaal doorheen en wij zijn toen naar Gent geweest, maar daar werd ons doodleuk verteld "jullie hebben al 2 kinderen, dus we kunnen niks doen" :(
    Toen heb ik de knoop doorgehakt en gezegd dat het klaar was, ik kon het niet meer aan... Wel met in ons achterhoofd "we zien wel wat de tijd ons brengt, misschien kunnen we er over 2-3 jaar weer voor gaan, nu voor 100% genieten van wat we hebben", maar misschien hebben we die tijd nu niet eens meer?!

Sorry voor het warrige verhaal, maar ik denk dat het wel begrepen wordt dat het niet zomaar iets is wat je op je dak krijgt :)
    Daarbij ben ik pas 26 en voel me nu ineens heel oud... :)

16. Logan2013

Logan2013 Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Hallo kristel

Zoals Babsie al zei heb ik nderdaad ook veel vlndertjes. De fertilyteits arts heeft mij dit verteld omdat door eht lage amh komt m,n eicellen "verouderd" zijn en dus geen goede kwaliteit meer. Ik begrijp heel goed dat je je oud voelt. Ikzelf ben 25 dus ook nog vrij jong. Ons is letterlijk gezegd "je moet wachten tot er een goed eitje tussen zit maar de kans op een miskraam is groter als de kans op een goede zwangerschap" dit was een klap in m,n gezicht. Ik heb wel al 2 kinderen met mijn ex maar wil graag nog eentje samen met m,n huidige man. Wij hebben ons echter niet tegen laten houden door dit nieuws en zijn nu uiteindelijk met behulp van alleen clomid alsnog spontaan zwanger na een volledig mislukte IUi. Het kan dus echt. Sterkte meid

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Logan: Wat heftig allemaal zeg!
    De kans op een miskraam groter dan de kans op een goede zwangerschap is hier idd ook aan de orde.. Het is heel moeilijk om daarmee om te gaan - als je zwanger bent weer ben je uiteraard blij, maar meteen duikt die enorme angst op dat het "toch weer niet goed zal gaan".
    Ik vind het geweldig om te zien dat je zwanger bent nu en een kloppend hartje gezien hebt!
    Met heel mijn hart hoop ik dat dit kleintje nog zo'n 33 weken bij je mag blijven. Deze weken zijn doodeng he?

Mocht de uitkomst hier idd vervroegde overgang zijn dan denk ik dat wij heel snel een beslissing moeten nemen - er nu voor gaan in de hoop dat het nog mag lukken of definitief een streep eronder zetten.
    Ik ben heel blij dat wij onze 2 dochters hebben gekregen en denk ook niet dat ik het aan zou kunnen om alles weer opnieuw door te maken.
    Ik denk dan ook dat de keuze hier zal vallen op z.s.m. eiceldonatie (als dat zou kunnen) om iemand anders te kunnen helpen - dat zou voor mij een hele mooie afsluiting zijn :)

18. Babsie34

Babsie34 Bekend lid

25 sep 2012
    762
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kristel: het gaat een beetje liggen aan wat voor een uitslag je dadelijk krijgt. Wat dat betreft zou het prikken van een het amh wel slim zijn zodat je een indicatie hebt van hoe groot je eicelvoorraad nog is. Als je dan toch echt nog graag derde kindje wilt dan kun je dat het beste doen dmv ivf of icsi in DÜsseldorf of Gent. Ik neem aan dat je niet in het buitenland in medisch circuit hebt gelopen anders had je het al lang geweten als je eicelvoorraad niet groot meer blijkt te zijn.
    In het buitenland mag je veel hogere doseringen spuiten en dat hebben wij laag-amhers echt wel nodig. Daar wordt meestal Menopur gebruikt om de eicelkwaliteit te verbeteren en de meeste van ons gebruiken daarnaast ook het hormoon dhea, om meer eitjes te kweken. Bij vele van ons is die dhea waarde namelijk ook veel te laag.
    Daarnaast wordt er in Düsseldorf gebruik gemaakt van de embryoscope. Dat is een soort fake baarmoeder waarin de bevruchte eitjes 5 dagen lang geobserveerd en gefotografeert worden zodat ze echt degene van de beste kwaliteit terugplaatsen.

Het valt idd op op dit forum dat de vrouwen een steeds kortere cyclus lijken te krijgen. De lf wordt idd steeds korter en over bruinverlies voorafgaande aan menstruatie wordt ook veel geschreven. Menstruaties worden ook vaak wat korter en minder hevig.
    Of de arts je bloed toch op een andere dag had af moeten nemen durf ik niet te zeggen. Hij weet het vast beter!
    In Nederland doen ze vaak moeilijkover het prikken van laag amh omdat het A een dure test is en B ze niet goed weten hoe ze hem moeten interpeteren. Ze liggen hierop enorm achter op de rest van de wereld. Onze arts in DD zei laatst: zelfs in zimbabwe is amh het eerste wat ze prikken! Nederland loopt gewoon giga achter op dat gebied.

19. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Dank je Babsie, ik moet de hoop ook nog niet opgeven maar ik zit op het moment een beetje in de modus 'waar doe ik het in godsnaam allemaal voor?'. Maar naast dat ik af en toe een kopje (meestal decafé) koffie heb gedronken en dus die paar wijntjes, eet ik nog steeds iedere dag braaf alle superfoods en doe ik (alhoewel te weinig) mijn yogaoefeningen. Het is dus echt niet zo dat ik er met de pet naar gooi! Maar ik ga proberen alles weer wat strenger te doen zodat ik inderdaad geen spijt kan krijgen..

Wij gaan zo naar het festival! Puregonpen zal ongekoeld in een kluisje moeten, het is niet anders. Maar ga wel proberen of ik 'm bij een eet/dranktentje kan leggen! Wie weet lukt dat wel :)

Fijne dag! X

20. Miss76

Miss76 Bekend lid

24 jan 2012
    797
    2
    16
    NULL
    Amsterdam
    Heb net DD nog gebeld om te vragen hoe erg het is als ik Puregon 's avonds spuit en Menopur 's ochtends (bedankt voor je pb Damar!) en de Duitse arts die ik sprak, zei dat het niets uitmaakt. Ook maakt het niet uit of ik de ene dag om 7u en de volgende dag om 9u spuit. Wat een opluchting! Ga het vanaf morgen natuurlijk wel iedere dag op hetzelfde tijdstip doen maar super dat het niet uitmaakt. Misschien laat ik de pen dan alsnog wel thuis, scheelt een hoop gestress..

Deel Deze Pagina