erg pijnlijke menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 5Mare5, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Hey meiden,

ik moet even mijn ei kwijt hoor. Voor ik de pil nam had ik altijd een erg korte cyclus met heel veel bloed. nu ben ik in mei gestopt met de pil en heb echt een veel te lange cyclus, met veel minder bloed en ik wordt er echt ziek van. Eerder had ik nooit pijn en nu houd ik het gewoon niet meer uit. Mijn rug en buik doen zo'n pijn en het trekt helemaal door tot in m'n voeten. En ik ben echt niet kleinzerig. Ik vraag mij af of ik ermee naar de huisarts moet gaan?!

Gisteren heb ik een pijnstiller genomen (tramadol= opioid) dus best wel een heftige maar andere werken bij mij helaas niet meer, maar nu heb ik er echt heftige bijwerkingen van. Ik ben heel erg misselijk en duizelig.

En het ergste is nog dat vandaag de bruiloft van mijn zwager is en ik geen idee heb hoe ik deze dag door kom.

Sorry voor het gezeur maar moest het echt even kwijt.

2. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Jeetje, wat heftig. Ik zou dit wel met je arts bespreken. De een heeft meer pijn dan de ander, maar dit klinkt wel erg heftig. Toch belangrijk om even te weten of alles goed is, lijkt me.

Succes. Hopelijk kan je toch nog van de bruiloft genieten.

3. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Nou nadat ik nu al dagen steken in mijn onderbuik had ben ik toch maar naar mijn ha gegaan. tot mijn verbazing is er nu op woensdag een andere arts waar ik heel blij mee was. hij nam mij veel serieuzer. maar goed hij zei dat mijn buik verder wel goed voelde en hij denkt dat het gewoon "menstruatieklachten" zijn. ook moest ik maar uitgaan van een half jaar totdat mijn cyclus weer normaal is. nou goed dat zou dan volgende maand zijn, haha.

maar hij wilde wel even kijken of ik niet blaasontsteking heb en ja hoor hartstikke ontstoken. dus mag ik weer aan de antibiotikum.

weet iemand trouwens of een blaasontsteking ook invloed op je cyclus kan hebben?

4. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    de pijn kan ook van je nierbekken afkomen.
    ik heb ooit een blaasontsteking gehad die ik niet merkte.
    opeens werd ik wakker met een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en de dagen erna werd dat steeds erger, lijkt dan net of je ongi krampen hebt of dat het je eierstokken zijn.
    op het laatst kon ik niet meer lopen en liggen, kon alleen maar zitten en dan voorover gebogen.
    toen ben ik met mijn vriend naar de eerste hulp gegaan en daar bleek dat ik door een verwaarloosde blaasontsteking een zware nierbekkenontsteking had.
    met antibiotica is dat gelukkig snel over gegaan.

5. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Ja stom hè?! maar het vervelende is dat ik niet door had dat ik weer blaasontsteking heb. in augustus had ik veel meer last tijdens het plassen enzo. en de pijnklachten kreeg ik dus echt precies op de dag dat ik ongesteld werd. naja, misschien versterkt het elkaar ofzo?

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Voor mij was vooral de pijn een reden om op mn 15e met de pil te beginnen...

Nu ben ik in januari dit jaar gestopt en de pijn is nog veel erger dan voordat ik met de pil begon.
    Vroeger had ik alleen pijn tijdens mn menstruatie, nu heb ik het vanaf mn eisprong tot aan de laatste dag dat ik ongesteld ben :(
    Bijna 3 van de 4 weken dus :(

Ik heb hier met de huisarts over gesproken en hij zegt dat t veelal een hormoonkwestie is waar niet veel aan gedaan kan worden als je zwanger wilt worden.
    Je kan namelijk met de pil weer beginnen om er vanaf te komen, maar dat is dus iets wat niet gaat nu ;)

Voor als ik ongesteld ben heb ik nu sinds 3 maanden diclofenac 75mg die ik 2x per dag moet innemen de eerste 3 dagen van mn ongi en het werkt super! Ik voel helemaal niks meer dan :-D

En tja, de rest van de klachten na mn eisprong tot aan mn ongi daar valt weinig aan te doen.

Ik zou hier iig eens met je huisarts over praten.

De huisarts gaf als advies: Zo snel mogelijk zwanger worden...

Ging dat maar zo makkelijk! :)

7. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Ja zoiets zei hij ook tegen mij. hij zegt doodleuk: dan moet je de pil weer nemen of een spiraal. Ik had geen zin om uit te leggen dat dat niet echt bevoorderlijk is als je een kinderwens is. :p

Dat met die pijnstillers is alleen zo vervelend omdat je eigenlijk inderdaad moet beginnen voordat de pijn ondraaglijk wordt maar ik werd ineens ongesteld en de pijn was gelijk heel heftig. Ik hoop gewoon dat het de volgende keer niet weer zo is.

Nou als je ha nog tips heeom snel zwanger te worden ik hoor ze graag :p

Ik wens jou ook veel succes en hoop dat je snel last mag hebben van andere kwaaltjes :D

8. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik ga ook dood hoor vd pijn
    ik slik femirital ervoor en dat helpt geweldig.de pil mag ik niet want kan ik niet verdragen begin bijna te denken dat ik een hormoon allergie heb hahaha.

Gelukkig dat je urine ook na gekeken is ben je daar iig ook snel weer van af.
    En pijn bij het plassen hoor niet ook niet tijdens je ongie ook als je jeuk in je vagina hebt altijd ff langs de HA.

9. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Een vriendin van mij heeft ook 3 van de 4 weken erge pijn. Zij heeft endometriose, je mag deze pijnen, volgens de artsen en verpleegkundigen vergelijken met weeen en blindedarm ontsteking.

Doordat de vrouwen vaak al jaren rond lopen met heel veel pijn rond de menstruatie en naar de huisarts gaan, met deze klachten, worden ze vaak afgescheept met de mededeling dat dit bij het vrouw zijn hoort en er vervolgens niets mee doet. Zo kan het wel 10 jaar duren voor deze vrouwen uiteindelijk de diagnose krijgen, dat ze endometriose hebben. Maar je hebt wel helse pijnen moeten doorstaan.

10. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Ja daarom was ik ook wel gelijk naar de ha gegaan omdat ik toch wel zeker wilde weten of het niet iets "ernstigs" is. Ik hoop dat ik het de volgende keer niet weer meemaak en anders ga ik gewoon weer langs! Ik ben normaal niet zo goed in naar de ha gaan en ben dan veel te laat maar dit is echt niet leuk.

Trouwens heb ik dus gewoon geen pijn tijdens het plassen vandaar dat ik zelf ook niet aan blaasontsteking dacht.

Deel Deze Pagina