ik wil graag weten wat de symptomen van buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn en bij hoeveel weken de meeste mensen voelen dat het fout is. Alvast bedankt.
Valt weinig over te zeggen, hangt er maar net vanaf waar het ingenesteld is. Ik bleef vanaf eisprong een zeurende pijn houden, en met 5w2d zijn eileider en eierstok verwijderd. Op 5w precies begon de erge buikpijn waar je dan over leest, dacht alleen eerst dat het obstipatie was maar het werd steeds erger.
Ik dacht eerst dat ik ongesteld was met heel veel buikpijn. het duurde 10 dagen. Na een week begon het bloeden alleen opnieuw... Uiteindelijk is er bij mij niets aan gedaan. Het hcg nam alweer af wat betekende dat mijn lichaam het zelf oplosde.
ik heb met 6.4 weken een mk gehad, toen het bloeden na een week stopte voor drie dagen en weer opnieuw begon heb ik het een week aan moeten kijken van de vk en uiteindelijk heb ik met 9 weken een ok gehad: eileider verwijderd. ik had uiteindelijk dusdanige buikpijn dat het wel weeen leken, kwamen langzaam opzetten en gingen langzaam weer weg zeg maar,ik heb mij toen ziek moeten melden op mn werk.heb overigens geen pijn tussen de schouderbladen gehad.
3 dagen na het positief testen kreeg ik erge buikpijn. Ik ben voor onderzoek naar het ziekenhuis geweest. ze konden nog niets met zekerheid zeggen. ik moest weer naar huis.d de volgende dag begon ik te vloeien. En de pijn werd erger. Ik ben weer naar het ziekenhuis gegaan. Daar kreeg ik inwendige echo's en zagen ze een grote hoeveelheid vocht in mn buikholte (dat was dus bloed) Ik moest opgenomen worden ter controle. De dag erna zat ik op het toilet en ineens kreeg ik hele erge pijnkrampen. Met spoed werd ik naar OK gebracht. Het ging allemaal heel snel. Toen ik weer bij kwam hadden ze laparoscopisch de bloeding gestopt, en een halve liter bloed uit mijn buik gehaald. Toen kwam de pijn in mn schouderbladen, en boven rug heeeeel erg opzetten. Dat kwam als reactie op het bloed in mn buikholte. Ik kreeg er morfine voor. En helaas moest ik nog 2 nachten in het ziekenhuis blijven. Dit was echt verbluffend heftig. 3 dagen zwanger en dan zo'n ravage in mn leven.... Gelukkig was het eitje uit mijn eileider gegaan (met de bloedstroom) en kon het zich niet verder innestelen. Mn eileider is behouden gebleven. Na 3 maanden was ik weer zwanger, en nu is mn dochter 1,5 jaar! Ik denk dat de hevige pijn in de buik en de rug wel tekenen zijn dat het niiet goed zit. En ook het vloeien kan duiden op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Mn arts zei dat het 1 op de 100 keer voorkomt. En als je het een keer gehad heb, dat de kans dan 10% groter is... Het gaat zoals het gaat.... Het is afwachten en meeveren... In de hoop dat je gezegend wordt met een goede zws!