Positieve verhalen over de pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Zonnebloem1987, 8 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Klopt, maar er zijn er verschillende merklozen waarvan sandoz er één is.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Hier hielp het enorm goed tegen de postnatale depressie gelukkig. Ben tussendoor wel eens gestopt destijds, maar zakte gelijk terug. Zelf geen goede ervaring met mycrogynon, maar dat is zó persoonlijk.
     
  3. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.739
    441
    83
    Klopt, maar je hebt idd meerdere merken. Overigens zijn het niet per definitie exact dezelfde pillen. De werkzame stoffen zijn wel hetzelfde, maar de hulpstoffen kunnen anders zijn (en ik heb dus ooit 1 merk gehad waar ik heel slecht op reageerde, ondanks dat ie volgens de apotheker 'exact hetzelfde' moest zijn, maar de samenstelling bleek anders).
     
  4. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik heb al tijd Microgynon 30 of merkloze variant geslikt. Is mij altijd goed bevallen en binnenkort start ik weer :)
     
  5. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Ik heb ook jarenlang de microgynon 30 doorgeslikt totdat ik een aantal jaar terug steeds vaker doorbraakbloedingen kreeg. Ben toen aan de prikpil gegaan en dat bevalt eigenlijk nog veel beter, nog minder hormoonschommelingen voor mijn gevoel, geen stress meer, want ik kan het tabletje niet meer vergeten. 1 keer per 12 weken een injectie en klaar.
     
  6. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier werkte de mic 20 en 30 prima.

    met de merkloze varianten werd ik niet gezelliger. Maar zelfs met bijbetalen mocht ik niet terug naar het origineel. Jaren aangemodderd.

    nu een koperspiraal. Maar die zal voor jou weinig uithalen.

    Ik zou in dit geval gewoon jaar je gyn luisteren en kijken of het beter gaat.

    Even iets heel anders. Hoe is je eetpatroon? Eet je vaak kip en of varkensvlees. Wel voldoende fruit en groenten?
    Sport je?

    Kan me voorstellen dat je weinig puf hebt om te koken en goed voor jezelf te zorgen als je zo rot in je vel zit maar dit kan echt een verschil maken.

    Probeer vlees uit industrieën die hormonen gebruiken te mijden.
    Eet genoeg fruit en bovendien boven gemiddeld aan groenten.
    Geen of minder suiker.
    Max 2/3 koppen koffie per dag.
    Elke dag een handje cashewnoten
    beperk je koolhydraten (niet kha)

    En beweeg elke dag voldoende en kom het liefst een uur per dag buiten. Weer of geen weer.

    Dit is eigenlijk een beetje de basis om fijn in je vel te zitten. En dat kan soms onvoldoende zijn, dan zou medicatie een goede oplossing kunnen bieden.

    Ik hoop dat je snel wat lekkerder in je vel zit ❤️
     
    Novi en koffie88 vinden dit leuk.
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Ben je dan ook nog ongesteld tussendoor als ik vragen mag?
     
  8. Zonnebloem1987

    Zonnebloem1987 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Dat is een goede.
    Ik ben daar wel een beetje mee bezig.
    Eet elke dag nu minstens 2 stukken fruit, en groente eten we zeker 5 dagen voldoende.
    Ik eet wel regelmatig chocola, dat kan ik minderen.
    Ben nu van 8 koppen koffie per dag naar 3 gegaan en verder wel cafeïne vrij tussendoor.
    Bewegen doe ik te weinig.
    Noten eet ik regelmatig.
    Niet elke dag.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  9. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ik reageer niet goed op de pil, maar ik zou het toch aanraden hem te proberen. Ik heb denk ik ergens gelezen dat jij je juist goed voelt voor je menstruatie en slechter na je menstruatie? Ik heb juist pms, ik ben echt een draak de dagen voor mijn menstruatie en van de pil ga ik me dus voelen zoals vlak voor mijn menstruatie. En ik werd er de laatste poging erg misselijk van. Nu heb ik een mirena, maar daar komt mijn cyclus doorheen qua hormoonschommelingen, ik heb nog steeds pms. Denk dat de pil doorslikken je meer stabieler zal maken op dat gebied, nu maar hopen dat het de juiste hormonen zijn voor je qua niveau.
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.799
    8.664
    113
    Ik moet van de huisarts ook doorslikken vanwege pms syndroom. Nu zo erg dat als ik de pil vergeet en smorgens in neem ook 2 dagen ziek ben. Als ik er pas later aan denk dan nog langer ziek.

    De pil zorgt er voor dat ik niet elke maand een hormonale migraine krijg, geen buikpijn waar van ik dagen op de bank door breng. Minder negatief, minder boos.

    Dus voor mij is het ook echt nodig
     
  11. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik heb tot 1+ jaar geleden zo'n 5 jaar de pil doorgeslikt om een vergelijkbare reden; ik was gemiddeld 2 weken per maand zwaar depressief, voor, tijdens en na mijn menstruatie. Ook tijdens een stopweek met pilgebruik.
    Ik ben nogal gevoelig voor hormonen en heb dan ook even moeten zoeken naar de juiste pil.
    In de afgelopen 18 jaar zijn de microgynon 30, diane 35, trigynon en nog een korte periode de minipil (tijdens bv) voorbij gekomen. Dit was allemaal 10x niks... (veel bijwerkingen)
    Uiteindelijk ben ik jaren geleden, toen ik op advies van de arts weer aan de pil zou gaan én volledig zou doorslikken, overgestapt op de Zoely.
    Dit is een combinatiepil waarvan 1 van de 2 hormonen "lichaamseigen" is en dus, over het algemeen, veel minder bijwerkingen zal geven. (Met lichaamseigen wordt bedoeld dat het een (synthetische) variant is van de vorm die ons lichaam ook produceert.)
    Ik heb deze dus zo'n 5 jaar doorgeslikt, zonder een enkele stopweek, en ik heb er niets (!) van gemerkt; ik voelde me top! (Hormonaal gezien dan dus :p)
    Na het stoppen, vorig jaar, was mijn cyclus ook direct weer als vanouds; netjes 27 dagen.
    Ik ben dus zelf heel tevreden over deze pil! :)
     
  12. Zonnebloem1987

    Zonnebloem1987 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Ik las idd meer positieve verhalen over de Zoely.
    Als dit niet gaat werken die maar proberen.
    Ik vraag me wel af of anticonceptie je angststoornis kan behandelen?
    Kan een angststoornis voorkomen door je hormonen?
    Zit nu op dag 2,kan er dus niks over zeggen nog, behalve dat ik me vreselijk voel.
     
  13. Zonnebloem1987

    Zonnebloem1987 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Hoi Suus,

    Wanneer begon het te werken bij je?
     
  14. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Hier werkte de microgynon 20 echt goed. Wel wat last van zere horsten. Maar dat was alles.
    Hoort dit topic niet thuis in het anticonceptie gedeelte?
     
  15. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Dit heb ik ook!!
    Na de bevalling van de tweede eerst cerazette gehad, niets bij aan de hand. Toen de merkloze variant en last van stemmingswisselingen.
    Ben nu net helemaal gestopt met de pil daardoor. Wil geen troep meer in m'n lichaam.
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Dat ging vrij snel, niet dat het meteen over was (en ik startte ook pas een hele tijd na de bevalling), er was ook niet echt een omslagpunt dat ik het merkte, maar werd gewoon wat stabieler weer. Minder paniekerig, minder buien, depressief, wat rustiger over het algemeen. Zal het geen wondermiddel noemen, maar het hielp bij mij wel.
     
  17. Zonnebloem1987

    Zonnebloem1987 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Vandaag was de 2e dag.
    Voelde me zo angstig, zo depressief, zo huilerig.
    Misschien dat 't door m'n menstruatie komt ook?
    Ik verwacht zeker geen wondermiddel, als 't maar leefbaar word weer.
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Kan zeker door je menstruatie komen. Ik hoop zo dat je je snel iets beter voelt, het is zo hopeloos om je zo te voelen.
     
  19. Zonnebloem1987

    Zonnebloem1987 Fanatiek lid

    9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Mag ik je een pb sturen?
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Natuurlijk
     

Deel Deze Pagina