Positieve verhalen over de pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Zonnebloem1987, 8 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.185
    18.925
    113
    Ik slik deze pil ook maar merk geen verschil met/zonder pil. Dat verschilt natuurlijk duidelijk wel per persoon.

    Wat ik hier lees van 3x de pil doorslikken wordt voor zover ik weet echter wel ten zeerste afgeraden, ik heb ooit (vanaf dat ik de pil slik, dat is nu 12 jaar) maar 2x de pil doorgeslikt (apart van elkaar). Maar in de bijsluiter staat wel dat het niet vaker dan 2x achter elkaar mag. Misschien verschilt dat wel per land, ik woon in het buitenland en het schijnt dat ze in Nederland nogal makkelijk daarmee omgaan, net zoals dat ze niet die Diane 35 wilden verbieden destijds.
     
  2. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Enige risico met lang doorslikken, is doorbraakbloedingen, sommige vrouwen hebben dat na een keer doorslikken, andere kunnen hem wel langdurig doorslikken. Ik heb er veel over gelezen, aangezien het bij mij ook de bedoeling was om hem door te slikken, mijn huisarts had het toen over elke 3 maanden een stopweek, maar ik heb in allerlei artikelen geen reden (behalve die doorbraakbloedingen) gevonden om elke 3 maanden een stopweek in te lassen. De adviezen zijn hierover daardoor erg wisselend en in de bijsluiter staat inderdaad alleen informatie over doorslikken als je bijvoorbeeld niet tijdens je vakantie ongesteld wilt worden. Maar die bijsluiter gaat natuurlijk uit van mensen die de pil puur als anticonceptie gebruiken.
     
  3. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hormonen kunnen, helaas, hele rare dingen met je doen...
    Ik heb dus zelf een lange periode gehad waarin ik, door/tijdens mijn menstruatie, enorm depressief was. Op die dagen zag ik niks meer zitten en zou ik, bij wijze van spreken, alles opgegeven hebben. Dit nam na de eerste 4-5 (zware) dagen af en na 7-9 dagen was het weer voorbij en was er geen vuiltje aan de lucht wat dit betreft.
    Ik werd zo gek van deze ups en enorme downs dat ik dus uiteindelijk 5 jaar de pil heb doorgeslikt (in overleg met een arts uiteraard. Inmiddels is het gelukkig niet meer nodig en doet mijn lichaam het allemaal weer prima zelf.)
    Ik hoop echt voor je dat je snel verbetering zal zien en je weer lekker in je vel kan zitten!
    Het is vreselijk om je zo te voelen, terwijl je je "gewoon alleen maar een beetje normaal" wil voelen. Sterkte!
     
  4. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.686
    3.468
    113
    Ik heb die pil 10 jaar lang geslikt en me er altijd prima bij gevoeld. Het had wel een desastreus effect op mijn libido al die jaren, maar daar kwam ik pas achter toen ik ermee stopte. Ik heb daar dus verder nooit onder 'geleden' (al is het wel de reden dat ik ervoor heb gekozen om geen pil meer te gaan slikken). Maar qua stemming e.d. vond ik het een prima pil.
     
  5. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Sorry voor de late reactie. Ik wordt niet meer ongesteld met de prikpil. Heel af en toe heb ik een kleine bloeding (1 dag heel minimaal, 3x per jaar of zo), maar dat mag geen naam hebben.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Geen probleem, bedankt voor je reactie. Dan ga ik me hier eens verder in verdiepen. Lijkt me wel erg handig.
     

Deel Deze Pagina