Hand voet mondziekte

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Anouk2005, 28 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Volgens mij heeft mijn dochter de hand- voet en mondziekte.
    Gisteren ineens koorts en klagen over pijn in de mond.
    Aan de zijkant van haar tong zitten een soort grote aften.
    Nu heeft ze dus aan haar voetjes en handjes ook een aantal kleine rode vlekjes en piepkleine blaasjes.
    Het zijn er maar heel weinig maar las al op internet dat dit kan.
    Ben er zelf weinig mee bekend.
    Wanneer knappen ze een beetje op?
    Ze heeft zojuist wel een biscuitje gegeten en een glaasje water gedronken.
    Ik heb haar vandaag afgemeld op de creche en hoorde dat daar ook een kind was met blaasjes in de mond dus zal wel hetzelfde zijn.
    Iemand een beetje bekend hiermee?

Groetjes.

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    vorig week kregen van de school een bericht dat in de klas een kind dat had, dus een tijdje geen handen schudden bij afscheid. dat het besmettelijk is.
    beterschap

3. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Mijn dochter heeft het 2 keer gehad (op het ene kinderdagverblijf heerste het/kreeg ze het met 7 maanden, en op een ander kinderdagverblijf rond 14 maanden). Het is inderdaad flink besmettelijk. Dochter had er niet zoveel last van, dus dat wisselt. Blijkbaar zijn er 3 soort HVM virussen in Nederland, als ze er eentje hebben gehad zouden ze die niet nog een keer moeten kunnen krijgen (maximaal 3 keer ;)).
    Ik denk dat ik naar je dochter zou kijken hoe ziek ze is. Als het een beetje gaat kan ze volgens mij gewoon naar het KDV, omdat het virus daar dan al heerst (zij heeft het daar ook opgepikt). Mijn dochter is er geen dag om thuisgebleven (en alle kindjes hadden het toen tegelijkertijd/in een vlaag), maar die gedroeg zich ook neit ziek.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn kinderen hebben het allebei gehad. De huisarts raadde kamillethee aan om te drinken, dat verzacht de pijn wat. Als ze verder niet lekker is, kinderparacetamol, gelukkig duurde het hier niet zo lang, een paar dagen en toen was de pijn weg en voelden ze zich ook beter.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ze lijkt nu wel iets op te knappen.
    Haar mondje ziet er wel rot uit.
    Veel blaren aan zijkant tong en binnenkant lippen.
    ze heeft zojuist een bekertje roomijs op en vond dat wel erg lekker.
    De plekjes aan voeten en handen zijn minimaal maar het kan niet anders als dat het HVM is.
    Ze is ieder geval wel weer lekker aan het spelen ipv hangen op de bank dus het lijkt de goede kant op te gaan.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb zojuist ook maar een flesje Dentinox gekocht.
    Zit Lidocaine in en ook kamille en kan dat evt nog smeren mocht ze nog veel last hebben.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.225
    36.001
    113
    Hier hebben de 2 jongste het ook gehad. Dochtertje heeft 10 dagen bijna niet willen eten/drinken, zoontje heeft er maar weinig last van gehad, paar dagen wat verhoging.

Wel even opvallend, het kan zijn dat de huis en ook de nageltjes gaan vervellen over een paar week. Niets ergs natuurlijk, maar ik schrok best eventjes toen zijn nageltjes los zitten en niet wist dat het erbij hoorde.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

je kunt ook gewoon paracetamol geven. dat is tegen pijn.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zojuist gedaan.
    Ik hoop dat ze een beetje lekker zal slapen.

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn dochter heeft ook hvm ziekte gehad gelukkig in een milde mate. (nu heerst er al voor de 3e keer dit jaar Roodvonk) Ik kreeg de tip van de kinderarts dat als ze er echt veel last van kreeg ik vloeibare Ibuprofen voor kinderen kan afwisselen met paracetamol zetpil. Waterijs is lekker voor de keel, mijn dochter vond ook limonade uit de koelkast met extra ijsblokjes erin erg lekker.

11. kv78

kv78 Actief lid

19 apr 2011
    348
    0
    16
    mijn zoontje en ik hebben het allebei gehad.
    Het is echt pijnlijk in het begin, dus paracetamol zou ik haar gewoon geven als ik jou was.
    Ik heb echt bijna niet kunnen lopen, het was alsof er spelden in mijn voeten zaten.
    Zoontje heeft één dag niet willen lopen en daarna heeft hij er weinig tot geen last van gehad.
    Het duurt best lang voordat je er vanaf bent. Zeker een week vervelend, daarna lang wachten tot alle pukkeltjes/blaasjes weg zijn en dan begint ook nog eens alles te vervellen.
    Echt hele vellen van de voeten en handen. Dit doet gelukkig geen pijn zolang je het vanzelf laat gaan, dus niet eraan gaan trekken of pulken.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Afgelopen nacht heeft dochter niet lekker geslapen.
    Veel pijn in haar mondje.
    Ze is nu ook zieker dan gisteren en hoop dat ze morgen toch wat gaat opknappen.
    Haar mondje ziet er zo sneu uit en ze kwijlt heel veel en kan moeilijk praten.
    Op haar voetjes en handjes zit daarentegen bijna geen uitslag.
    Een aantal kleine rode plekjes.
    Als ze morgen niet iets beter is dan ga ik toch even langs de huisarts om evt roodvonk uit te sluiten maar ik gok toch op HVM.
    Echt heel sneu.
    Ze wilde zelfs niet mee naar de manege vanmiddag en daar is ze doorgaans niet weg te slaan.

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Bij mij duurde de blaasjes 10 dagen
    Het vervellen erna ruim vier weken

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dochter begint langzaam een beetje op te knappen.
    Mondje zit nog wel vol met blaasjes maar ze begint eindelijk weer iets te eten.
    Hopen dat het nu snel verder zal verbeteren.
    Afgelopen nacht wel weer onrustig geweest maar het lijkt de goede kant op te gaan.

15. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Deel Deze Pagina