Onzeker.....

Discussion in 'Zwanger worden' started by lara1982, Feb 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lara1982

lara1982 Actief lid

Nov 16, 2007
    361
    0
    0
    Ohwww het is weer zover altijd de eerste 1-2 dagen van mn ongie ben ik een beetje down maar gelukkig gaat dat snel weer over en denk ik op naar de volgende ronde! :) Nu heb ik alleen iets gelezen waar ik een beetje onzeker van wordt:

Zwangerschapskansen

Wie eenmaal heeft besloten om zwanger te worden, hoopt dat het snel lukt. Maar dat heb je niet voor het zeggen. Bij zeer vruchtbare stellen is het in één of twee keer raak. Anderen moeten langer wachten. De gemiddelde kans om zwanger te raken, is tot het dertigste jaar 15 procent per maand. Daarna neemt de maandelijkse kans af. Van alle vrouwen die proberen om zwanger te worden, is 30 procent binnen drie maanden in verwachting, 70 procent binnen een halfjaar en ruim 80 procent na een jaar. Na twee jaar is 90 procent zwanger.

Zelf gaan we nu ronde 5 in maar ik schrik er toch van dat 70% al binnen een halfjaar zwanger is en het andere halfjaar er nog maar 10% bijkomt :(
    Ik weet dat ik positief moet blijven maar soms maakt het me gewoon bang. Wie herkent dit?
    Groetjes Lara

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier ging het helemaal niet vanzelf dussss...hou hoop!
    5 maanden is echt nog niet lang hoor!

Elmo

3. wolly

wolly Niet meer actief

Ik snap je bezorgheid maar ik zou me daar niet mee bezig houden als ik jou was het maakt je alleen maar onzeker. En het is een berekening, dat wil niet zeggen dat het bij jou ook heel lang gaat duren.
    Het is bij iedereen verschillend de ene raakt na een maand zwanger en de ander raakt na een jaar zwanger, je hebt het niet voor het zeggen helaas.

Heel veel succes ik hoop dat je snel zwanger mag zijn.

Liefs wolly :)

4. lara1982

lara1982 Actief lid

Nov 16, 2007
    361
    0
    0
    Ben ook nog wel positief hoor alleen de eerst 2 dgn even niet maar daarna gelukkig weer wel. En ik weet inderdaad ook dat dit cijfers zijn maar toch... Je hoort hier zoooooo vaak dat mensen snel zwanger zijn en als je iets heel graag wil duurd alles lang :)
    Heb altijd gedacht voordat we begonnen alles binnen het jaar vind ik snel maar dat werkt tioch anders als je er mee bezig bent en dan schaam ik me ook een beetje omdat ik weet dat er meiden zijn die er veeeeeel langer over doen.
    Maar ja zo'n forum is gewoon heerlijk en wat jij zegt Elmo : 5 mnd is echt nog niet lang daar wordt ik weer even positief van dus bij deze bedankt!
    Liefs Lara

5. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

Aug 8, 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Ik kan me je gedachtengang wel voorstellen.
    Ook ik moet eerlijk bekennen dat, nu we alweer in de 8e ronde zitten, ik soms best wel bang ben dat het hier ook niet vanzelf gaat lukken.

Aangezien ik ook niet meer "de jongste" ben, valt op zich wel mee natuurlijk, maar als je naar die cijfers kijkt... tsja...

Toch probeer ik wel positief te blijven denken, maar ik ken het heel goed, het lukt niet altijd.

Ik was er aan het einde van ronde 7 echt vast van overtuigd dat het weleens raak zou kunnen wezen, en toen ik ongi werd, werd het me voor de eerste keer ook even teveel... blijkt maar weer hoe je eigen lichaam je zo voor de gek kan houden...

Heel veel suc6 en ik hoop voor je, en natuurlijk voor iedereen die druk aan de klus is, dat het snel raak mag wezen.

Liefs,
    Con

6. Niet meer actief

Ik herken dat gevoel wel hoor!

Wij zijn nu intotaal 17 maanden bezig, waarvan ik 10 echt tel...
    Duurt lang voor mn gevoel, en je wordt elke maand onzekerder! :confused:
    Maar lukt het niet de komende 2 mnd, dan gaan we naar de HA.
    En ik denk dat hij me wel een beetje gerust kan stellen! :)

Succes allemaal!

Liefs Malina

7. Peppie01

Peppie01 Actief lid

Jan 24, 2008
    124
    0
    0
    Hey melina,

Dus jij had ook de prikpil,
    ik ook na de prikpil duurde het bij mij 18 weken voordat mijn eerste regels kwamen.
    De tweede keer duurde het 9 weken.
    En ben nu aan het wachten op de derde keer en dat duurd alweer 5 weken.

Mijn laatste prik was 11 maart 2007

8. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

Feb 11, 2007
    1,008
    0
    36
    Hoorn
    Ik herken het gevoel ook enorm. Wij waren ook bijna een jaar bezig toen ik voor het eerst zwanger was. Dat was eigenlijk de maand waar ik zelf geen hoop meer voor had. We hadden net een datum geprikt om naar de huisarts gegaan. Deze zwangerschap is helaas fout gegaan en ik zag dus ook enorm op tegen weer maandenlang afwachten. Tot onze verbazing was ik weer heel snel zwanger. Ik dacht ook dat wij bij de verminderd vruchtbare stellen hoorde. Achteraf denk ik dat ik al die maanden erg gespannen ben geweest en mijn lichaam gewoon wat meer tijd nodig heeft gehad om zich klaar te maken voor een zwangerschap.
    Ik hoop voor je dat het snel raak is bij jullie! Lees ook regelmatig verhalen van mensen die lang hebben gewacht, die zijn er zeker.

9. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    ik heb ook 2 x vrij lang moeten wachten eer ik zwanger was.
    bij darryl* duurde het 13 maanden
    en nu weer 10 maanden.
    enkel dylano was supersnel. 2 menstruaties zonder de pil en gelijk raak.

10. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Je kan er idd niets van zeggen,de eerste zwangerschap was bij mij ook in een keer raak,werd helaas met 12 weken een miskraam..7 mnd later werd ik weer zwanger en ben bevallen van een gezonde dochter,al met al kan ik nog in mijn handjes knijpen.
    ik hoop voor je dat het snel mag lukken.

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ook ik snap heel goed waarom je zo denkt :)
    Het mag dan voor mij pas de 1e maand zijn dat mijn vriend en ik proberen om zwanger te worden, maar om de een of andere reden heb ik altijd een rare hersenkronkel gehad dat ik geen kinderen kan krijgen :-S Waar dat nu precies vandaan komt weet ik ook niet, maargoed. Ik denk dat er meer mensen zijn die dit hebben? Dat ze bang zijn ervoor..?

12. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,384
    0
    0
    omgeving oss
    dat had ik ook ik ging ronde 7 in en ik d8 pffff wat duurd het lang zeg ik d8 dat het deze ronde weer niet gelukt was
    echter was ik er de laatste 2 maanden wel veel minder mee bezig en zie mijn banner

dus hou maar gewoon hoop en probeer er niet zo veel mee bezig te zijn!

en wat elmo zegt ronde 5 is niet veel!

succes!

grtjes

13. Hanne9

Hanne9 Actief lid

Dec 20, 2007
    140
    0
    0
    België
    Ik begrijp je volledig! Ik onderga net hetzelfde. Bang dat het niet zou lukken, dat de 6 maand bijna om zijn. Dan denk ik 'misschien is het wel toevallig dat het zo lang duurt'. Dat denk ik op positieve dagen! Maar soms zakt de moed mij in de schoenen en vrees ik echt het ergste! Ik wens niemand dat gevoel toe, echt niet leuk! Veel succes nog!

14. Julita

Julita Fanatiek lid

Apr 11, 2007
    3,923
    0
    0
    Danseres
    Ik herken dit ook hoor! Dan ging ik ook altijd naar de statistieken kijken enzo.
    Je mag trouwens wel je mannetje al laten testen vanaf 6 maanden. Ik wist dat niet, maar ik had dat achteraf gezien wel gedaan. Het is niet ingrijpend en dan weet je dat in ieder geval ook weer.
    Met die van mij was niks mis, en dat lucht toen wel heel erg op.

15. Niet meer actief

Hi Peppie!

Bij mij kwam in eerste instantie mn ongi helemaal niet terug!
    Op aanraden van mn schoonzusje ben ik naar een shiatsu-therapeute geweest om via deze massagetechniek mn ongi terug te laten komen.
    Ik was daarvoor al bij de huisarts geweest en die wou mijn een extra hormoontherapie geven maar daar voelde ik weinig voor omdat voor mijn gevoel mijn lichaam al vol zat met die stomme hormonen ;)

Door shiatsu-therapie behandelen ze de hormoonpunten in je lichaam (veel vrouwen weten neit eens dat je die in je lichaam hebt!) waardoor je lichaam geprikkeld wordt om je cyclus weer op gang te laten komen. Ik ben heeel blij dat ik dat heb gedaan, want mijn cyclus is op eigen krachten weer terug gekomen, zonder medicijnen!
    Maart 2007 was ik even 2 dagen ongi, en vanaf april weer 5 dagen en daarna netjes elke maand! :D
    Misschien heb je er iets aan!

x Malina

Share This Page