(Pril) zwanger en naar de sauna

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tataar, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Gister ben ik lekker naar de sauna geweest.
    Maar wat kan je beter niet doen en wat wel?
    Ik weet wel dat je niet in een infrarood sauna mag omdat door dringt in de huid.

Wie weet het? Want een sauna is wel erg lekker en ook als je zwanger bent nartuurlijk.

Gr Tam

2. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Volgens mij wordt een sauna bezoek de eerste 12 weken afgeraden. Daarna kan het wel, maar alleen als je vaker gaat en niet te heet.

3. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Nou ben ik gister alleen in het zwembad geweest en de kruiden baden. Dat zal toch niet zo veel uitmaken?

4. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Nee, dat kan geen kwaad, juist lekker ontspannend! Je mag pas niet meer gaan zwemmen als je vliezen gebroken zijn ivm infectiegevaar.

Sauna wordt idd de eerste 12 weken afgeraden. Je krijgt namelijk een soort kunstmatige koorts. Maar ik zou het overleggen met je VK, er is namelijk verschil tussen regelmatige saunagangers, die dus gewend zijn aan sauna's en meiden die nooit of heel af en toe gaan.

5. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Hoi!

Volgens mij mag het t/m 16 weken niet, als je gewend bent aan de sauna. En als je nog nooit geweest bent raden ze het volgens mij helemaal af.
    Kruidenbaden e.d kan geen kwaad. Je moet alleen ff goed naar je lijf luisteren en volop drinken. Verder loop ik met m'n buikkie ook gewoon rond in de sauna hoor, heerlijk! :D

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

als je veel vaker gaat is het geen probleem zei mij verloskundige kruiden baden enz mogen wel maar mogen niet warmer niet als 37 graden

7. Trees

Trees Niet meer actief

En hoe zit het met bubbelbaden? Zijn deze misschien ook te warm? Ik zit twee keer per week in de sauna. Hééérlijk, dat wordt afkicken voor de komende tijd! Maar als ik nog ontspannend mag blijven bubbelen?

8. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Volgens mij mag een bubbelbad nu weer wel, maar op het eind weer niet, omdat je dan ontsluiting kunt hebben en dus kans op infectie.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

een bubbelbad mag als die niet warmer is dan 37 graden

10. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi Dames,

Mijn VK zei dat ik gewoon naar de suana mocht (ben een van de mensen die regelmatig ging). Wat ik alleen doen is een bankje lager zitten dan normaal, niet in infra rood en rustiger afkoelen. Niet in 1x in het dompelbad zeg maar.

Na 2 miskramen voegde ze eraan toe dat het misschien verstandig was de eerste 16 weken niet te gaan. Hoewel het alleen op zewangere muizen getest was dachten ze toch dat het er mee te maken kon hebben...

Alle baden mochten (maar ik neem de aanvulling van 37 graden ter harte). Vanaf 4 weken voor de uitgerekende data werd mij afgeraden nog in alle soorten baden te gaan die er waren inderdaad met als reden bang voor indectie gevaar mbt gebroken vliezen of ontsluiting.

Jooze

11. Trees

Trees Niet meer actief

Bedankt ik ga sowieso niet in de sauna. Neem liever geen onnodig risico. Nog wel een vraagje, hoe warm is eigenlijk een gemiddeld bubbelbad? Weet iemand dat?

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou vraag je wat haha zou het echt niet weten

13. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi Dames,

Zocht net even een andwoordt het enige wat ik kan vinden is dat bubbelbaden verkocht worden met een max van 40 garden, maar jah dat zegt niks over het gemiddelde natuurlijk...

Jooze

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey meiden

je mag gewoon naar de sauna zo lang je eht maar wel gewend ben.
    in finland en zo bevalen ze zelf in de sauna.

15. Trees

Trees Niet meer actief

Ik smokkel de volgende keer wel mijn badthermometertje naar binnen :)

En bevallen in een sauna, is bevallen sowieso al niet zweterig genoeg :confused:

16. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik heb deze vraag gesteld aan iemand die in de sauna opgietingen doet. zij zegt het volgende: je lichaamstemperatuur wordt NIET verhoogd tijdens een 10 a 15 min sauna, omdat je zweet! op die manier werkt je lichaam er namelijk aan je lichaamstemp constant te houden. in een bad kun je minder goed zweten dus daarom geldt wel niet hoger dan 37 graden.
    opgietingen worden afgeraden (en sauna ook voor beginners) omdat je sneller flauw valt als je zwanger bent en om geen enkele andere reden!
    dus ga gerust lekker naar de sauna! geen infrarood inderdaad want dat dringt door in je ingewanden en dus ook in de baarmoeder.
    er wordt zeker geen kunstmatige koorts opgewekt in de sauna, dit is echt grote onzin. dat zou slecht zijn voor een mens.
    ontspannen is goed!

17. Trees

Trees Niet meer actief

Sorry maar toch ben ik eigenwijs :rolleyes:, als het niet goed is voor zwangere muizen en ze weet het niet zeker voor mensen... mmh ik neem het risico niet om dat uit te gaan testen.

18. duha

duha Actief lid

12 dec 2007
    181
    0
    0
    Als je nog nooit eerder geweest bent of niet gewend bent regelmatig te gaan dan moet je dit tijdens je zwangerschap ook zeker niet doen.

Als je wel regelmatig naar de sauna ging voor je zwanger werd dan kan het helemaal geen kwaad en kan het juist lekker ontspannend zijn. Wij (mijn manneke en ik) gaan normaal een tot twee keer per maand en hebben dit ook de hele zwangerschap gedaan, tot nu toe dan.

Infra-rood cabines moet je vermijden. De straling dringt door tot wel 4 centimeter in je lichaam.

Verder is het heel belangrijk dat je goed naar je eigen lichaam luistert en niets doet wat niet goed voelt.

In het begin van mijn zwangerschap ging ik nog gewoon de volledige ronde mee, maar ik merk dat mijn grenzen steeds een beetje opschuiven. Vorige week zijn we voor het laatst geweest voor de bevalling en toen was zelfs het sanarium van 65 graden te warm. Blijven natuurlijk de verschillende baden over en dat is nog altijd de moeite van een dagje sauna waard! Mijn manneke had me verrast door een heel arrengement voor me te bestellen inclusief massage, schoonheidsbehandeling en hamam. Echt een aanrader voor iedereen die zwanger is hahahah! Heerlijk!

Waar je goed op moet letten ook is dat het temperatuurverschil tussen de verschillende stappen niet te groot is. Vanuit de sauna dus het beste even gewoon rondwandelen, of een lauwe douche... eventueel als je al wat verder bent afgekoeld nog dompelen.

Bubbelbaden worden afgeraden in de laatste zes weken van de zwangerschap i.v.m. infectiegevaar.

Heel veel plezier allemaal in de sauna!

Deel Deze Pagina