Omg, man moet ongesteld worden ofzo?

Discussion in 'De lounge' started by Kristel86, Feb 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Schoonouders zijn vandaag zoveel jaar getrouwd dus we zouden vanmiddag op bezoek gaan.
    Mijn man heeft hiervoor een halve dag vrij genomen zodat we op tijd daar zouden kunnen zijn.
    Nu valt het niet altijd even goed te plannen met de kinderen ivm slaapjes ed (en ik vind slapen belangrijker dan dat we ergens op bezoek gaan) dus de oudste lag later in bed dan gewoonlijk ivm dat de jongste einde vd ochtend moeite had met slapen en ik dus even mijn handen vol had.
    Jongste was vanmiddag moe, dus ik vond dat ook zij nog even moest slapen, terwijl de oudste sliep, zodat ze beiden uitgeslapen mee konden.
    Mijn man was ook erg moe dus ik zei dat hij ook maar even moest gaan liggen nu het kon.
    Allemaal prima geregeld! Zou je denken...

Ik zit ondertussen op zolder achter de pc waar ik niks kan horen van wat er beneden gebeurt.
    Komt mijn man 1,5 uur later naar boven, strontchagrijnig..
    Hij had nog geen seconde kunnen slapen want de jongste bleef maar rommelen. Dus ik vraag aan hem waarom hij dan niet even naar mij was gekomen zodat ik de kleine uit handen kon nemen..?
    Ja dat wist hij niet.. maar ondertussen wel alles op mij afreageren!
    Hallo?! Hij weet dat ik niks hoor hier boven (zolderruimte is geisoleerd voor geluid ivm muziekhobby van mijn man) en ik was in de veronderstelling dat ze gewoon lekker lagen te slapen..
    Nu wil hij dus alsnog weg, ookal heeft de jongste niet geslapen en is ze helemaal overstuur..!
    Ik ga daar niet aan beginnen hoor, ik vind het welzijn van mijn kinderen belangrijker dan een familiebezoekje wat ook op een ander tijdstip kan.
    Nu is meneer dus onwijs boos op mij en heb ik het gedaan?!
    (krijg nu allemaal verwijten naar mn hoofd over waarom de oudste niet eerder op bed lag en waarom ik het niet beter geregeld heb vanmorgen, etc :x)

Pfftt.. Hebben mannen ook een hormonencyclus die effect heeft op hun gemoedstoestand ofzo?! ;)

(Moest het gewoon even kwijt :D)

2. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    daar lijkt het soms wel op ja!
    maar slaapjes zijn belangrijker

3. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Tuurlijk zijn slaapjes belangrijk.
    Maar... het is ook wel zo leuk om even op visite te gaan als je schoonouders zoveel jaar getrouwd zijn. Mijn ervaring is dat de kids zich dan echt wel vermaken, ook zonder slaap en dat ze 's avonds lekker op tijd op bed kunnen..

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha.. gewoon zeiken omdat hij even wil zeiken. Errrg herkenbaar, kreeg van de week ook heel gezeik over me heen over zoiets nutteloos haha, hij zocht gewoon iemand om even lekker tegen te zeiken.

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Nouja, ik vind het belangrijker dat mn meiden uitgeslapen zijn als we weg gaan..
    Voor de oudste niet meer zo belangrijk hoor, zij red t in principe ook wel zonder slaap, zij vermaakt zich idd prima dan bij opa en oma.
    Maar de jongste (5 maanden) raakt helemaal overprikkelt en overstuur als ze niet kan slapen cq niet geslapen heeft.
    We hebben het vaker geprobeerd om dan alsnog weg te gaan, maar dan is ze alleen maar aan t huilen.. Helemaal als er dan nog allemaal mensen om haar heen zijn, dat is gewoon te druk voor haar.
    Ik vind het gewoon niet nodig om haar dan mee te nemen, dus ik heb als optie aangeboden om vroeg te eten (17.00 uur) en dan daarna op bezoek te gaan, zodat de jongste in de tussentijd nog even kan slapen..
    Maar nee, dat is niet goed, meneer wil NU weg..! Want hij heeft niet voor Jan L*l de middag vrij genomen... ;)

Tja, als ik mijn kinderen aan en uit kon zetten op de momenten die het beste uitkomen zou ik t doen, maar zo werkt t nu eenmaal niet..! ;)

6. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Vind ik ook hoor.
    Niet alles hoeft te wijken voor die slaapjes maar dat is mijn idee erbij! Dan kan je helemaal nergens meer naartoe als de kinderen een keer niet goed geslapen hebben.

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Geef hem een doosje tampons in zijn handen, misschien snapt hij de hint :D

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Herken het hoor Kristel, was hier ook zo met mn oudste. Die jankte dan de hele boel bij elkaar en sliep nergens anders dus dat was echt niks.

Tja, hij had maar eerder naar boven moeten komen toch?

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

vind ik ook ik vind slaapjes echt wel belangrijk, maar heb ook weleens de indruk dat alles tegenwoordig om de kinderen draait. niet onaardig bedoeld of zo, maar eerlijk gezegd kan ik je man ook wel een beetje begrijpen.

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Misschien de wandelwagenbak meenemen en kijken of ze daar wel nog even in wilt slapen? Ik zou ook in eerste instantie denken om de slaapjes van mijn kindjes (mijn jongste is een dag ouder dan jouw jongste) maar bij een speciale gelegenheid zoals nu bij je s.ouders zou ik toch even gaan.

11. Dana

Dana Niet meer actief

ik begrijp je man eigenlijk ook wel, het is inderdaad wel een bijzondere gelegenheid en hij heeft er vrij voor genomen. ik kan me zijn boosheid wel voorstellen.

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nah, waarom regel jij dat dan ook niet gewoon? Kindjes komen toch met een gebruiksaanwijzing? Neus indrukken en ze slapen. Oortjes draaien en ze worden weer wakker. Vinger trekken en het geluid gaat uit. Handig toch? Tsss dat je dat niet even gedaan hebt zeg ;)

13. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik kan me de reactie van je man ook wel voorstellen. Hij heeft speciaal vrijgenomen, de afspraak met je schoonouders was al gemaakt, en hij is teleurgesteld dat het niet gaat zoals verwacht. Maar ja, dat kan gebeuren als je kinderen hebt. In jullie situatie had ik mijn jongste dochter in de auto laten slapen, of bij schoonouders (campingbedje ofzo)..

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahaha nee zo werkt het jammer genoeg ook niet, zou af en toe wel makkelijk zijn he?

15. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Gewoon gaan. Ik snap je man ook wel hoor. Als ze echt moe zijn slapen ze overal wel. Hahaha wel herkenbaar dat ze soms zo chagerijnig kunnen zijn. Maar dat kan IK veel beter:)

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik heb de tip van Wachtende opgevolgd en meneer een doosje tampons gegeven ;) Hij moest er heel hard om lachen en heeft daarna zijn excuses aangeboden.
    We gaan nu gewoon zo eten en daarna meteen weg, jongste dochter slaapt ondertussen heerlijk in haar bedje.

@Vlinder84: Haha, zou wel makkelijk zijn he?! Maar ach, dat onvoorspelbare heeft ook wel wat; ik maak vaak geen concrete plannen met de kids. Meer van "ik wil vanmiddag/morgen/van de week even dit of dat doen" maar hoe laat precies dat zie ik altijd wel!
    En komt t niet uit doordat ze bijv. niet lekker zijn of oververmoeid oid, nou, dan blijven we lekker thuis :)
    (Tenzij het echt afspraken zijn zoals bijv bij de dokter of CB oid)

Wat betreft het "gewoon meenemen", tja, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vind het "gewoon" belangrijk dat ze goed slaapt, dan hebben wij er allemaal meer aan dan als ze even 10 min in de auto slaapt en eenmaal aangekomen na 15 min een keel opzet omdat ze het alweer zat is en wil slapen.
    Ik ben namelijk iemand die dan gewoon weer naar huis gaat zodat ze kan slapen. Ergens anders slapen doet ze namelijk niet zo makkelijk en voor schoonouders is t ook niet leuk als we daar een uur bezig zijn om haar in slaap te krijgen ;) We komen voor schoonouders he, niet om de kleine te laten slapen...

Wat betreft de opmerking "dan kun je nergens meer naartoe". Jawel hoor :) Alleen soms even niet, maar ik heb daar totaal geen problemen mee. Mijn mening: Dat hoort erbij met kinderen dat je niet altijd meer alles kan doen wanneer je dat zelf wilt.

17. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Hahaaha geweldig !!
    Als wij kibbelen komt er meestal wel iemand met zo'n actie en is het ook snel over ;)

Iedereen nu lekker aan het slapen ?

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Eens. Ik heb daar ook nooit echt heel verschrikkelijk moeilijk over gedaan. :)

Share This Page