Hallo meiden. Ik ben 5 weken zwanger en ik let goed op met wat ik allemaal eet. Nu heb ik grillworst (vleeswaren) gegeten op brood. Maar nu kreeg ik te horen dat je dat alleen maar mag eten als ze niet voor gesneden zijn!! Wat is grillworst precies? Dat is toch geen rauw produckt? Of toch zeker niet eten tijden de zwangerschap????? Alvast bedankt! groetjes,
Je mag best veel hoor! Waarom zou je geen grilworst mogen? Het is bewerkt en in ieder geval gegrild . Voor wat je wel ne niet mag, hou ik zelf de lijst op Zwangerschap | Voedingscentrum, eerlijk over eten aan.
Je mag eigenlijk gewoon alles op vitamine A rijke producten en rauwmelkse producten na. Oppassen met teveel cafeine en theeine en dan zit je al goed. (niet roken of alcohol is denk ik wel duidelijk) Ze hebben het ook soms over kaneel of gember, maar dat is echt onzin. Daar moet je kilo's van binnenkrijgen wil het schadelijk zijn. Maar hierboven staat alles in de link
Ik heb voor mezelf het volgende lijstje: * geen alcohol * geen rood vlees (incl. filet american.... snik) * geen voorverpakte gerookte zalm * Drop eet ik met mate: dus minstens een week doen met een zak drop in plaats van één of twee dagen. * Ook voorverpakte sla even wassen voor consumptie. (Deed m'n man altijd al, ik niet want ik ben lui ) Roken deed ik al niet en rauwmelkse kazen heb ik ooit nog gegeten. Anders hadden die ook op mijn lijstje gestaan.
@ vosje: gember staat wel genoemd op de website van voedingscentrum.nl als een kruid waarvan je niet te veel of wat je niet te vaak moet eten.
Je bent niet ziek! (tenminste ... dat hoop ik voor je. Want je kan je goed ziek voelen in de zwangerschap ) Gewoon lekker eten.. het is allemaal zo'n gedoe joh. Kijk gewoon op het voedingscentrum en dan worden maar een paar dingen echt afgeraden en de belangrijkste daarbij zijn (zoals bij iedereen bekend): roken, alcohol en drugs! Vooral NIET naar allemaal goed bedoelde adviezen luisteren gewoon het lijstje aanhouden: - niet roken - niet drinken (alcohol mag wel in bereid eten zitten) - geen drugs (gek eigenlijk dat alcohol nog los genoemd moet worden.. is tenslotte ook een hard drug) - geen rauw vlees (let dus ook op met rosbief en fricandeau) - geen rauwmelkse kazen (het staat op de verpakking als het rauw melkse kaas betreft) - geen vacuümverpakte vis (verse rauwe vis mag dus wel: sushi!) - was voorverpakte groenten, sla, fruit e.d. goed - let op bij het gebruik van rauwe eieren - wees matig met caffeïne / theïne - wees matig met leverproducten - wees matig met drop en het allerbelangrijkste: EET GEVARIEERD EN NIET OVERDADIG! Wat betreft kruiden e.d je moet er wel zoveel van eten als het schadelijk wil zijn... je weet zelf wel of je bepaalde kruiden echt veel eet, zoek die dan even op in het lijstje van het voedingcentrum!
Niet te vaak inderdaad, maar een keer kan dus geen kwaad. Net als drop.. Of een colaatje.. of koffie of thee.. Als je dat soort dingen gewoon met mate doet is er niks aan de hand
huh... mag je wel sushi eten???!!! Dacht dat dat niet mocht joh...Ooooo anders ga ik van de week meteen naar de sushi bar toe!!!!
als je zeker weet dat t vers is dan mag t. Ik heb t risico niet durven nemen. Dat omdat t hier niet zo bekent is en dan mss langer ligt. Dus dan maar even niet, maar wat heb ik genoten na de bevalling zeg
Je kan sushi ook prima zelf maken! Je moet dan natuurlijk wel echt verse vis bij een goede visboer halen. Het is super leuk om (samen) te doen!
Ken een fantastische sushi bar waar alles super vers wordt gemaakt...oooo can't wait! Heerlijk! En volgens mij is de gember die je er bij krijgt om te zuiveren zeg maar.... Jeeeee...ik ga lekker sushi eten !!! x
Salami staat op de lijst van niet mogen eten. Maar als je deze in een ovenpastagerecht gebruikt? Dan is het verhit en niet meer rauw toch? Vind het zo lekker. Maar goed, als het een risico is, dan laat ik het met liefde (na 5 jaar geduld en gedoe in de mmm te moeten hebben kan dit er makkelijk bij!)
Toevallig heb ik hier een poos geleden een topic over geopend. Ik vond het namelijk ook nogal vreemd, aangezien salami bewerkt is en niet rauw. http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/178446-zit-salami.html Je kan het gewoon eten en alleen oppassen met echte salami in Italie die wel rauw is.
hey! ff tussendoor, gember is voor het neutraliseren van de smaak, voor de volgende sushi, niet om het rauwe te zuiveren En je hebt ook heerlijke sushimet komkommer, ei, garnalen, krab mmmmmmmmmmm krijg trek! ' liefs