'Berg' op hoofd dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 17 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi! Ons dochtertje van bijna 19 maand heeft nog steeds een soort 'berg' op haar hoofd, net wat pasgeboren baby's hebben. Heb van alles geprobeerd; baby-olie en dan met een kam kammen en noem maar op! Weet iemand een tip om het te kunnen weghalen, of moet je dit trouwens juist helemaal niet doen?
    Ze heeft ook wat dunner haar nog, wanneer kun je merken dat ze dikker haar gaan krijgen? Je ziet daardoor het 'berg' ook heel goed.
    Bedankt alvast voor reacties!

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Had onze oudste ook 2 keer toen ze dreumes was. Hier hielp olie en dan kammen heel goed.

Is het wel berg? Al eens naar de dokter geweest ervoor?

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Gebruik je Zwitsal ofzo? Daar krijgt dochter het heel erg van. Na 1,5 jaar wilde ik wel weer een lekkere haarlotion gebruiken ipv altijd water... Na een week had ze alweer berg!

Weghalen heb ik nooit gedaan. Alleen wassen met Zarqa shampoo en als ik haar haartjes doe alleen water.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Welke shampoo gebruik je?
    Hier hielp het om naar jongens-shampoo over te stappen. Het zit er nog wel, maar het is wel duidelijk minder...

Dikker hier kwam in het 2e jaar bij mij oudste, de jongste krijgt nu ook dikker haar. Sommigen krijgen het snel, maar mijn neefje pas tegen de 3 jaar.

5. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier ook van alles geprobeerd en nu ik dat niet meer doe merk ik dat het weg gaat...... af en toe wassen en verder niets.

6. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Berg geen idee. Heb het hier ook bij mn jongste maar nog geen oplossing (lees mee)

Dikker haar kan heel lang duren! Mn oudste van 3 heeft nog steeds vlas haar. Onder in de nek en boven waar t begint breekt t zo af. Ze heeft dus ook alleen echt in het midden mooie lange haartjes, maar als ze n staart heeft ziet het er niet uit zonder klemmetjes! Mijn zusje van 12 had dit ook, en heeft pas sinds n klein jaartje wat dikker haar. Hoop toch dat t hier wat sneller gaat dan 11 jaar.....:(

7. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Laat je de baby olie ook wel een nachtje intrekken...dat doe ik altijd bij mn zoontje dat gaat super goed, als hij dan smorgens wakker wordt kan ik het er zo uitkammen:)

8. Rosa2

Rosa2 Lid

3 mrt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 17 maanden heeft/ had ook erg last van berg. Echt behoorlijk veel en ook niks hielp. Olie, speciale pads enz. Toen gaf mij iemand de tip om haar haar te kammen met een luizenkam. Heeft hier super geholpen.

Wie weet kan je er wat mee!

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier nooit veel aan gedaan. Bij de oudste 1x met olie etc.. Maar wat Eem ramp was dat en het was ook zo weer terug. Maar niets meer gedaan en het ging vanzelf weg.

Dus geduld hebben werkt ook goed ;)

10. fafa

fafa Niet meer actief

hier met 27 maanden ook nog :(

Spijt dat ik er niet eerder wat aan gedaan heb (dacht dat het vanzelf wel weg zou gaan) want nu mag ik er niet meer aanzitten (mama, niet pulleken oppeh hooft!)

Nu ze wat dikker, langer haar heeft vind ik het nog vervelender, want op de stukken waar het zit kan ik haar haar niet netjes naar achteren kammen om in een staartje te doen, omdat die berg het haar naar voren "dwingt". Ziet er niet uit.

Dus als ze nu nog gepulk op haar hoofd toelaat, nú iets aan doen.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier heeft mn zoontje het ook gehad vanaf de geboorte.. Nooot wat aan gedaan...

Tot 2/3 weken geleden, het werd niet echt minder ofzo dus heb zn hoofd royaal ingesmeerd met olie paar uur in laten trekken en daarna eraf geschraapt met een pasje...kam werkte hier ook niet
    Tot nu toe zit t er niet weer...

12. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Je kunt er ook een shampoo voor krijgen bij de huisarts, heb hem pas weggegooid dus kan je niet de naam geven.
    Het is een roze goedje.

Eerst haren wassen met shampoo, en daarna met die andere soort shampoo.
    Binnen 2 wasbeurten is de berg weg.

Mijn dochter had het ook héél lang gehad voordat ik toen was begonnen..

13. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    het was volgends mij iets met ketoconazol (of te wel, iets voor een schimmeltje)

14. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Bedankt voor alle reacties! Hier kan/doe ik zeker wat mee!

15. Nien87

Nien87 Lid

19 mei 2012
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons helpt de shampoo van Eucerin goed (verkrijgbaar bij apotheek) Dermo Capillaire Urea Shampoo. Staat bij dat het vanaf 3 jaar te gebruiken is maar bij berg kan het geen kwaad..

16. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier de olie laten intrekken, daarna gekamd en vervolgens haren wassen. Na twee/drie keer (totaal 1,5 week ofzo) was alles weg.

Deel Deze Pagina