nou heb ik gehoord dat je rond (ong.) dag 10 een regeldag heb.. hij drinkt normaal ong 12 tot hooguit 25 min per keer. dus bijv. om 3 uur 15 min en om 6 uur dan weer 20 enz. sinds gisteravond drinkt hij elke3 uur ineens 25 min en vandaag drinkt ie minimaal 30 tot zelfs 40 minuten! ook is hij huilerig vandaag. elke keer ook als ik hem neer leg begint ie weer te piepen terwijl hij net lag te slapen. tot nu toe heeft ie dat nog nooit gedaan. hij huilt praktisch nooit alleen als het bijna etenstijd is begint ie normaal een beetje te piepen. hij gedraagt zich toch anders als hiervoor is dit nou een regeldag dan? ik zit namelijk al op dag 17. kan dat dan wel of is er iets anders aan de hand. lekkere stressbal ben ik gelijk, gelijk bang dat er iets is groetjes
Het zou een regeldag kunnen zijn, daar ben je het snelste vanaf door eraan toe te geven. Het kan ook gewoon zijn dat je kleintje wat meer 'mamahonger' heeft dan anders ofzo. Gewoon lekker knuffelen, zou ik zeggen! Als jij écht denkt dat er iets aan de hand is, moet je natuurlijk contact met een arts opnemen. Maar ik haal niets uit jouw verhaal dat me doet denken dat er iets ernstig is.
Ik heb die periodes ook gekend. Combi van regelen en bij mama willen zijn. Hoe naar het nu even is: het gaat echt weer over!
hebben dit ook pas gehad, regeldagen zijn voor elk kind anders, dus pin je niet te veel vast op wat de boekjes zeggen. Wij hadden het op 9 dagen en op 21 dagen opnieuw. En inderdaad, dan voelen ze zich ff niet zo lekker, veel knuffelen, thuis in de draagdoek houden als ze niet kunnen slapen alleen, toegeven aan z'n drang om te eten en je bent er zo vanaf. Het duurde hier echt maar één dag... Hou wel ff in de gaten of je kindje geen last heeft van z'n vertering, want dat klinkt me wel redelijk bekend in de oren; wakker worden zodra die slaapt en rare geluidjes maken. Dan helpt het bij ons om hem even (10min) rechtop te dragen (waarbij er vaak nog een laat boertje volgt) en daarna slaapt die weer rustig verder.
hier waarschijnlijk ook een regeldag gehad...alleen ik kwam er pas eind van de dag achter, 's avonds dacht ik ineens...mmm mss wel een regledag...want normaal kwam ie om 3 uur...en als ie ineens na 2 uur al gaat huilen, dnek ik niet gelijk aan honger...maar volgens mij was dat hier niet op dag 10...maar idd later..met 2 weken of iets later ofzo
nou hij heeft eigenlijk sinds gister erg last van zn darmen. hij is na het drinken de hele tijd aan het kreunen en laat de hele dag scheten. dat heeft hij hiervoor niet gedaan. vannacht kwam hij elke 2 uur om te drinken (normaal zit er 3-4 uur tussen) en net zat er zelfs maar een uurtje tussen. ik heb echt niks raars gegeten/gedronken maar toch heeft ie ineens veel last van zn buik
heeft die van mij ook ....vanaf gister ook erg veel lucht...meestal wilt ie dan ook vaker drinken omdat het de pijn verzacht...infacol helpt hier wel goed trouwens! (ik heb gister en dag ervoor best wat mini colaatjes op...mss is het dAarvan, bij mij dan) maar als ik niets raars op heb...dan meestal heeft ie 1 grote volle spuitluier daarna, en zat dat dus dwars
oke infacol dus.. ik vind het nu zo zielig. kan niks voor hem doen. ik ga morgen even dat spul halen voor hem!
Wij hadden goede resultaten met infacol. Het hoeft echt niet altijd te liggen aan wat je dronk of at, want Roos kreeg ook flinke krampjes en ik lette altijd goed op wat er bij mij in ging. Het is een periode en hij gaat over (zoals je zovele periodes gaat krijgen met je kindje )
nou ik ben benieuwd! ik kan zelf niet weg vandaag dus mn vriend gaat het vanmiddag gelijk uit zn werk vandaan halen. hoop echt dat het werkt. hij is zowat de hele tijd wakker nu omdat ie er niet van kan slapen. en ik denk ook niet dat dat de bedoeling is
ja maar wat nou het rare is.. ik vroeg aan de kraamhulp of ie moet boeren na een voeding en die zei dus: nee dat hoeft niet als je borstvoeding geeft. zelf weet ik het helemaal niet, is mn eerste kindje vaak als ie bezig is met drinken dan hoor ik zowat gewoon de lucht in zn lichaam zitten, maar boeren hoeft niet de eerste anderhalve week had ie er ook geen last van, het is iets van de laatste dagen maar boeren moet dus wel..? raar dat ze dat zegt dan!
zei die van mij ook...namelijk met bv zuigen kindjes vacuum..waardoor de kans op lucht heel klein is...maar als je kindje nou eenmaal last heeft, zal t er toch zitten.. drinkt je kindje onrustig??...hapt ie meedere xen aan? anyway...het HOEFT niet...dat boeren maar je kan het altijd doen, kan in elk geval geen kwaad :d Ik laat mijn zoontje altijd even tussendoor boeren, kan ie ook ff bijkomen!
hij drinkt niet onrustig, maar wel heel gulzig. hij verslikt zich ook vaak een keer met voeding. teveel melk misschien ? eingelijk hapt ie 1keer aan en stopt pas als ie (bijna) klaar is. daarna wil ie meestal nog eventjes aan de andere kant en laat ie dan los, dan is ie klaar. lastig zeg allemaal
daar kan die lucht mee te maken hebben...waarschijnlijk heb je een sterkte toeschietreflex...dan spuit die melk ff keihard haha...had ik ook een tijdje..maar nu lijkt het minder... Ik zou zoalng hij dat verslikken enz nog heeft...na de tsr hem er even afhalen...de ergste druk even in een doek laten lopen ( of bakje als je het zonde vindt)....dan weer aanleggen, rustig laten öpdrinken" ...goed laten boeren...even 5/10 min rustig over je schouder... en dan die andere borst...zal een hoop lucht schelen denk ik!
ik ga het gewoon maar even anders aanpakken! hij drinkt vandaag wel weer minder, gewoon weer om de 3 uur en hij heeft vandaag overdag ook weer geslapen (in tegen stelling tot zondag nacht en maandag overdag). regeldag voorbij misschien ? nu zijn kramp nog.. sowieso bedankt voor de tips! groetjes
de laatste dagen geprobeert te boeren tussendoor maar nog steeds kramp niet continu kramp hoor gelukkig hij wil alleen niet meer slapen. hij is vanaf 10.45 wakker vanmorgen en nu 15.00 nog steeds wakker. is dat normaal? hij heeft vannacht ook niet erg veel geslapen
ik vind het echt niet normaal...pasgeborene zijn ehel moe en hebben veel slaap nodig.. Krampjes horen er in principe bij...darmstelsel moet helemaal opgang komen...dus ja... Enige wat jij er aan kan doen is veel lucht proberen te laten opboeren ( als dat het is)...nou wat ik al zei...bij mij hielp Infacol heel goed..veel scheetjes...vooraf gaan wel even krampjes maar daarna ppprrrttt...en dat scheelt enorm .. Soms werkt het pas na een paar dgn, mijn zoontje had ook nog 1 week last ervan...ondanks dat ik die druppels gaf, maar daarna werkte het echt goed...nu heeft ie er geen last meer van en als het wel zo is...gebruik ik het en het is over en de lucht kan ontsnappen... Wie weet iets wat je hebt gegeten...? ik had van de week 1 hele dag veel cola gedronken...en hij had gelijk de volgende dag heel erg last... Vele heb ik horen zeggen venkelthee/water...maar mijn apotheker heeft me verteld dat er een stof in zit die op den duur heel slecht is...het werd vroeger wel veel gebruikt en hielp maar het schijnt helemaal niet zo goed te zijn...vandaar dat ik dat niet heb geprobeerd... maarja meer als troosten kun je niet doen ( als hij veel huilt)... Als hij gewoon tevreden wakker is...dan is laten liggen in bed ( wkaker)...ook goed...zo pakt ie wel zn rust
het werkt met infacol alleen maar erger. venkelthee heb ik wel gehaald. de laatste paar uur weinig kramp gelukkig, alleen is ie echt klaar wakker de hele tijd. hij valt wel in slaap in mn armen, maar het moment dat ik hem dan in zn bed leg is ie klaar wakker en gaat gelijk huilen. hij heeft zn voeding gehad, schone luier noem het maar op. in mn armen blij en tevreden, zodra ie in zn bed gaat huilen