Regeldagen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door RedRose, 31 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hi,

Wanneer heb je precies de regeldagen? Bo-An is momenteel echt NIET te genieten. Ze sliep lekker door etc maar is nu snachts elk uur wakker! Ook wil ze alleen maar drinken en trekken als een gek aan mijn tepels. Ik denk zelf aan de regeldagen maar is dat wel rond de 3 mnd?

Kiss RR

2. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    ja volgens mij wel. dacht met 6 weken, 3 en 6 maanden

3. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Klinkt inderdaad als regeldagen, vaak zijn die rond de 10 dagen 6 weken 3 mnd en 6 mnd. Gewoon aan toegeven meestal is het met een dag of 2/3 weer over en is je kindje weer tevreden. ;)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Regeldagen heb je elke keer als de behoefte van je kind verandert. Vaak is het met 6-10 dagen, met 4-6 weken, en tussen de 3 en de 6 maanden 1 of twee keer. Daarna vaak weer zo tussen de 7 en 9 maanden als ze meer bijvoeding eten en de borst een beetje 'vergeten' waardoor de melk slechter toeschiet - dan lassen veel moeders ook zelf even een regeldag in om de melk weer sneller te laten stromen.
    Verder rond de verjaardagen, 18-20 maanden en elke keer als er tandjes komen.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ja en soms ook nog tussendoor. ik had in de eerste 3 maanden een aantal keer regeldagen buiten de standaard regeldagen om.

gewoon lekker aan toegeven des te eerder is het weer normaal!

6. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Kan het ook zijn dat als de regeldagen er zijn dat je kleintje dan niet verzadigt raakt.
    Ik dacht dat ik ze gehad had maar denk dat ze nog niet voorbij zijn!

Ze is echt heel erg fel aan de borst, laat steeds los en huilt steeds tussen door.
    Als ik haar weer aan wil leggen is ze als een "gek" aan het zoeken. Ik heb zelfs het gevoel dat mijn borsten helemaal leeg zijn ze voelen zoo slap aan, en mede daardoor denk ik dat ik Dewi niet zo goed kan aanleggen.

Hoop dat het bekend klinkt, bevestiging zou fijn zijn.
    Ben echt helemaal op!

Gr. Katja

7. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Hi,

Ik heb dus het idee dat het over en uit is. Het is op lijkt het wel. Ze is gewoon nog niet tevreden aan de borst. Ze lijkt wel onverzadigbaar.

(Maar zodra ik haar wil bijvoeden is het klaar. Onze dame weigert FEL om uit de fles te drinken. Ze heeft 2x erg moeten spugen en associeert dat met de fles. Het was allebei de keren na een flesvoeding icm een geneesmiddel voor spruw. Beiden keren heeft is ze opgenomen geweest :) , sterker nog, we zijn vandaag thuis gekomen! :confused: )

Volgens mij is de koek op maar hoe moet ik haar dan voeden? Ik drink veel, leg haar veel aan etc maar ik heb niet het idee dat het meer wordt, en dit is al sinds dinsdag aan de gang. Iemand tips?

Greetz RR

PS @kat; ik kan je helaas niet helpen, zitten beetje in zelfde schuitje lijkt het wel! SUCCES!

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Kat: als mijn zoontje steeds loslaat en daarna weer hapt en "wild" doet is dat bij ons een teken dat een boer hem dwarszit.
    En regeldagen zijn idd slopend. Ik ging dan altijd met de kleine op bed. Lekker een dagje (dagen) niets doen.

@RedRose: er word vaak gezegd dat de melk op is. Echter dit kan gewoon bijna niet. Borstvoeding is een kwestie van vraag en aanbod dus hoe meer je vraagt hoe meer je maakt.
    Mischien ligt je kindje niet goed aan en kan ze daardoor niet goed drinken en blijft ze daardoor ontevreden. Waarom laat je niet een lk meekijken ?

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

@RedRose: wat ik me ook net bedenk: je kindje komt net uit het zh toch ? Mischien heeft dat wel veel indruk op haar gemaakt en wil ze nu gewoon bij jou zijn. Dus komt ze niet om te drinken maar om dicht bij jou te zijn. Een troostslok.
    Snap je ?

10. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Nemo! Oke, daar zat ik ook aan te denken. Ik zal het is ff afwachten. Bedankt voor t meedenken! Ik ben wel bij haar gebleven in t ziekenhuis maar toch is het idd een vervelende ervaring voor haar, ze is idd onrustiger. BEDANKT!

11. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

borsten die slap aanvoelen zijn niet leeg! je borsten worden steeds slapper als je langer voelt, dit omdat de hoeveelheid melk die wordt aangemaakt perfect is afgestemd op je kindje.

tussendoor loslaten kan ook betekenen dat er teveel te snel melk uitkomt, of dat je TSR niet snel genoeg komt. als er teveel melk uitkomt kun je eerst een beetje eruit kolven, ook als je TSR niet snel op gang komt kun je erst even een minuutje kolven en dan aanleggen.

ALs je denkt dat je BV terugloopt, kun je ook zelf een of twee regeldagen plannen, leg je kindje minimaal om de twee uur aan, ook snachts en zorg dat jij genoeg eet en drinkt. lekker rust,m dus TV kijken of lezen of wat dan ook.

En wat Nemo zegt over de troostslok kan iondd ook.
    Als je je kindje weer wilt laten wennen aan de fles, misschien even een keer BV via de fles geven dan leert ze dat het ook lekker kan zijn

12. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Het zou idd. kunnen dat mijn tsr te snel komt want de melk loopt haar meteen langs haar mondje.
    En naderhand heb ik het gevoel dat de tsr minder snel komt (als mijn borsten slapper worden) en dan gaat ze echt happen en met de beentjes trappelen en geluidjes maken, dan gaat het haar volgens mij niet snel genoeg!

Met dat kolven ga ik zeker eens proberen.
    Als je zo een regeldag gehad hebt, merk je dan meteen dat je borsten voller zijn bij de volgende voeding, wanneer ze weer minder snel vragen om een voeding?
    Ik dacht wel dat dit het geval was, klinkt eigenlijk ook wel logisch!

@RedRose, met dat boeren probeer ik telkens, soms boert ze, soms niet.
    Maar ik ben ook bang dat de spruw niet helemaal weg is.
    Ik ga maandag de ha eens bellen of hij even wil controleren. Er zit wel niks wits meer maar heb vernomen dat dat niet altijd zichtbaar hoeft te zijn!
    Gr. Kat

13. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ha RedRose, da's lang geleden dat ik op t forum was. Gewoon geen tijd voor andere dingen.

Ik heb ook zo'n periode gehad dat ik dacht dat mijn melk op was. Dat bleek ook zo te zijn (op is niet t goede woord, maar t was in ieder geval te weinig voor ons meisje) Ze was niet veel aangekomen in die periode.
    Ik ben toen veel gaan kolven. Meteen na elke voeding en na een paar dagen ook heel even tussen de voedingen door.
    Dit heeft perfect gewerkt. Ik had, en heb nog steeds, melk in overvloed.

Deel Deze Pagina