Zoals de titel al zegt: ik heb altijd zoveel blauwe plekken. Ik hoef me maar licht te stoten en ik heb er weer een plek bij. Echt klote, want hierdoor draag ik in de zomer eigenlijk nooit rokjes of jurkjes. Mijn benen zitten momenteel ook weer helemaal onder. Ik ben al eens getest op bloedstollingsproblemen, maar daar was niks mis mee. Geen idee dus waar het van komt, maar ik baal er wel van. Iemand die iets (homeopatisch ofzo) weet wat er tegen zou kunnen helpen?
Mijn benen zitten ook altijd onder de enorme blauwe plekken. Het ziet er niet uit en er lijkt er elke dag weer een bij te komen. Ik ben benieuwd of er tips zijn!
Hey Am, ik heb er ook vreselijk last van... ook niks mis met mijn bloedstolling maar ik ben hypermobiel en daar hangt het mee samen. Zou het kunnen dat jij dat ook hebt, aangezien je moppie het ook heeft?
@ Napoleon: Misschien wel ja. Ik heb wel van de überflexibele polsen, ik zakte er vroeger bijvoorbeeld ook altijd doorheen als we de handstand ofzo moesten doen met gym. Ik wist niet dat het daarvan ook kon komen eigenlijk.
Hier ook 1 Mijn bovenbenen zitten er vooral onder. Punt v/d tafel, bureau en bed! Ik loop er altijd tegen aan!
Ik zit ook altijd onder de blauwe plekken. Reden daarvan is bij mij wel bekend, is ben gewoon een stuntel en loop echt overal tegenop.
ik lees even mee, heb zelfs blauwe plekken van mijn slipper :-s toen mijn jongste een paar maanden oud was kreeg ik zelfs blauwe plekken van haar echt dramatisch. kinderen heb het ook trouwens.
Soms kijken ze me aan alsof ik mishandeld ben. Mensen hoeven maar naar me te kijken of ik ben al blauw. De vallen en stoten creme van vsm werkt wel wat maar niet super veel bij me. Vaak zie ik blauwe plekken en dan denk ik 'hoe kom ik hier nou toch weer aan' haha Ik heb me er iig nog nooit door laten tegenhouden haha zelfs op mn vakantie op curacao had ik een grote hand afdruk van mn man op mn arm staan, ik viel bijna en hij hield me tegen.. volgende dag paars lol maar no way dat ik het ga bedekken, iedereen heeft wel eens blauwe plekken, oke ik meer dan wel eens haha.
En ik maar denken dat ik een van de weinige was die snel blauw is... Ik zit ook vaak onder de blauwe plekken, grotendeels weet ik niet eens hoe ik er aan kom. Nu ook weer, een mega plek op mn arm, maar zou echt niet weten hoe ik er aan kom. Hier vooral op mn armen en benen. Vanochtend ook gestoten en weet nu al dat dit blauw gaat worden. Zoontje heeft ook enorm veel blauwe plekken op zijn benen... Zit helemaal onder, zat hij al voor hij echt kon kruipen.
@polkadot, simpel gezegd ben je dan erg flexibel in je ledematen. Vaak ben je dan lenig maar dat hoeft niet persé. Die flexibiliteit ontstaat doordat je bindweefsels minder goed zijn, ze zijn te soepel. Pezen zijn bindweefsels die je gewrichten op hun plek houden, maar ook je aders bestaan uit bindweefsel. zie ook: Hypermobiliteit - Reumafonds
Nee, helaas! Ik stoot elke dag wel mijn bovenbeen tegen mijn bureau aan en dan weet ik zeker dat er weer 1 bij zit. Heb ze ook altijd op de zelfde hoogte.
Net naar dokter geweest en die zei dat het niets met b12 te maken heeft. Ik wordt op vanalles getest, vitamines had er niets mee te maken zei ze. Ben benieuwd!
Hier ook enorm snel bauwe plekken! Ik krijg ze al van mn voeten op tafel leggen; stuk van kuiten ligt dan op de rand van de tafel en daar heb ik nu dus 2 flinke blauwe plekken van Laatst ook; ik ging even op de rand van het bed van mn dochter zitten, niet eens hard, maar ik heb nu wel een blauwe plek ter grote van een vuist achterop mn bovenbeen.. Van het weekend ging mn dochter op mn voet staan; helemaal niet hard, maar wel weer mooi een blauwe plek van 5 cm doorsnede.. Meerderen hier die het ZO erg hebben?? Ik ben bekend met een chronisch B12-tekort (elke 2 weken moet ik een injectie) en ik ben hypermobiel zoals hierboven ook stond als mogelijke reden.. Nouja, ik heb helemaal geen idee wat je ertegen kan doen behalve voorzichtig doen Ik zat er overigens al een tijdje aan te denken om ermee naar de HA te gaan, maar nu ik de reacties hier lees vraag ik me af of dat wel nodig is, aangezien ik blijkbaar niet de enige ben?
Ik heb het ook heel erg, ook ik zit tegen het hypermobiel zijn aan. Vorig jaar van de trap gevallen (laatste trede uitgegleden) en met mijn bil op een trede terecht gekomen. Na een dag zat er een blauwe plek van 5 bij 15cm (ja we hebben hem opgemeten...)die helemaal zwart was. Ook nu zitten mijn benen om het minste geringste grote blauw/zwarte plekken. Nooit aan gedacht eigenlijk om daarmee naar de HA te gaan!