Hoi dames, Ik ben nu 32, sinds een aantal maanden heb ik vanaf ongeveer 1 week voor mijn menstruatie enorme last van pijnlijke borsten en voel me ontzettend lusteloos en depressief... zelf zo erg dat ik gewoon met alles zou willen kappen... dan krijg ik mijn menstruatie en hups, plots ben ik weer de spontane, leuke en levenslustige meid die iedereen kent... ik vind het verschrikkelijk hier elke maand door te moeten... heb vroeger nooit last van pms gehad. Sinds de geboorte van onze Jolien ben ik gesteriliseerd, een super beslissing, ben er enorm gelukkig mee... Nu las ik dus dat het nemen van de anticonceptiepil de symptomen van pms de kop in zouden kunnen duwen. Dus mijn eerste vraag, iemand ervaring met pms en de pil, welke neem jij? En de tweede vraag, zou ik de pil mogen nemen ondanks sterilisatie? Ik wil dit sombere geval niet meer zijn Grtjs, Cindy
Volgens mij kun je prima de pil gebruiken na sterilisatie, maar realiseer je wel dat er dan steeds hormonen in je lijf zitten en de vraag is of dat je klachten oplost. Je kan met je huisarts je vraag bespreken en kijken of er nog andere opties zijn,de nuvaring bijvoorbeeld. Die geeft plaatselijk hormonen, onderdrukte bij mij de PMS en ik werd er geen wrak van, werd van de pil zwaar depressief.
Bij mij maakte hormonen de klachten juist erger. Ik worstel er ook elke cyclus mee, maar echt een wondermiddel hebben de ha en ik er voor mij nog niet voor gevonden. Maar iedereen is anders natuurlijk, dus misschien dat de anticonceptie pil voor jou prima werkt, overleg eens met je ha zou ik zeggen.