Hallo, wie van jullie heeft ervaring met Emesafene? Ik heb de huisarts gebeld in verband met mijn continue misselijkheid en braken. Ik heb het nu sinds een dag of 11 en wordt er moedeloos van. Ik hou weinig binnen en voel me de hele dag doodziek. Morgen ga ik langs bij de huisarts maar hij had het aan de telefoon al over Emesafene. Wie heeft dit ook gehad? Was het de moeite waard om dit te slikken en hadden jullie toch ook een dubbel gevoel erover. Aan de ene kand zou ik alles doen om me maar beter te voelen aan de andere kant gaan bij medicijnen en mijn baby in wording alle alarmbellen af... Ik hoor graag reacties! Groetjes Wuppie
Emesafene kan totaal geen kwaad hoor. Ben onder behandeling bij de gynaecoloog. Ik slik al emesafene (het zijn zetpillen trouwens) vanaf week 6 wegens extreme zwangerschapsmisselijkheid. Moet het nu nog steeds gebruiken, anders lig ik zo weer in bed over te geven.
Ik heb bij mijn tweede zwangerschap ongeveer 2 maanden Emesefane gebruikt. Het hielp goed. De misselijkheid was op de achtergrond nog wel aanwezig maar niet zo allesoverheersend. Ik kon toen weer gewoon gaan werken. En Emesefane is min of meer ontwikkeld speciaal voor zwangerschapsmisselijkheid. Dus ik heb het zonder zorgen gebruikt. Terwijl ik toch erg kritisch ben tegenover medicatie tijdens de zwangerschap (ben verpleegkundige) en zelfs paracetamol tot enkel absoluut noodzakelijk beperk.
Hoi meid, Emesafene kunt je gerust nemen hoor, ik zou me daar niet te druk om maken. Helaas hielp het bij mij allemaal niet. Ik ben begonnen met Emesafene, daarna Haldol om vervolgens over te gaan op Primperan. Laatstgenoemde maakte het iets dragelijker allemaal, maar tot week 22 kon ik niet anders dan de hele dag in bed liggen met de gordijnen potdicht. Hopelijk wordt dat je bespaard. Ik hoop dat de Emesafene bij je helpt meis. Heel veel sterkte!
Bij mij hielp het genoeg om door te kunnen werken. Het haalde het ergste weg zeg maar. Ik moet zeggen dat ik er daarnaast dan nog wel goed op moest letten dat ik altijd (ook s nachts) een bodempje in mn maag had en ontbeet voordat ik uit bed kwam (vriendje die lief altijd eten op bed bracht), als ik dat niet deed gaf ik alsnog soms over. Was er wel erg blij mee, slikte het 2x per dag tussen 7 weken en 11/12 weken, toen een weekje alleen nog voor het slapen gaan geslikt. In week 13 gestopt. Ben nog wel een paar weekjes misselijk geweest maar ik vond dat als ik het heel rustig aandeed ik het ook zonder die pilletjes kon doen. Toch een fijner idee dat je niks slikt...
Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik ook emmasafenne zetpillen. bij mij hielp het wel een beetje tegen het overgeven dat werd een stuk beter.
Sinds ik 22 weken zwanger ben aan de emesafene zetpillen. 2x daags. Daarvoor 24 uur pd misselijk met overgeven. Met de emesafene kom ik de dagen goed door en kom ik ook wat aan. Ik blijf aanvallen van misselijkheid houden, maar die vallen in het niet bij wat ik eerder had. Wel moet ik opletten dat ik voldoende rust pak, anders ga ik weer aan het overgeven.
Hier bij de 1e zwangerschap emefasene geslikt. Ik kreeg de gewone pillen. Hielp super. Niet meteen de eerste dag maar het werd met de dag beter. Ik was niet meer de hele dag misselijk en kon weer eten en normaal werken. MAAR, emefasene en andere anti misselijkheidsmedicijnen moet je regelmatig innemen. Dus niet alleen innemen als je misselijk wordt of alleen s ochtends. Gewoon standaard om de zoveel uur. Er moet een bepaald niveau van het spul opgebouwd worden in je bloed en dit moet een beetje stabiel blijven op op zn best te kunnen werken. Door niet op tijd in te nemen of af en toe, zakt het niveau en helpt het vaak niet goed of duurt het langer. (Met paracetamol werkt dit bijv ook zo). Helpt het niet goed genoeg, dan desnoods 1x extra op een dag. Geloof dat ik er 4 per dag nam. Je moet ook veel drinken met emefasene. Middel werkt beter als er genoeg vocht in het lichaam is. Wordt dan beter opgenomen. Houd er rekening mee dat je er de eerste dagen geen auto mee mag rijden en dat je er wat suffig van kan worden.
voor misselijkheid is prima maar mijn vk was er geen voorstander van als je het langer gaat gebruiken
Ik heb met 6 weken emasafene gekregen door continu overgeven, bij mij hielp het voor een uurtje of 2 en daarna ging het gewoon op de zelfde frequentie door, daarna Primperan gehad en die hielp wel, raakte daarvan wel gigantisch aan de diarree (sorry) Ik gebruik nu wel nog emasafene als ik echt heel erg beroerd ben, zodat ik toch kan gaan werken. Een bijwerking is alleen wel dat je er een verminderd reactie vermogen van krijgt (hoeft niet perse trouwens) bij mij verminderd het mijn bloeddruk iets, een ik heb van mezelf al een lage bloeddruk ik word er dus wel licht van in mijn hoofd
En dit kan je voorkomen door het middel regelmatig te nemen en niet alleen als je je beroerd voelt. Als je het maar af en toe neemt dan moet je lichaam elke keer die spiegel in het bloed opbouwen en "wennen". Met vermindere reactie als gevolg. Als je het langer en regelmatig neemt, dus 3 a 4 x per dag, wordt die spiegel stabiel en raakt je lichaam er meer aan gewend. Ik ben er nu mee gestopt maar als ik er weer mee begin dan mag ik er de eerste dagen niet mee autorijden. Na een paar dagen wel, als alles stabiel is en ik nie traag reageer. Bij verminderde reactie mag je er net mee rijden. Als je een aanrijding krijgt danheb je een groooot probleem.
ik heb het gebruikt ongeveer vanaf week 8, tot vorige week, 2 tot 3 zetpillen per dag, maar ik bleef overgeven, tot ik vorige week in het ziekenhuis belande, kreeg daar primperan tot nu toe werkt dat voor mij beter. ookal nam ik de emasefene op zelfde tijdstippen in, ik zette zelf de wekker midden in de nacht zodat ik in de ochtend genoeg medicijn stoffen in mijn bloed had zodat ik hopelijk iets binnen kon houden. ik hoop voor je dat het je goed zal helpen, en dat je niet net als mij tot bijna week 17 nog overgeeft. sterkte en probeer ook wat te genieten
Bij mij staat er op het doosje en bijsluiter dat ik er maar 1 per dag mag in nemen dat hebben ze bij de apotheek toen ook duidelijk aangegeven. verder heb ik eigenlijk sinds week 10 (nu dus 2 weken) bijna geen last meer, het is hoogstens 2 dagen in de week dat het niet goed gaat, verder eigenlijk continu heel erg energiek dus vind het dan onzin om medicatie in te nemen.
Logisch dat het dan niet goed werkte. Je mag er 2 a 3 per dag.. als het dan niet gaat bij uitzondering 4 per dag. Apart dat het overal anders is. Bij mij staat toch echt wat anders in de bijsluiter.
mijn huisarts zei toen tegen mij dat 2 zetpillen een "normale"dosis is/was. ik mocht bij dagen dat echt alles eruit kwam 3 nemen, maar dat mocht niet voor een langere periode. tis indd wel een raar idee,dat er zo veel verschillende doseringen worden gegeven!!
Ik spuugde er gewoon doorheen. Werkte bij mij dus niet. Nu heb ik primperan en dat doet wel zijn werk,alleen ben ik niet blij met de bijwerkingen... Mja nog even en dan ben ik,als het goed is,er vanaf! Succes!
Ik slik ook emesafene en het helpt bij mij goed. Ik mag er 1 per dag en die moet ik innemen voordat ik ga slapen. Mocht dit niet helpen dan kon ik de dosis ophogen maar bij mij helpt die ene per dag. Toen ik geen emesafene meer had omdat ze op waren ging het 4 dagen goed en had ik nergens last van. Toen toch weer naar de huisarts gebeld en een nieuw recept gekregen. Nu ik bijna 12-13 weken zwanger ben wordt de misselijkheid gelukkig wel minder. Succes!