Veel aandrang, maar weinig urine. Is dit een blaasontsteking of zwangerschapskwaal?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beep, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Morgen ben ik 16 weken zwanger. Nu heb ik de afgelopen week het idee dat ik misschien wel een blaasontsteking heb. Ik heb vaak het gevoel dat ik heeeeeeeeel nodig naar de WC moet, maar als ik dan ga plassen komen er maar een paar druppeltjes. Zodra ik dan weer opsta heb ik alweer het gevoel dat ik nodig moet plassen. Heel irritant! Maar aan de andere kant, het brand niet als ik ga plassen. En ik heb er ook niet constant last van. De ene dag is het heel veel, de andere dag helemaal niet, en de dag erna maar weer een paar uurtjes. Als ik zit lijkt het ook een stuk minder te zijn dan wanneer ik ga lopen.

Wat denken jullie? Is dit een blaasontsteking of toch een zwangerschapskwaaltje? Ik heb nog helemaal geen buikje (niks te zien eigenlijk), maar zou het misschien kunnen dat het het kindje is dat op m'n blaas duwt? Of is het daarvoor nog te vroeg?

2. Chamisa

Chamisa Actief lid

7 nov 2007
    111
    0
    0
    schippersvrouw
    Zuid Holland
    Hallo Beep,

Ik zou als ik jou was toch even langs de huisarts gaan. Het is nu nog te vroeg om het al zo hevig te hebben. En zeker als het brandt. Dat hoort er niet bij. Dat klinkt toch echt als blaasontsteking.

Succes!

3. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    Volgens mij kan het heel goed dat je kindje op je blaas ligt te draaien. Ik heb namelijk precies hetzelfde. Heb het gevoel dat ik heeeeel nodig moet plassen en wanneer ik dan naar de toilet ga komt er haast niks uit, vervolgens heb ik weer het gevoel dat ik heel nodig moet plassen. Ik weet wel dat het van mijn kindje komt, omdat ik haar echt voel draaien over mijn blaas heen.

4. Chamisa

Chamisa Actief lid

7 nov 2007
    111
    0
    0
    schippersvrouw
    Zuid Holland
    Dat het kindje over je blaas heen draait dat kan kloppen. Dat voel ik ook, maar het branden erbij hoort niet. Een kennis van mij die was ook zwanger, dacht dat het er ook bij hoorde en bleef er mee lopen. Gevolg was dat ze nierbekken ontsteking kreeg. Nu is dat wel iets wat niet vaak voorkomt,maar wel om in de achterhoofd te houden. Nodig plassen okee, maar branden niet.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb het afgelopen week ook gehad. Ben toen naar de huisarts geweest en daar bleek dat ik wel veel witte bloedcellen had maar dat het geen ontsteking was. Het is nu ook inmiddels weer aardig over. Ze zouden het nog op de kweek zetten maar dat zijn ze kwijtgeraakt :( De telefoniste van vandaag zei dat het verder geen kwaad kon omdat het alweer over was.

Maar ik zou het voor de zekerheid wel even laten controleren.

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Als je twijfeld: laten checken!
    Ik twijfelde ook heel erg in de zwangerschap van dochterlief, maar kreeg wat later zelfs bloed bij mijn urine en toen ik het liet checken (eindelijk) toen bleek ik eenvergevorderde blaasontsteking te hebben.....meteen medicatie en alles...
    Dus laat het meteen checken als je het denkt!

7. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Maar het brand juis niet. Daarom twijfel ik ook of het wel echt een blaasontsteking is. Vandaag heb ik er bijvoorbeeld weer helemaal geen last van.

8. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai meis,

Ik had het dus ook...
    Op elke echo kon je ook zien dat de kleine daadwerkelijk op mijn blaas lag te dansen.

Ik had precies dezelfde symptomen als jij nu beschrijft.
    Vooral kleine beetjes plassen maar het idee hebben dat je zoooo nodig moet! Bij mij deed het in de ochtend zeer om te plassen dan had ik pijn in mijn onderbuik maar voor de rest helemaal geen rare pijntjes e.d.

Toch even mijn urine ingeleverd en jaaaawel een blaasontsteking.
    Ik zou t wel inleveren want een blaasontsteking kan gevaarlijk zijn voor de baby als je er te lang mee rond loopt.

Een kuurtje voor 5 dagen en het is weer weg,
    vermeld wel heel goed dat je zwanger bent!

Groetjes Debby

9. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik had ookj helemaal geen branderig gevoel by the way ;)

10. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Bij mij kam uit de eerste test ook niks.....pas toen ze het wkeek gingen zetten kwam er bij mij uit dat er toch een blaasontsteking in zat....dat is ook weer een typisch zwangerschaps ding...je vind het 9 v/d 10x niet in de normale dokterstest maar alleen uit de kweektest!

11. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Tijdens de zwangerschap hoef je juist ook geen brandend gevoel te hebben bij het plassen. Dat is dus het lastige, je kan er daardoor te lang mee doorlopen.
    Dus ik zou het gewoon ff laten testen!

12. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Ik heb sinds ik zwanger ben al 4 keer blaasontsteking gehad en 1 keer omdat ik de klachten niet meer wist te onderscheiden van zwangerschapskwaaltjes zolang met een blaasontsteking rondgelopen dat het een nierbekkenontsteking werd! En dan voel je het verschil wel hoor! dus zou als ik jou was toch even bij de huisarts me plasje na laten kijken want ook ik had geen brandend gevoel met plassen maar wel keer op keer een blaasontsteking.. als je zwanger bent zijn de klachten van een blaasontsteking veel anders dan waneer je niet zwanger bent...

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Echt?? Waarom zegt dat stomme mens dan tegen me dat ik het moet laten zitten :( Het is inmiddels wel helemaal over... Kan het dan nog steeds een blaasontsteking zijn?

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ze zegt toch ook dat het NIET brand?

15. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    jaaa echt waar!
    Ik zou het gewoon alsnog laten testen hoor...
    Bij ons is het een standaard procedure bij zwangere vrouwen...ze zetten het altijd op kweek...

Je kan beter een keertje extra testen als dat je ermee door blijft lopen zei de assistente ;)

16. Ivy

Ivy Lid

7 okt 2007
    22
    0
    0
    Management Assistent
    Noord Holland
    Ik heb sinds 1,5 week dezelfde klachten als jij hebt, (het gevoel hebben dat je een volle blaas hebt maar uiteindelijk maar een paar druppeltjes plassen, geen branderig gevoel etc.) Ben toen na een paar dagen naar de huisarts gegaan om me te laten testen op blaasontsteking maar dat had ik gelukkig niet, de baby drukt op mijn blaas. Ik kreeg te horen dat ik bij de gerinste twijfel gewoon weer langs kan komen voor een test omdat blaasonsteking vervelende gevolgen kan hebben voor een zwangerschap. Ik zou toch maar even een testje laten doen dan heb je zekerheid.

17. Niet meer actief

Ook hier zulke klachten maar ik had wel een branderig gevoel, pijn in mijn buik en vaaaaak plassen.. kreeg ook erg vaak harde buiken!
    Gister naar de HA en ook een blaasontsteking... Heb gekozen om geen antibiotica te pakken en het proberen weg te drinken, tot nu toe gaat het goed gelukkig :)
    1 geluk is dat ik zelf in het ziekenhuis werk, op de poli urologie.. dus ga het dinsdag gewoon even na laten checken..

Deel Deze Pagina