hallo, aangezien ik opstart problemen heb met mijn dochter qua flesvoeding,zou ik toch graag wat meer weten over kma en lactose-intolerantie en ik zou ook willen weten wat jullie denken. zijn gestart met nutrilon standaard,maar ze gaf elke keer een beetje over,daarna opgestart met nutrilon ar ,maar daar kreeg ze erge krampen van en hele harde stoelgang,daarna opgestart met aptamil en verdikken met nutriton,maar nog altijd harde stoelgang,krampen,heel veel lucht in darmen. nu zijn we op advies van de ka begonnen met novalac ar (ipv nutriton zit daar aardappelzetmeel in voor in te dikken) en dit begint te werken sinds gisteren!geen harde ontlasting meer,geen krampen meer. maar wat me nu wel opvalt is dat ze de hele dag onrustig slaapt en in de namiddag is ze dood op en dan slaapt ze ineens 3.5u door. voor de middag valt ze inslaap na haar flesje op de arm en leg ik haar in haar wiegje en dan na 5 min word ze weer wakker,dan neem ik haar terug op en dan valt ze weer inslaap tot 5min nadien,zo ben ik de hele tijd bezig. wie kan me iets meer zeggen over de symptomen van kma en lactose-intolerantie??en wat denken jullie van Noa??heeft zij dit ook? groetjes sofie
Tja, in de maand dat ze nu op deze wereld is heeft ze al 4 (!) verschillende soorten flesvoeding gehad.. Dit is nou niet echt wat je zegt 'goed' voor de tere darmpjes die baby's hebben... Ik kan me dus ook wel heel goed voorstellen dat je meisje ontzettend last heeft van krampen en dus ook van haar stoelgang.. Ik zou dus ook in eerste instantie niet denken aan koemelkallergie. Mijn meisje heeft kma en haar symptomen waren: - ontzettend veel scheten laten (en die stinken echt naar rotte eieren) - zo'n 18 uur per dag, elke dag, krijsen van de pijn en dus ook totaal niet slapen overdag en 's nachts elke 2 uur wakker worden. - haar hele gezicht, hals, nek, schouders, borst en binnenkant van haar ellebogen zaten onder de uitslag. - verborgen reflux - donkergroene ontlasting met heel veel slijm erbij - heel slecht drinken; de eerste 30/40cc gingen goed maar daarna ging ze heel hard krijsen en ging er ook bijna niks meer in.. (reactie op de koemelkeiwitten dus) Zoals ik de klachten van jouw kleintje zie denk ik echt niet meteen aan een koemelkallergie of lactoseintolerantie. Ik denk echt dat jouw meisje ontzettend last van haar darmen heeft door t steeds wisselen van de voeding. Als ze het op deze voeding goed doet; probeer het nog even 2 weken en dan zou het écht beter moeten gaan Wat ik wel nog even als tip wil meegeven is: Koop bij de apotheek Orthiflor Junior. Dit is een probiotica en zorgt voor een goede darmflora. En ik denk dat jouw meisje dit wel kan gebruiken, want haar darmpjes zullen best een harde klap hebben gekregen door al die soorten voeding. Succes ermee!
bedankt voor je antwoord!!hier ben ik toch al iets mee!! nog iemand anders die zijn ervaringen wil meedelen?? groetjes sofie